{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.413 visninger | Oprettet:

Forstoppelse hos kat {{forumTopicSubject}}

Karen Marie var hos dyrlægen i fredags fordi jeg synes hun virkede anderledes. Dyrlægen kunne mærke lidt afføring, men intet alarmernde. Vi fik dog tafet et røngtenbillede og der kunne man se at der sad en meget fast klump og spærrede for passagen. Hun fik så noget microlax der skulle hjølpe med at løsne det og kom hjem på noget afførringsmiddel - Lactolose eller så noget, som hun skulle have indtil søndag.
Udover det skulle hun have noget dåsemad der hedder a/d som også har en lidt aførrende effekt og w/d som er meget fiberrig for at få maven igang igen.

Der kom afføring sent fredag aften, men siden er der ikke kommet noget. Det var ikke vildt hårdt det der kom. Hun virker til at have det fint og har ikke feber.

Men burde der ikke have været mere afførring nu?

Hun spiser fint, men drikker ikke så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstoppelse hos kat
  • #1   30. nov 2008 Det kan være en langsommelig affære at få en hård mave igang.
    Dåsemad, gerne med ekstra vand i - evt,. olie
    Vandskåle placeret mange steder - så drikker katten mere. De drikker ikke nok hvis vandet står ved siden af maden

    Mon ikke det er parafin du har fået? Fiberfoderet, det er jeg i tvivl om er godt til en stoppet mave - det virker på en "blød" mave.

    Men drop tørkosten i den her perioden og giv kun vådmad.


  • #2   30. nov 2008 Kattemalt (indeholder også parafinolie) smører tarmene, og ellers er et godt råd mod "hård mave" at give RÅ lever.
    Kogt lever derimod hjælper på "tynd mave".


  • #3   30. nov 2008 Fibre i kosten er godt mod forstoppelse både for mennesker og dyr, det kvælder i tarmen og trækker vand til tarmen.

    Held og lykke med din lille mis, vores killing fik også Microlax for et par uger siden, sikke noget svineri når de begynder at sive ud igen smiley


  • #4   30. nov 2008 Så har hun været en tur på bakken. Utroligt så glad man kan være for en lort ;o).

    Det var laktulose jeg fik, og dyrlægen anbefalede det fiberrige foder, så det tør jeg ikke skifte ud. Men hun får kun 20g morgen og aften sammen med 1/4 a/d blandet med vand og så en 1/2 portionspose alm. hills vådmad midt på dagen.

    Jeg vil få fat i noget kattemalt imorgen, og hvis maven stadig ikke er helt iorden må jeg skaffe noget lever - skal det være en bestemt slags?

    Det med flere vandskåle havde jeg ikke lige tænkt på, for normalt er hun jo ide-udekat og de har adgang til vand flere steder udenfor + flere steder inde i fyrerummet, men nu er hun jo lukket inde på mit værelse. Men jeg sætter da lige en skål eller to mere ind :o)



  • #5   30. nov 2008 Min Mille fik det da hun fødte en killing ( Bønne) smiley
    Der gik der også nogle dage før at hun kom ordenligt på toilet og det sagde dyrelægen var normalt nok, men dog at vi skulle holde godt øje.. Men jeg tror det er positivt at hun har været på toilet, så det lyder da som om at hun er på rette vej! smiley
    Bare lidt til sammenligning.
    God bedring med hende smiley


  • #6   30. nov 2008 Jeg ved godt, man siger, at katte ikke må få råt svinekød, men mine katte får det alligevel, også svinelever.
    Ellers kan du for at være på den sikre side bruge kalvelever.


Kommentér på:
Forstoppelse hos kat

Annonce