1.754 visninger
|
Oprettet:
Ang vask af kat?! {{forumTopicSubject}}
Hvordan vænner i jeres maine coon eller lang håret kat til at skulle vaskes?
Jeg har fået en lille dreng og hans lort fra katte bakken og grus hænger i hanspels?!
Jeg vil jo ikke ende ud med at blive sønder revet?!
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Mht at bade katten, så husk at klippe kløer på den inden. For din egen skyld
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
Mille: Okay jah det var måske en go ide, da han har meget lange hår omkring numsen..
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Jeg satte en sele på katten, gik ind i brusekabinen (med cowboybukser på og en god tyk trøje til at beskytte hvis dyret skulle finde på at kravle op ad dig... Tag IKKE tøjet af, for så kravler han bare i din hud og det gør oooondt) og så havde jeg tempereret vandet så det var passende. Katten gav hurtigt op, for den kunne ikke se at den kunne komme igennem bruseforhænget. Den var ikke glad, men sad dog stille nok til at jeg, med en heeeel masse ros, kunne få den vasket all over.
Hvis du har et badekar er det også anvendeligt, men gå selv med helt op i badekaret, så du har godt styr på katten og tag ikke selen af, før den er tørret godt, brug helst en føntørrer, så den er HELT tør (ellers filtrer pelsen og katten kan også blive syg).
Du skal også være opmærksom på at pelsen skal være helt gennemredt inden badet, da vandet ellers laver fuldstændig hårde filttotter, som er stort set umulige at filtrer ud.
Det er en god idé at tilsætte ½dl eddike til den sidste liter vand du hælder over katten, da det fjerne de sidste sæberester og blødgør pelsen så den er nem at redde ud (neutraliserer kalken i vandet).
Det var vidst de råd jeg lige kunne få ud af hjernen på dette fremskredne tidspunkt.
God fornøjelse. Måske kommer han ren ind i det nye år ; )
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Ang vask af kat?!