Hjælp - pelsmangel og urenlighed {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har 2 ting som jeg gerne vil høre om andre kender til..
1: Mit dejlige maine conn kat har tabt en masse pels, under hagen, på brystet, og i nakken, der er faktisk kun hud at se der, har været ved dyrlægen, men fik bare noget antibiotika til ham, som ikke har hjulpet, men vi fik af vide at det måske var foder-allergi?? Andre som har oplevet dette??
2: Han er begyndt med at tisse i vores hunds kurv og på trøjer i sofa'en, hvilket normalt slet ikke ligner ham,?? Hvorfor??
P.s. han er blevet mere kælens under dette forløb
Håber på hjælp
Manger hilsner En bekymret katte mor
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
apr 2008
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 17
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Vdr. dit sidste problem, er din kat neutraliseret??
apr 2008
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Tjek ham igen. Er der intet, så prøv at tage ham til en anden dyrlæge for at få en anden til at vudere din kat. At han taber pelsen, er i hvert fald ikke normalt.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Gå til dyrlægen og køb et allergifoder og fodr kun med det.
Det kan være han er allergisk overfor proteinkilden i det du fodrer med, hvilket foder får han?
apr 2008
Altså dyrlægen var ikke sikker på om det var foder-allergi, så derfor fik vi antibiotika med hjem til ham.
Han får maine coon foder fra royal canin, og har fået det før uden nogle problemer, men min kat havde i foråret noget som minder om det han har nu bare at det ikke var så voldsomt som nu, og han har fået maine coon siden og så er der bare kommet nogle voldsomme reaktioner fra ham nu..
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 90
Hun fik taget en blodprøve som viste at han fik for meget protein. Efter hun er kommet på andet foder, har han fået pelsen igen. Kan ikke huske navnet på fodret, men det er royal canien et eller andet, kan finde ud af det for dig, hvis du vil have det.
Ang tis. Er der sket nye ting i hjemmet. Min gamle kat gjorde det, og det var pga nyt kattesand, slog tilbage på det gamle, og nu er der ingen problemer.
Men min mors anden kat begyndte også at tisse mange steder, bare ikke i kattebakken. Hun fik konstateret krystaller i urinen, og det er afhjulpet med nyt foder, og ingen billig foder så som wiskas og pussi.
dec 2005
Min mors kat, er fortsat med at være mere kælen efter hun er blevet rask, hvilket jo bare er dejligt.
apr 2008
apr 2008
dec 2005
Hjælp - pelsmangel og urenlighed