{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

At holde en 17-18 uger killing i ro...?? {{forumTopicSubject}}

Så passerede Frida to kilo og hun er nu blevet neutraliseret, chippet og øremærket.

Det blev gjort i mandags. Hun fik krave på og besked om at blive holdt fra Kalle og Teo. Og det har vi formået at gøre i det omfang, vores hjerter nu har kunne bære det, for hun er ret ked af at være isoleret.

Idag var hun så lidt ude og være i huset og i et ubevogtet øjeblik, har hun formået at smide kraven - og den er bare væk (vi bor i flytterod). Jeg har kigget på såret og det ser fint ud - ingen blødning.

Men der er lidt hårdt i området omkring såret og let hævelse - men ingen rødmen.

Er det OK?

Vi leder som rasende fetr den krave og holder øje med at hun ikke slikker sig i søret.

Men for f****** hun går jo på de vægge og det er umuligt at holde hende i ro.

Tror I at de 5 dage der er gået siden operationen, er nok til at have lukket såret (der er sådan set to sår - det ene er under det andet, så hun er syet over to omgange)?

Hvis der opstår den mindste rødmen, tager vi hende til Dr. Dyr imorgen - og finder vi ikke den halskrave, skal hun have en ny imorgen også.

Men skal vi være bekymrede?

(Hun har det fint - spiser, skider, og jorder rundt som om hun er på speed).....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At holde en 17-18 uger killing i ro...??
  • #1   1. okt 2022 Jeg har kun haft en tøs, og hun havde ikke krave på og gik sammen med mine 2 drenge, jeg har aldrig før hørt om den slags restriktioner smiley
    Det er vist normalt, at de syr i flere lag, min havde så en ( skjult syning) så stingene ikke kunne ses og skulle ikke fjernes.
    Jeg har hørt andre, har lavet en boddy, af en sok eller et ærme, så såret er gemt, men de har frihed.
    Hvis hun havde ondt, skulle hun nok begrænse sig, altså med mindre hun er fyldt med smertestillende.


  • #2   1. okt 2022 Hej Jette

    Det er nok bare mig der en kende pylret. Frida fik smertestillende de første tre dage, og siden har hun ikke ladet sig mærke overhovedet..... Som nævnt er hun over det hele og jublende glad, når hun bliver sluppet løs. Så jeg tror ikke hun har smerter. Og såret ser fint ud.

    Så jeg skal måske bare trække vejret og tage det roligt smiley smiley smiley


  • #3   1. okt 2022 Ja og hvis i er bange for, at såret bliver vasket for meget, af hende og de andre, så offer et ærme/ sok og brug den som boddy.
    Boddyen skal klippes i ca kropslængde og med huller til for og bagben, og side lidt tæt til, hovedet skal bare ud hvor hånden normalt kommer ud, eller foden ned i sokken, mener du kan finde et eksempel her inde, eller på nettet.


  • #4   1. okt 2022 tror roligt at du kan lade hende gå som hun plejer
    såret burde været så vokset så meget sammen nu at der ikke sker noget. Det plejer at være værst i starten, eller i slutningen af perioden.

    jeg har haft flere piger, og ingen har haft kraver på
    en havde en hjemmelavet body på i de første par dage.

    Men sig til hvis det går galt. for har en ny krave liggende, som aldrig er brugt. Bor jo på Langeland



  • #5   1. okt 2022 Træk vejret dybt Jesper og tag det helt roligt, jeg fik også at vide at Smilla skulle holde sig nogenlunde i ro efter Hun blev fixet, hvilket jeg ikke lige så muligt, det første hun gjorde da hun blev sluppet ud af transportkassen, var at springe op på kradsetræet og give det en ordentlig tur, så jeg lod hende gøre som hun ville og lod blot være med at opfordre og indlede hende til leg. Smilla kunne slet ikke finde ud af det med krave, så jeg lavede en bodystocking af en bomuldsstrømpe, som jeg faktisk tog af hende når hun var under opsyn altså når jeg var hjemme, hun havde den kun på om natten og når vi var på arbejde. Jeg fik i øvrigt ikke at vide at hun ikke måtte være sammen med min anden kat.
    Hvis alt ser fint ud og hun ikke bider stingene over, så tag du det bare roligt så er alt fint. smiley


  • #6   1. okt 2022 Synes det lyder rigtig fint, som såret er helet. Da Tinka blev neutraliseret kom der også en lidt hård hævet kant, som jeg var til dyrlægen med, men fik at vide det er helt normalt. Dejligt hun er frisk og har det godt smiley

  • #7   2. okt 2022 Nå, men kæresten er jo uddannet syerske, så iaftes brugte hun da lige 20 minutter på en hjemmeflikket krave. Problem solved og Jesper kan sove trygt igen smiley smiley



    profilbillede
  • #8   2. okt 2022 .....og tusind tak for tilbuddet, Anja smiley smiley

  • #9   2. okt 2022 Velbekomme

Kommentér på:
At holde en 17-18 uger killing i ro...??

Annonce