{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Dyrlægen beholdte Simba....! {{forumTopicSubject}}

Har været bekymret for Simba de sidste par dage, da han ikke har været sig selv, men i morges da jeg stod op kom han ikke som han plejer og jeg kunne se med det samme da jeg fandt ham at der var noget helt galt... Ringede til dyrlægen med det samme og fik af vide jeg skulle komme med det samme..

Simba har 41 i feber og har tabt sig 2 kilo, så nu har de beholdt ham og tager blodprøver for at finde ud af hvad der er galt. Så jeg sidder her og stortuder og venter på dyrlægen ringer til mig...

Ikke nok med det så er min kæreste blevet skide sur over at vi skal betale over 1000 kr hos dyrlægen for det er jo bare et dyr... Har prøvet at forklare at simba ikke bare er et dyr men mit lille barn som jeg har haft de sidste 4 år.... Og når han er så syg så sparer jeg ikke på dyrlæge eller hvad der skal til... Men ham kan jeg simpelthen ikke tage mig af lige nu for det vigtigste er at Simba får det godt og kommer tilbage til mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægen beholdte Simba....!
  • #1   11. nov 2008 Bliver han sur over 1000,- ved dyrlægen?
    Hva fanden skulle du ellers gøre? -Lade dyret ligge og lide?

    Undskyld mit mindre udbryd, kan bare lige se mig selv i situationen, ville blive MEGET frustreret hvis ikke jeg fik den støtte fra min kæreste.
    Min kæreste er heldigvis ikke sådan, han farer nærmest til dyrlæge hurtigere end jeg gør.

    Det lyder ikke godt med missen, håber han klarer den og dyrlægen finder ud af hvad der er galt. Hvilke symptomer har han haft? -Og har dyrlægen givet dig et prag om hvad der kan være glat?


  • #2   11. nov 2008 Smid da den fatsvage kæreste ud... ja undskyld mig!!!!!!!!!!!!

  • #3   11. nov 2008 skakkels lille pus da.. føler med dig... har selv lige været til dyrlægen med min kat det var også en større omgang hun skulle have fjernet nogle kræft knuder... det kostede 4500 kr... ja det er mange penge men vi elsker jo vores dyr og det er jo vores opgave at passe på dem..... håber at din fyr bliver go igen smiley

  • #4   11. nov 2008 XXX fingre for Simba, håber snart han er hjemme hos dig igen....

    du tjener vel også penge, så du har da lige så meget ret til at bestemme hvad de skal bruges til som din kæreste....


  • #5   11. nov 2008 Præcis Hanne L, det er vores opgave/ansvar at tage vare på de dyr vi anskaffer os. Om de bliver syge af det ene eller det andet, skal opereres eller hvordan og hvorledes, skal det naturligvis behandles.
    Men nu er det jo heldigvis også Camilla L som har katten og ikke hendes kæreste.


  • #6   11. nov 2008 Hold da fast - han må da have været syg længe, for han kan vel ikke have tabt de 2 kg fra den ene dag til den anden?

  • #7   11. nov 2008 hvor er det synd at du har problemer på 2 fronter. håber din kat får det bedre, og den snart kan komme hjem igen.
    som de andre siger ang. din kæreste, så må du holde på din ret, og ødelægger dette forholdet er det nok ikke værd at bygge på.

    havde en kæreste med samme holdning som din, inden vi fik kat. dog var han den første til at sende katten til dyrlæge, da vi først havde fået katten. ved det er hårdt at være uenig på så grundlæggende et punkt. håber du finder en god løsning.


  • #8   11. nov 2008 Ja det må han have været ,når han har tabt 2kilo, håber at dyrlægen kan hjælpe ham og din kærste kan han ikke acceptere det ,så ud til højre med ham ,jeg tror heller ikke han ville ligge syg uden lægehjælp,og det arme dyr kan ikke selv sige til ,det skal vi ,håber det bedste for din lille skat smiley

  • #9   11. nov 2008 Han begyndte at kaste op i weekenden, men det var kun slim så jeg troede bare det var hårboldte der sad på tværs for ellers virkede han helt normal og kælen som altid... Men igår aftes begyndte han at kaste op hele tiden og blev mere og mere varm, så ringede med det samme i morges til dyrlægen... Dyrlægen kunne ikke fortælle mig umiddelbart hvad der er galt for hans mave føltes fin, så hun ville tage nogle blodprøver og teste for katteinfluenza og katteaids og det hele...

    Og kæresten kan rende og hoppe lige nu... Har ikke så meget til overs for ham for det er mig der tjener mest og han vidste at med mig fulgte simba med og han vidste også godt at jeg ALDRIG vil gå på kompromi med Simba for jeg har valgt ham og ikke omvendt... Så det er min opgave at han har det godt og ikke lider nogen nød.


  • #10   11. nov 2008 Jeg krydser mine fingre for din lille Simbad ....

