8.752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bussemænd eller snavs Bussemænd eller snavs

Mit kat har "bussemænd" i begge bæsebor som jeg må fjerne dagligt....
han slikker meget sin næse, - men jeg har holdt øje med ham, - det ser ikke ud til at næsen løber men den kan dog godt være lidt våd ( altså oppe i næsen)
det jeg piller ud/af næsen er som en bussemand men det er som om at der også er skidt/støv i det... det klistrer virkeligt fast i hans næse... jeg har prøvet at lade det være i frygt for om jeg bare gjorde det være ved at hele tiden fjerne det, - men så lukker han helt til i næsen og nyser rigtig meget...

Nogen der kender noget til dette, -
han er ellers frisk og spiser/drikker godt så synes ikke det har været nok til at se dr. dyr.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bussemænd eller snavs
  • #1   4. dec 2008 synes du skulle tage til dr dyr... så får din kat en pencilinkur - højst sandsynligt - og efter den burde han ikke have mere... det kan være en mild forkølelse...

• #2   4. dec 2008 Kattemor (B.M.L) ,
    Almindeligt?
    Har aldrig set det der beskrives - hvad løber fra øjnene ned i næsen - er det øvre luftvejsproblmer du mener, eller?

• #3   4. dec 2008 Han har haft det lige siden jeg fik ham... han har været på 2x penicilinkur hvor han var forkølet med lungebetændelse og det blev da også bedre med næsen men det kom igen med det samme kuren var slut

• #4   4. dec 2008 første gang fik han Clavubactin Vet. 50mg/12,5 mg 1x 10 tabl.
    anden gang fik han Ronaxan tabl. 20 mg han fik 2 tabl. om dagen med kastede op af det så det blev lavet om til 1,5 tabl pr dag til pakken var tom

• #5   4. dec 2008 Tak, det er rigtigt der er forbindelse - det er bare ikke ngoet jeg har set og heller ikke tænkt på i den sammenhæng. Men giver man flydende øjedråber kan man se katten fnyser - og smager dem:-)
    Ronaxan er det der normalt gives til at dæmme op for følgevirkninger af virus - og det det hjælper bedst, især hvis kuren er lang nok, gerne op til fire uger.
    Der skal ALTID skylles efter med vand, især ved Ronaxan, den ætser.

• #6   4. dec 2008 Kattemor (B.M.L)

Hvad gjorde dyrlægen ved det?
    Det er netop sorte tørre flager/skorper som sider i næsen på ham og det sider fast både i næsen og i hårene der går op til næsen... han synes bestemt ikke det er rart at få taget af... jeg har prøvet med varmt vand at løsne det men det tager for lang tid så han vil ikke side stille, så nu skynder jeg mig bare at "kradse" dem af ham

• #7   4. dec 2008 Ja det har jeg også nemlig min lille laban og vi fjerner det også ,men han havde samtidig noget med øjnene øjenbetændelse og det var en virus og vi fik øjenbråber og han nyser stadig en lille smule ,de to små har også haft det ,og jeg fik at vide jeg skulle bruge øjendråber og ellers rense med kamille te da det godt kunne rense øjne og tårekanaler smiley

• #8   5. dec 2008 kamillete er noget skidt, du kan ikke si det så der ingen fnuller er i, og fnulleret har den risiko at det kan give ridser i hornhinden....

natriumklorid, almindeligt saltvand fra apoteket er langt langt bedre

• #9   5. dec 2008 jeg køber apotekts næsedråber i 2 ml pipetter..... på den måde risikerer du heller ikke at det bliver "for gammelt" en åbnet pipette er holdbar i 24 timer

• #10   5. dec 2008 Kamillethe svier i øjet - det har ikke øjets PH værdi - og som Haneben siger er er små partikler i.
    Apotekets altvand er langt bedre pg har den rigtige PH værdi.

• #11   5. dec 2008 Selvom det lyder til at det er ganske "almindeligt" at have disse sorte skorper i næsen, - så kan det vel ikke være rigtigt at jeg skal fjerne det hver dag så næsen ikke stopper til... jeg kan høre på hans vejr trækning hvis jeg har glemt at fjerne det... han sidder og laver en lyd som om han prøver på at puste det ud og bagefter nyser han.....

Han sidder også tit og strækker hals og prøver på at hoste... det lyder som en meget tung hoste... han har kattegræs da jeg troede det var hårboller men der kommer ikke noget op....

