Bussemænd eller snavs Bussemænd eller snavs
Mit kat har "bussemænd" i begge bæsebor som jeg må fjerne dagligt....
han slikker meget sin næse, - men jeg har holdt øje med ham, - det ser ikke ud til at næsen løber men den kan dog godt være lidt våd ( altså oppe i næsen)
det jeg piller ud/af næsen er som en bussemand men det er som om at der også er skidt/støv i det... det klistrer virkeligt fast i hans næse... jeg har prøvet at lade det være i frygt for om jeg bare gjorde det være ved at hele tiden fjerne det, - men så lukker han helt til i næsen og nyser rigtig meget...
Nogen der kender noget til dette, -
han er ellers frisk og spiser/drikker godt så synes ikke det har været nok til at se dr. dyr.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Almindeligt?
Har aldrig set det der beskrives - hvad løber fra øjnene ned i næsen - er det øvre luftvejsproblmer du mener, eller?
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
aug 2008
anden gang fik han Ronaxan tabl. 20 mg han fik 2 tabl. om dagen med kastede op af det så det blev lavet om til 1,5 tabl pr dag til pakken var tom
nov 2008
Ronaxan er det der normalt gives til at dæmme op for følgevirkninger af virus - og det det hjælper bedst, især hvis kuren er lang nok, gerne op til fire uger.
Der skal ALTID skylles efter med vand, især ved Ronaxan, den ætser.
aug 2008
Hvad gjorde dyrlægen ved det?
Det er netop sorte tørre flager/skorper som sider i næsen på ham og det sider fast både i næsen og i hårene der går op til næsen... han synes bestemt ikke det er rart at få taget af... jeg har prøvet med varmt vand at løsne det men det tager for lang tid så han vil ikke side stille, så nu skynder jeg mig bare at "kradse" dem af ham
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
natriumklorid, almindeligt saltvand fra apoteket er langt langt bedre
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
nov 2008
Apotekets altvand er langt bedre pg har den rigtige PH værdi.
aug 2008
Han sidder også tit og strækker hals og prøver på at hoste... det lyder som en meget tung hoste... han har kattegræs da jeg troede det var hårboller men der kommer ikke noget op....
Kan ikke lade være at tænke på om det er noget med en luftvejs lidelse... har søgt lidt på det man kan ikke finde noget om det....
men han spiser/drikker godt og er lidt af en krudtugle, så det kan vel ikke være så slemt... eller hva?
nov 2008
Jeg har aldrig set det i mit liv med katte - de sidste16 år med opdræt. Men jeg har helsigvis heller ikke set alt:-)
Katte kan sagtens have en virus, have bekæmpet virus og være bærer - og normalt fungere godt - en omgang stress får så gang i sagerne - på en negativ måde. Virus kan der ikke gøre noges ved, det skal immunforsvaret selv klare - følgevirkninger af virus, altså de de bakterielle infektioner klarer antibiotika.
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
nov 2008
Men enig i det kan være lungebetændelse, eller det kan vær,. noget helt andet og astma - mulighederne er mange - kun dyrlægen finder diagnosen korrekt.
aug 2008
det med at det svier i øjnene hvis det er kamille te.... det er altså næsen der er problemet.....
jeg har allerede ved første tjek spurgt om han ikke kunne have noget allergi det sagde han nej til.... men jeg tror nu stadig der er noget....
jeg må forbi dr. dyr i næste uge og se hvad han siger denne gang.... hmmm så er det 3. gang på 3 mdr.... træls... men også træls for min lille Tiger... han er sgu min lille baby..
det kan være jeg skal opfordre dr. dyr til at lave et klippekort til os...he-he
nov 2008
aug 2008
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 166
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 34
vh. Mette
aug 2008
Han har ikke kastet nogle hårboller op. Og han er også holdt med at lave den underlige hoste lyd.
Jeg har skiftet foder fra RC til Acana og hans næse løber ikke mere.. han har stadig lidt bussemænd som jeg fjerner hver 2. eller 3. dag men slet ikke som før... jeg tror han har noget allergi og har valgt at give ham foder uden hvede, eller forarbejdede kornsorter, ingen biprodukter, ingen kunstige smags eller farvestoffer.
Det er sket store fremskridt med ham efter jeg skiftede foder og hans pels er blevet så lækker.... så er sikker på at RC ikke duede til ham.
Tilbage til om det er en sammenhæng imellem hans hoste og næseproblemet... ja det tror jeg der er... men tror det stammer fra noget allergi.... 7 - 9 - 13 så håber jeg problemet bliver løst når han kommer helt fri af foderet fra RC.. han får det stadig blandet lidt op, da Acana godt kan være lidt hård ved maven når han ikke har været vandt til det før....
Bussemænd eller snavs