Killing mister halespids? {{forumTopicSubject}}
Vores kuld af plejekillinger har alle mistet den yderste del af halen, lidt under 0,5 cm.
Da den første tabte halespidsen ringede vi straks til dyrlægevagten som kunne sige at det så man en gang imellem hvis killingens halespids havde fået et hårdt klem eller var blevet bidt i. Så gik der en slags koldbrand i og så kunne spidsen altså falde af.
Vi skulle bare holde øje med den og sikre os den ikke hævede eller andet.
Efterfølgende har de andre misser så også smidt spidsen. hvad sker der? Har de simpelthen alle sammen fået mast halen??
De klarer sig super og har det rigtig godt, nu hvor de efterhånden er 6 uger gamle er der bare krudt i dem og balancen fejler intet til trods for halespidsens udebleven.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Folinsyre findes i alle grønne plantedele og der er meget i rå lever. Men det sætter ikke halrspidserne på igen at give dem det nu.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Du kan læse mere om blodtyper her :
(link fjernet)
Netop på grund af det du oplever, tester vi alle birmaer i avl for blodtyper.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hyppigheden i gruppe B (genotype B/B) for Norsk Skovkat, Maine Coon og Burmeser er 1-10% ifølge *Cat Breeding*.
Overraskende at læse i hvert fald for mig.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Så forstår jeg bedre at samtlige tøser har mistet halen imens hannen som kom fra et andet jævnaldrene kuld hvor hans søskende desværre døde af en colibakterie, stadig har sin spids.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
umiddelbart tror jeg også, at det er som Camilla skriver. Nemlig bloduforligneligheden
Hvis andre har noge bud på hvad dette ellers kan skyldes, så vil det være super fedt at høre.
En nævner Folinsyre, men det skulle da ikke kunne give nekroser umiddelbart! elller?
Rama S fortæl fortæl fortæl....din viden
Hilsen HEidi
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Folinsyremangel kan give underlige defekter som ganespalte, navlebrok og andre deformiteter - en del af dem kan også være arvelige.
Bloduforligneligheder lyder i det her tilfælde mere rigtigt på mig.
Killing mister halespids?