Kan ikke lade være at tænke på om det er noget med en luftvejs lidelse... har søgt lidt på det man kan ikke finde noget om det....
    men han spiser/drikker godt og er lidt af en krudtugle, så det kan vel ikke være så slemt... eller hva?

• #12   5. dec 2008 Marianne, jeg tror du har helt ret i det er noget øvre et eller andet. Som du beskriver det lyder det lidt som sejlivet "snot" - det vi selv mærker sidst i en forkølelelse - det vil hverken den ene eller anden vej.

Jeg har aldrig set det i mit liv med katte - de sidste16 år med opdræt. Men jeg har helsigvis heller ikke set alt:-)

Katte kan sagtens have en virus, have bekæmpet virus og være bærer - og normalt fungere godt - en omgang stress får så gang i sagerne - på en negativ måde. Virus kan der ikke gøre noges ved, det skal immunforsvaret selv klare - følgevirkninger af virus, altså de de bakterielle infektioner klarer antibiotika.

• #13   5. dec 2008 Marianne gå til din dyrlæge og jeg blev anbefalet kamillete det i poser og det andet kan sis igennem en kaffepose ,så er der ikke noget tilbage ,men jeg ville kontakte min dyrlæge ,for det lyder ikke godt hvis der er problemer med vejrtrækningen hvis ikke du renser næse ,så alvorligt er det ikke med laban ( pas på med lungebetændelse det havde jeg en nysende kat der døde af trods dyrlæge og medicin )

• #14   5. dec 2008 Den dyrlæge, der for to måneder siden holdt et kanon foredrag om Herpes, Calisi osv. frarådede Camillethe på det kraftigste da PH værdien ikke er den samme som øjets og det svier. Han anbefaling: skyl, skyl og mere skyld og mange gange med saltvand - også bedre end øjesalve.

Men enig i det kan være lungebetændelse, eller det kan vær,. noget helt andet og astma - mulighederne er mange - kun dyrlægen finder diagnosen korrekt.

• #15   5. dec 2008 Han er blevet beh. for lungebetændelse og han "raller" hellere ikke mere fra lungerne.... men ja, han skal tjekkes...
    det med at det svier i øjnene hvis det er kamille te.... det er altså næsen der er problemet.....
    jeg har allerede ved første tjek spurgt om han ikke kunne have noget allergi det sagde han nej til.... men jeg tror nu stadig der er noget....
    jeg må forbi dr. dyr i næste uge og se hvad han siger denne gang.... hmmm så er det 3. gang på 3 mdr.... træls... men også træls for min lille Tiger... han er sgu min lille baby..
    det kan være jeg skal opfordre dr. dyr til at lave et klippekort til os...he-he

• #16   5. dec 2008 Kloramfenekol - det er øjedråber - de renser også i næsen, der er "gennemgang" fra øje til næse - om man kan komme dem direkte i næsen - det ved jeg ikke.

• #17   5. dec 2008 ok.. tak for det Lis, - rart at være mest muligt forberedt inden man kommer til dyrlægen... vil prøve at høre ad om øjendråber måske kan være løsningen...

• #18   6. dec 2008 Hej Maja min hun kat har det samme.. dog ikke så meget at jeg skal fjerne det hverdag og for det meste får hun det væk selv. men efter hvad min dyrelæge har sagt var det meget normalt at nogen katte får det .

• #19   16. dec 2008 Ville lige høre om der er en sammenhæng mellem det du troede var at "kaste hårboller op" og næseproblemet?

vh. Mette

• #20   17. dec 2008 Mette G
    Han har ikke kastet nogle hårboller op. Og han er også holdt med at lave den underlige hoste lyd.
    Jeg har skiftet foder fra RC til Acana og hans næse løber ikke mere.. han har stadig lidt bussemænd som jeg fjerner hver 2. eller 3. dag men slet ikke som før... jeg tror han har noget allergi og har valgt at give ham foder uden hvede, eller forarbejdede kornsorter, ingen biprodukter, ingen kunstige smags eller farvestoffer.
    Det er sket store fremskridt med ham efter jeg skiftede foder og hans pels er blevet så lækker.... så er sikker på at RC ikke duede til ham.
    Tilbage til om det er en sammenhæng imellem hans hoste og næseproblemet... ja det tror jeg der er... men tror det stammer fra noget allergi.... 7 - 9 - 13 så håber jeg problemet bliver løst når han kommer helt fri af foderet fra RC.. han får det stadig blandet lidt op, da Acana godt kan være lidt hård ved maven når han ikke har været vandt til det før....

Kommentér på:
Bussemænd eller snavs

Annonce