    Mht din kæreste burde han tænke sig om inden han taler ... Må indrømme at jeg kan blive harm over sådan noget... Men godt at du ikke hører efter hvad han siger.

    Jeg skal selv til dyrlæge med Walther nu om en lille time, pga han har tabt sig sindssygt meget... Er bekymret for ham, så både mig og kæresten tager med ham til dyrlægen (min kæreste føler også at vores katte er vores børn).

    Så lige nu krydser jeg fingre for både din Simbad og min lille Walther mis...


  • #11   11. nov 2008 Altså sidst jeg vejede ham er for ca.5 måneder siden, men han er jo en stor kat og på diet mad så havde regnet med at havde tabt sig lidt men ikke så meget og dyrlægen sagde også at det var lige i overkanten... Men nu vejer han da så kun 8 kg.


  • #12   11. nov 2008 camilla : det lyder til du har hjertet på rette sted så det er da det helt rigtige du har gjort holdt øje med ham og så tog til dr. dyr da det blev værre...... nu må du jo bare vente og se hva dr. dyr siger.. det vigeste er at han kom til dr. dyr... så skal det nok gå selv om man selvfølgelig tænker en del over hva der er galt med dem..

  • #13   11. nov 2008 Held og lykke til Simba. Du må endeligt skrive herinde hvad dyrlægen finder ud af.

    Jeg tror mænd lige skal vænne sig til hvad dyrlæger koster. I starten synes min mand også vi lagde mange penge ved dyrlægen, nu trækker han bare på skuldrene og siger "slap vi så billigt denne gang".
    Men opdræt koster altså bare i neutralisationer, hjertescanninger, vacciner osv.


  • #14   11. nov 2008 Til Sanne og Camilla ,jeg håber det bedste for jeres misser ,det er godt for Sinba har kun dig ,at stole på ,"men jeg har også til bevidstløshed hørt jammen det er kun en kat " og de mennesker der siger sådan kan rende mig noget så grusomt og jeg påstår de ikke kan lide dyr ,for jeg elsker også mine katte selv om jeg her 14 ,alle uden undtagelse ,aå jeg håber på godt nyt fra jer om jeres misser ,tænker på jer potekram herfra

  • Kate B
    Kate B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #15   11. nov 2008 Håber på det bedste for din smukke kat.

    Mange hilsner Kate B.


  • #16   11. nov 2008 Nu må de altså gerne ringe og sige at jeg kan hente ham igen... Er pisse nervøs og bekymret.... Jeg tuder og tuder og vil bare have ham hjem nu.

    Skal nok skrive når jeg ved noget


  • #17   11. nov 2008 Håber vikelig din mis får det bedre! Har selv lige været til dyrelæge med min kat Patrick. Han havde 40 i feber og ville kun ligge og sove hele dagen og når han var oppe gik han og humpede. Han havde fået en infektion i venstre bagpote og fik det godt igen efter en tur til dyrelæge. Håber det bedste for din mis. Skriv endelig når du ved noget nyt

    Mange håb om god bedring Mette J


  • #18   11. nov 2008 Øv hvor er jeg nervøs... Aftalte med dyrlægen at jeg skulle ringe kl. 13,30, men hun ville ringe før hvis de vidste noget....

    Tiden går godt nok langsomt lige nu


  • #19   11. nov 2008 ja det kan jeg godt forstå... Min kat Oswald havde her i sommers rigtig dårlig mave og kastede og og kunne ikke nå i bakken, han blev også tynd. Han havde så heldigvis ikke feber men var alligevel maga bekymret for ham. Han havde fået en paracit som vores nye kat havde haft med smiley Vi skulle rengøre hele lejligheden og alt inventar i rodolon.
    Men man blev bare mega nervøs for han og fordi man ikke vidste hvad der var galt.


  • Louise M
    Louise M Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #20   11. nov 2008 Jamen det koster et sq, der er ikke noget at diskutere. Er ens kat syg så er den syg og så betaler man prisen. Og der er min kæreste heldigvis enig. Koste hvad det koste vil og få ens lille mis hjem igen. Hber vireklig simba får det bedre!

  • #21   11. nov 2008 Du må endelig holde os opdateret, for jeg tror at der er andre der ligesom jeg går og spegulerer på hvordan Simba har det.

  • #22   11. nov 2008 Dyrlægen har lige ringet, hun kunne ikke fortælle mig hvad der var galt men han har fået noget medicin som er febernedsættende og minsker kvalmen... han skal have noget speciel mad den næste uges tid til sart mad og så noget medicin... skal hente ham i eftermiddag og tage hans temperatur i morgen tidlig og så ringe hvis den stadig er høj...

    Åh det lille pus altså.


