2.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

er det blærebetændelse ????? er det blærebetændelse ?????

hej alle og glædelig jul

har lidt af en pine for jeg ved ikkeom min kat har blærebetændelse og har lige ringet til dyrlægen idag og hun svarede mig ikke rigtig sagde bare kom ind til en undersøgelse . Men så skal hun bedøves og have et kateter op ((

men min kat har været gravid og for en måned siden fødte hun en dødfødt killing ( , men efter alt det her samt drægtigheds perioden er hun blevet meget lang tid om og tisse plus at hun kun tisser en klump på ca en enkrone str .

og derfor tænker jeg er det normalt at hun tisser anderledes fordi hun har været gravid eller kan det være blærebetændelse ???? .. hun tisser stadig på bakken der er slet ikke noget der . håber og høre fra nogle ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det blærebetændelse ?????
  • #1   23. dec 2008 Kan du ikke tage en urinprøve på hende som dyrlægen så kan undersøge... Det gjorde jeg da med min lille pige... Synes det lyder temmelig invasivt at gå ind med narkose og kateter som det første? Men dyrlægen ved nok bedst!!

Jeg ved ikke om urinering ændres efter fødsel, så det kan jeg desværre ikke svare på... Håber hun er ok smiley

• #2   23. dec 2008 Nej de tisser ikke adnerledes fordi de har været drægtige.

Det kunne tyde på der har været et eller andet galt med den døde killing, er det bakterielt kan det inficere kattens urinveje.

Hvor vidt det bliver nødvendigt med kateteter afhænger af om der også er struvitter (sten), måske der bare skal antibiotika til - jeg håber du får en tid hos dyrlægen idag - det er smertefuldt.

God jul og held og lykke med missen

• #3   23. dec 2008 tak for jeres svar har desværre først fået tid den 30 , grunden til hun ville bruge kateter er at jeg ikke ved på nogen måde hvordan jeg skalfå fat på en urinprøve fra hende (

• #4   23. dec 2008 Hos dyrlægen kan man få (det burde man ihvertfald) nogle små "platickugler" - dem kommer man i en HELT ren bakke. Når katten har tisset suger man op med en engangssprøjte og kommer urinen i et HELT rent glas.
    Så frisk urin som muligt, idet bakterier udvikler sig hurtigt i urinen.
    Har dyrlægen ikke fortalt dig det?

• #5   23. dec 2008 nej det nævnte hun slet ikke , men det er da egentlig smart , men hvordan gør jeg det når jeg har 5 katte og bruger klumpende kattegrus ?? skal jeg have et andet grus eller ?

• #6   23. dec 2008 Hos min dyrlæge få man et lille bæger med de dersens kugler og så engangssprøjten til at suge med.
    Har man flere katte bliver man nok vød til at isolere den der skal tages prøve fra sammen med bakken med kuglerne i.

Spørg dyrlægen om du kan hente det, lyder mærkeligt du ikke fik det at vide - ellers prøv en anden dyrlæge.

Held og lykke

• #7   23. dec 2008 ok tusind tak skal du have prøver lige og ringe til dem igen )

• #8   23. dec 2008 men bruger du egentlig grus i bakken når det er ? for ved ikke lige om hun vil bruge bakken hvis der ikke er grus i ?

• #9   23. dec 2008 Nej jeg bruger ikke grus - for det suger, de gør kuglerne ikke. Katten bruger bakken hvis den ikke har andre muligheder, og det har den ikke hvis du isolerer den i et værelse med bakken og masser af vand:-)

Kuglerne kan du rengøre og gemme til en anden gang

• #10   23. dec 2008 nå nu blev jeg godt nok klogere ringede til en helt anden dyrlæge som forklarede mig hvordan jeg skulle gøre og hvordan og hvorledes med det hele , ej hvor er jeg bare skuffet på min egen dyrlæge nu øv tænk at man er nød til og spørge andre til råds nar han burde vide det øv øv .. men heldigvis lykkedes det jo nu så kan vi lave prøven i weekenden ..

tusind tak for jeres svar det lettede at jeg kunne gøre det så nemt for min dejlige kat )

• #11   23. dec 2008 Held og lykke med det - som sagt skal prøven være så frisk som mulig - så tag den så tæt på du kan få afleveret prøven som muligt - kom den i køleskabet indtil du skal gå.

• #12   23. dec 2008 Det er svært at få dem til at bruge det der underlige grus, men det er bestemt kampen værd hvis hun så kan slippe for kateter osv..

smiley Held og lykke

• Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #13   23. dec 2008 Min Polka har også blærebetændelse for tiden. Min mor havde heldigvis noget af det der specielle grus, så jeg kunne hurtigt få taget en urin prøve, hvilket gjorde at selve dyrlæge besøget forløb rimeligt smertefrit. desvære forløber peniciln kuren knap så smertefri

Kommentér på:
er det blærebetændelse ?????

Annonce