Nedkørt kat :( Nedkørt kat :(
Øv altså, var på vej ud at handle med min kæreste, og på en vej med en del trafik, ligger en stor flot hvid kat og er kørt ned. Først lignede det lige en snedrive, men vi vendte heldigvis om for at tjekke om det nu var en kat.
Den dejlige bamsekat var stadig blød og varm så det måtte lige være sket Forstår ikke at folk bare kører videre.
Nåh, men vi ringede til vores dyrlæge som vi allerede havde været oppe hos med en killing i dag (de har lørdagsåbent og killingen havde slået benet) og han slår lige dens øremærke op for os.
Og så får vi ellers "æren" af at banke på hos den stakkels familie. Kvinden skreg bare "Neeej det er ikke sandt" og løb ind i stuen og datteren kom så ud og spurgte om vi nu var sikre og græd Vi gik tilbage og hentede deres lille missekat til dem så de ikke selv skulle se den ligge der på vejen. heldigvis var den fin og hel, men begyndte at bløde fra næsen da vi bar på den.
Suk, mennesker altså :o(
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
"Det er den risiko, jeg løber", siger ejere af fritløbende katte ofte, men det er skisme katten, der betaler prisen
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Det er da lige meget hvordan katten dør på, eller om den er ude kat som nu engang er meget almindeligt i danmark. Det andet synes jeg bare er for meget moraleprædikken og det omvender ingen til din tro.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
vælger jeg at lade min kat være udekat, har jeg også valgt at der er risiko for at min kat køres ned.
det er ikke rart eller pænt at sige og selvfølgelig er det svært at miste et kæledyr uanset hvad grunden er. Men jeg må erklære mig enig med Mega her..
man vælger udekat, man vælger risiko, sådan er det nu engang.
nov 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 28
okt 2007
men man kan holde katten inde fra starten, så får den meget sjældent problemer med ikke at komme ud.
okt 2007
nov 2008
nov 2008
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg har selv haft fritløbende katte, men har efter min Coco blev ramt af en bil som stor killing valgt at hegne hele min baghave ind i stedet. Nu kan de gå ud og ind som det passer dem, de er i sikkerhed og jeg ved hvor de er henne.
Mine katte er altså ude/indekatte men ikke fritløbende.
nov 2007
Jeg har selv på et tidspunkt fundet en kat der var kørt over og kunne læse det meste af øremærket dog var der et tal jeg var i tvivl om et 3 eller 8 tal, så derfor sagde jeg dette og spurgte om en af de de 2 numre kunne passe til en kat med de og de farver og som boede i mit område. Det ene passede og ejeren var glad for at få at vide hvad der var sket med katten. Men sjovt er det altså ikke.
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Jeg siger som flere andre, GODT mine katte ikke løber frit.
nov 2008
nov 2007
Jeg har desværre ikke fået opdateret mit fotoalbum med mit hegn efter jeg måtte forhøje det, fra 120 til 170 cm.
nov 2007
Jeg har lavet kattevenlige bede med bla. katteurt, jorddække med spagnum/plantemuld (som er dejligt for kattene at besørge i). Jeg har plantet buske som katten kan gemme sig under når de vokser til osv.
nov 2007
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
For nogle måneder siden skete det for mig... også en flot hvid kat, der højst sandsynlig var døv, for den farede bare lige ud foran mig... klodsede bremsen så hårdt, at jeg nær var kørt galt...
Det var ude på en lille vej med marker på begge sider, og prøvede at finde katten, men uden held...
Hvor sjovt kan I forestille jer, jeg havde det, da jeg måtte opgive at finde den, og tage på arbejde?
Bare tanken om den lyd det sagde, da jeg ramte den... og hvad blev der af katten?
Alle mine er indekatte, og de kommer ikke udenfor, før min have er forsvarlig indhegnet...
Nogle kan agumentere meget for udekatte, men mener stadig at lukker man sin kat ud, er det en automatisk dødsdom... det er bare et spørgsmål om tid...
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
"Det er den risiko, jeg løber", siger ejere af fritløbende katte ofte, men det er skisme katten, der betaler prisen
Og der mangler jeg en enigknap
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det ville være helt forkert at lukke en perserkat ud i det fri. Det har det ikke ligesom huskatte, med at kunne finde hjem igen. Desuden vil de fleste perserkatte slet ikke ud. Det ligger til deres natur at ville være indendørs. Lidt ligesom sphynxen, den lukker du jo heller ikke ud, af åbenlyse årsager.
Mine katte skal IKKE opleve at blive smittet med alverdens utøj, lopper, lus, flåter, blive smittet med sygdomme, få tæsk af andre katte, blive bidt, blive kørt ihjel, eller halvt ihjel og slæbe sig hjem med benbrud, åbne sår osv., blive indfanget og brugt som kamphundetræning for sindssyge mennesker, blive sparket, slået og mishandlet af kattehadere og psykopater osv osv osv. Listen er lang.
Mine katte skal ikke påduttes mine naboer eller andre mennesker i mit område, som holder af deres haver og biler og som bliver sure og vrede over alle de "skide katte", som render og skider i deres sandkasser, graver blomster op og sætter poter på deres bil. Jeg har valgt at have mine katte, derfor skal de da ikke gå og være til gene for andre. Desuden er det faktisk lovpligtigt at jeg holder dem på egen grund.
Det var så lidt om mine grunde til at holde indekatte
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det er nok lidt noget andet, når man bor ude på landet. Så er folk også vant til katte og er ligeglad med om der kommer en fremmed kat ind på deres grund. Og der er sikkert masser af plads til at alle katte kan være der, så de behøver ikke kæmpe så meget om territorie.
Det er noget andet når man bor inde i en større by. Her er væsentligt flere farer, i form af biler, andre katte og mennesker som ikke kan lide katte..
Men jeg kan godt forstå du ikke vil lukke dine katte ud, tror jeg heller ikke jeg ville, selvom jeg boede på landet. Så hellere bygge en stor indhegning, hvor de kunne boltre sig under sikre forhold
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Jeg bor på landet, og bryder mig da ærligt ikke om de fremmede katte, der render rundt og skider i vores stald, pisser op ad vores byggematerialer, sidder og tirre mine katte udenfor vinduerne... slåskampe om natten, nedkørte små killinger ude på vejen ved vores hus... har set disse "lykkelige" frie katte... med slimede grønne klatter under næsen, sort snask i øjnene, tynde, fedtede, nogle med sår, halve øre, haler eller lign... Jo tak... de nyder sandelig deres naturlige liv...
Kan godt være sandt, jeg også holder mine inde for min skyld... men dælme også for deres.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Det ved jeg nu ik rigtigt....Min mor bor på en lille fredelig ø, men hun kørte da selv hendes kat over på vej ud af garagen......
Og posten kommer jo alle steder *S*
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Hvis jeg mente at en kat ikke kan leve mindst ligeså godt udelukkende inde (eller med indheget have), ville jeg slet ikke have kat.
Jeg har ikke nerverne til at lukke noget ud der betyder så meget for mig, til alt det der er så farligt for dem derude.
Jeg ser det som mit ansvar, og min opgave som katteejer, at beskytte dem mod smerte, ubehag og ondskabsfuldhed, så meget som overhovedet muligt. Uanset hvilken race den end har.
At mene at en kat SKAL løbe frit, er en forældet holdning, og så synes jeg det er på tide man sætter sig ind i kattens adfærd og kattehold, på ny.
Nedkørt kat :(