  • #23   11. nov 2008 Nååh håber han kommer sig smiley

  • #24   11. nov 2008 Et godt råd til atte katteejere er at veje kattene regelmæssigt.
    For hvis katten er / bliver syg,er det ikke altid sikkert at vi kan se nogle symptomer med det samme og som noget af det første vil katten som regel spise mindre og dermed tabe i vægt og så kan man,hvis man kender normalvægten,være obs på at noget evt. er galt,fordi de har tabt sig.
    Mine katte bliver vejet 2 x om måneden,så jeg kender deres vægt.
    Ofte kan den svinge 100-200 gr.,men det er som regel uden betydning,de kan jo lige have spist,været på kattebakken eller andet og sammenholdt med de daglige observationer kan man hurtigt se om katten trives eller ej.


  • #25   11. nov 2008 Ups..... atte = alle...

  • #26   11. nov 2008 hvor dejligt at høre du for han hjem igen idag..... håber simba for det bedre med medicinen... så er der nok dømt nusse tid hår simba kommer hjem igen smiley tænker på jer..... knuz

  • #27   11. nov 2008 Pyha, høj feber og stort vægttab. Kan godt forstå du er bekymret. Og så skal du høre på en sur og nærig klaphat af en kæreste oveni. Han skulle skamme sig! Én ting er, at han ikke evner at have omsorg for dyr, men han må sgi da kunne støtte og respektere sin kæreste!
    Jeg krydser fingre for at Simba hurtigt bliver frisk igen!


  • #28   11. nov 2008 HanneN:

    Ja, det er LIGE PRÆCIS det vi skal til nu for at følge med i Walthers forhåbentlige fremgang ... Godt råd du kommer med der...


  • #29   11. nov 2008 Ja, Hanne,
    Kattens vægt og men igså dens normaltemperatur er rigtig godt at ha.


  • #30   11. nov 2008 Puha en hård historie du kommer med Camilla.....pyyyha sidder og bliver helt ked og bekymret for lille simba ;o(
    Håber du skriver igen om hvordan han har det.....
    Poteknus herfra....


  • #32   12. nov 2008 En lille update.

    Fik simba hjem igår og vi nussede og puttede hele aftenen... Han var meget mere frisk da han kom hjem og her til morgen er hans temperatur faldet til 39,8 og han er frisk nok til at lave ballade... Så har snakket med dyrlægen og nu skal jeg lige holde øje med ham de næste par dage og give ham hans medicin... Og så skulle vi lige snakke sammen igen fredag for at se hvordan det går...

    Men nøj hvor havde han ondt af sig selv igår, han havde fået et fint plaster rundt om benet hvor de havde taget blodprøven og det var ihh så syndt for ham og han strittede med benet hele tiden... Prøvede at tage det af men fik ikke lov, for åh mor det gør ondt...
    Så fik da grint lidt af ham...

    Kæresten....

    kom kravlende på sine grædende knæ og sagde at han jo kunne se den store forskel på simba og at han var ked af hvordan han reagerede... Ved ikke helt om det bare er noget han siger eller om han mener det, så har ikke gjort op med mig selv endnu om han ryger ud... Gider ikke det her engang til i hvert fald, men fik vist også fortalt med store bogstaver at det punkt aldrig ville ændre sig...


  • #33   12. nov 2008 Lyder rigtig godt at han har det bedre det lille pus.

    Mht. kæresten, så ville jeg nok, hvis det var mig, give ham en chance, så længe han har forstået hvordan landet ligger.

    hehe... ja, de kan have rigtig ondt af sig selv de små misser, og hele verden skal helst også have ondt af dem smiley


  • #34   12. nov 2008 Heidi *julemandens hjælper* ... hm... vist nærmere dig der sq bli voksen??? Hvis ens kæreste ikk vil ofre penge på et dyrlægebesøg, men hellere vil lade det stakkels dyr ligge og lide.. ja så sq han ihvertfald ikk regne med at bli boende her i mit hus ihvertfald!!! Men du er åbenbart ligeglad...

  • #35   12. nov 2008 jeg vil altså give Heidi ret. Man smider sgu da ikke en kæreste ud pga. en uoverenstemmelse. Det var ansvarligt at tage katten til dyrlæge alligevel, ja. Men ligefrem smide ham ud, -er det ikke lidt overdrevet?
    Hvis han kan lære dyr også skal behandles når de er syge, jamen så er den vel fin?


  • #36   12. nov 2008 hehe... var så lidt Heidi.

  • #37   12. nov 2008 Godt at høre, at Simba er i bedring. Jeg håber han er helt frisk på fredag.
    Og godt at kæresten har undskyldt sin ufølsomme optræden. Nu er han da i hvert fald ikke i tvivl om, hvad der følger med, hvis han vil være din kæreste... smiley


  • #38   12. nov 2008 Dejligt at høre at det går bedre med ham smiley Krydser stadig fingre for både din Simbad og min Walther...

Kommentér på:
Dyrlægen beholdte Simba....!

Annonce