{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Netraliiser og støt FIP forskningen - {{forumTopicSubject}}

Dette er dd sendt ud på den Danske Dyrlæge Forenings Mailingliste - så nu kan I være på "nakken" af jeres dyrlæger:-)

Kære Kollegaer,
En af de mest frustrerende lidelser hos katte er FIP. Vanskelig at diagnosticere, umulig at helbrede, svær at forebygge og en udfordring for os at forklare ejeren. Derudover rammes ofte store killinger, som en familie
lige har knyttet sig til. Opdrætteren bliver ofte involveret og det er meget tit en både bekostelig og opslidende sag for disse. Derfor er sygdommen særlig frygtet af opdrættere.

Forskningen i FIP lå i mange år, hvor midlerne snarere gik til FIV, næsten stille. Den er nu heldigvis igen kommet igang. En af de store bidragsydere til forskningen er Winn Foundation, som er en privat organisation. En række danske kattevenner og opdrættere har i de seneste år indsamlet midler i Danmark til støtte for FIP forskningen. I år blev et så stor beløb som 90.000 kr. sendt til Winn Foundation. Det er flot!

En af mine klienter (og opdrætter) spurgte mig, om jeg ikke havde lyst til at bidrage til indsamlingen til Winn Foundation ved at lægge kr. 10,- på alle neutraliseringer i 2009 og så selv give det samme beløb ved årets
udgang. Jeg synes det er en god ide, og vil gerne støtte forskningen i en sygdom, som har så stor indflydelse på især racekattenes ve og vel.

Susanne Wehnert er tovholder på projektet, og der er lavet en hjemmeside, hvor det vil fremgå, hvilke dyrlæger/klinikker, der deltager i projektet.
Klinikker, der er interesserede i projektet kan få yderligere oplysninger, eller tilmelde sig ved at sende en mail til susannewehnert@gmail.com.
Hjemmesiden hedder www.winn-info.dk.

Med ønsket om et godt nytår

Stig Feldballe
Dyreklinikken Skovlunde-Herlev
www.skovlundedyreklinik.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Netraliiser og støt FIP forskningen -
  • #1   29. dec 2008 super, jeg skal da pnke min dyrlæge så. jeg printer denne og tager med derud næste gang jeg skal besøge dem, hvilket dog forhåbentlig ikke er lige med det samme, synes jeg har besøgt dem rigeligt det sidste år *G*

Kommentér på:
Netraliiser og støt FIP forskningen -

Annonce