{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Hjælp - pelsmangel og urenlighed {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har 2 ting som jeg gerne vil høre om andre kender til..

1: Mit dejlige maine conn kat har tabt en masse pels, under hagen, på brystet, og i nakken, der er faktisk kun hud at se der, har været ved dyrlægen, men fik bare noget antibiotika til ham, som ikke har hjulpet, men vi fik af vide at det måske var foder-allergi?? Andre som har oplevet dette??

2: Han er begyndt med at tisse i vores hunds kurv og på trøjer i sofa'en, hvilket normalt slet ikke ligner ham,?? Hvorfor??

P.s. han er blevet mere kælens under dette forløb

Håber på hjælp

Manger hilsner En bekymret katte mor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - pelsmangel og urenlighed
  • #1   9. dec 2008 min gamle kat tabte pels samme stedet som din, det var allergi for lopper

• #2   9. dec 2008 Okay... ja men han har ingen lopper, så det er desværre ikke det... men ellers mange 1000 tak ;o)

• #3   9. dec 2008 - Det kunne muligvis være lopper. Prøv at tjek ham med en tættekam. Det er ikke nok bare at kigge bag ørene eller bruge en almindelig børste til Main Coons pga. deres kraftige pels. Jeg troede selv at man bare skulle kigge, de steder lopperne plejer at være + børste ham igennem, og ifl. det skulle han være loppefri. Da jeg kørte tættekammen (lusekam) igennem fandt jeg en del lopper i øreregionen, hale regionen og på maven.

Vdr. dit sidste problem, er din kat neutraliseret??

• #4   9. dec 2008 Okay tak kigger ham lige efter igen.. ja han er kastrat. og han er først begyndt på det nu her..

• #5   9. dec 2008 Prøv at få tjekket for blærebetændelse, urinvejslidelser (urinsten, fx) hos din dyrlæge. Det skader ikke at få det tjekket igennem.

Tjek ham igen. Er der intet, så prøv at tage ham til en anden dyrlæge for at få en anden til at vudere din kat. At han taber pelsen, er i hvert fald ikke normalt.

• #6   9. dec 2008 er du sikker på det var antibiotika du fik? Det hjælper ikke på foderallergi.

Gå til dyrlægen og køb et allergifoder og fodr kun med det.

Det kan være han er allergisk overfor proteinkilden i det du fodrer med, hvilket foder får han?

• #7   9. dec 2008 Ja vi vil også have ham afsted til lægen...

Altså dyrlægen var ikke sikker på om det var foder-allergi, så derfor fik vi antibiotika med hjem til ham.
    Han får maine coon foder fra royal canin, og har fået det før uden nogle problemer, men min kat havde i foråret noget som minder om det han har nu bare at det ikke var så voldsomt som nu, og han har fået maine coon siden og så er der bare kommet nogle voldsomme reaktioner fra ham nu..

• #8   9. dec 2008 Min mors hellige birma gjorde precis det samme ang pels.
    Hun fik taget en blodprøve som viste at han fik for meget protein. Efter hun er kommet på andet foder, har han fået pelsen igen. Kan ikke huske navnet på fodret, men det er royal canien et eller andet, kan finde ud af det for dig, hvis du vil have det.

Ang tis. Er der sket nye ting i hjemmet. Min gamle kat gjorde det, og det var pga nyt kattesand, slog tilbage på det gamle, og nu er der ingen problemer.
    Men min mors anden kat begyndte også at tisse mange steder, bare ikke i kattebakken. Hun fik konstateret krystaller i urinen, og det er afhjulpet med nyt foder, og ingen billig foder så som wiskas og pussi.

• #9   9. dec 2008 Hov glemte at skrive, at min mors kat som havde krystaller i urinen, også blev mere kælen under utætheds forløbet. Det sagde dyrlægen at mange katte bliver. Det skulle efter hendes udsagn være et udtryk for et behov for hjælp.
    Min mors kat, er fortsat med at være mere kælen efter hun er blevet rask, hvilket jo bare er dejligt.

• #10   9. dec 2008 Okay, jeg siger 1000 tak for det, det er meget behjælpeligt...er glad for noget respons.. ;o) 1000 tak igen

• #11   9. dec 2008 Forresten vil meget gerne have navnet på det foder.. ;o) Tak

• #12   10. dec 2008 Jeg kan finde ud af det til imorgen... Håber jeg. skal nok prøve ihvertfald.

Kommentér på:
Hjælp - pelsmangel og urenlighed

Annonce