klokker i halsbånd, fordele/ulemper klokker i halsbånd, fordele/ulemper
Jeg synes ofte jeg støder på folk herinde der fortæller at deres katte går med klokke i halsbåndet.
En ting er hvad man mener om halsbånd, personligt kan jeg se langt flere ulemper end fordele ved halsbåndene, men i det mindste kan jeg komme på enkelte fordele.
halsbånd med klokke i kan jeg slet ikke se nogen fordele ved, kun en masse ulemper.
kan vi ikke liste fordele og ulemper ved halsbånd med klokke, såfald andre kan komme på noget positivt ved det? umiddelbart tænker jeg det er mere et modefænomen og det er ikke i orden!
jeg vil sige at jeg aldrig selv ville anvende hverken halsbånd med eller uden klokke.
Der er for store ricici forbundet med det, uanset hvor sikre de halsbånd er.
men med klokke tænker jeg at man direkte hæmmer en udekats mulighed for at fange mus, og øger til gengæld dens risiko for at blive fundet hvis den gemmer sig for ubehagelige mennesker eller dyr.
desuden må det da være irriterende med den ringen for ørene hele tiden!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Desuden tror rigtig mange at katten har større mulighed for at blive fundet og komme hjem til ejer fordi den har navn m.m. i, jeg mener at det er bedre med en øretatovering. Med halsbånd er risikoen for at katten findes hængt væsentligt større.
Jeg mener det er dyrplageri hvis et halsbånd har klokke da katten konstant skal høre på den ringlen og katte har en rigtig god høresans.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det svarer til, at vi skulle gå rundt med en bimlende klokke om halsen konstant.
Katten KAN (det har jeg set) få en klo til at sidde så fast i klokken, at den ikke kan komme ud igen. Den kat, jeg så, havde i panik for at komme løs revet kloen af (den sad stadig i klokken).
Klokken hjælper hverken mus eller fugle. De reagerer nemlig på BEVÆGELSE og ikke på lyd.
PS: For øvrigt ville ikke under nogen omstændigheder give en kat et halsbånd på; Til nød en hatteelastik med en cylinder.
De såkaldte sikkerhedshalsbånd kræver et hurtigt træk med en vis vægt bag for at udløses.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Det var i tilfælde af at hun skulle løbe ud. Det er desværre ikke alle der gider køre til en dyrlæge for at tjekke chip/søge på nettet efter øremærke/ sætte fremlysninger op. På et skilt i puttis halsbånd står der hendes navn og mit tlf nummer. Da jeg fik hende var det en lille dims med en seddel i.
Det er simpelthen bare en tryghed for mig. Hvis jeg på nogen måde følte jeg udsatte hende for den mindste risiko, ville hun ikke have det på.
Men det var lige lidt udenoms snak.
Der ER ingen fordel ved klokker. Klokkens formål er vel at man kan høre når katten kommer. Men medmindre man er blind, kan man jo ikke bruge dét til noget.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 9 Emner: 38 Svar: 182
Ellers går de med halsbånd, fordi jeg synes, at det er pænt,
Halsbåndene kommer af, når jeg tager hjemmefra. Jeg har aldrig oplevet en kat hænge sig i den, tværtimod har en af mine killinger hængt sig 2 gange UDEN halsbånd
De har dem udelukkende på for min skyld, så jep er en skide egoist.
Fordele for udekatte: Mange gider ikke at køre helt til dyrlæge med en øretatoo eller chipmærkning. Så er det nemmere
Ulemper: Katten kan hænges
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 9 Emner: 38 Svar: 182
jul 2008
Følger: 40 Følgere: 36 Katte: 8 Emner: 19 Svar: 160
Og jeg synes det ser sødt ud, og som mange andre siger, er der større chance for at folk kommer tilbage til en med dem.
Vi har (7-9-13) Heller aldrig været udsat for at vores katte er kommet til skade på grund af halsbånd.
Men da min gamle Louis blev kørt ned (hende på mit profilbillede) ville det derimod have været en fordel hvis hun havde haft halsbånd på, da vores genbos kat lignede hende rigtig meget, så vi var lidt i tvivl om hvad for en af dem det var, men desværre var det min lille skat.
nov 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 17
mine harhalsbånd med refleks og ille lygte så bilisterne har en lille mulighed for at se dem ved vejen. bor å landet, men for en sikkerheds skyld har de det altså.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Han ville i det hele taget fraråde at bruge hals bånd selvom de "skulle" springe op af sig selv da han havde set alt for mange katte komme til skade pga. halsbånd.
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Vi har før brugt halsbånd fra hunter, som går nemt op, men nu har vi mistet aaalt for mange halsbånd til at det er sjovt mere
Desuden er kattene kun indenfor nu, så det er slet slet ikke nødvendigt.
En klokke er direkte dyreplageri!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Spørg ham om næste gang, i hvilken lov det står?
nov 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 17
okt 2008
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
Klokkerne har vi klippet af - det vil da være synd for dem, hvis de skal gå rundt og høre på den bimlen hele tiden.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
kunne aldrig selv drømme om at gøre det, men jeg tænkte at der måtte være nogle argumenter andet end (det er pænt), når så mange vælger at gøre det.
kan se der er enkelte argumenter, såsom det med den nye killinger der gemmer sig, men jeg har ikke behov for at vide hvor mine katte er hele tiden, og stederne ville jo nok blive tydelige hen ad vejen, men okay jeg kan forstå ideen. også den med at følge en kats ativiteter en enkelt dag, men det er også noget andet end at katten skal leve med det.
jeg synes stadig det er noget underligt noget med den klokke.
klokker i halsbånd, fordele/ulemper