{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Royal canin, selected Gold vs. premiere {{forumTopicSubject}}

Simpelt spørgsmål - hvilken en af disse tre er bedst og hvorfor???? har prøvet selected Gold, dengang hun var under 12 mdr. nu vi igang med Premiere, da jeg og en ekspedient kiggede bag på pakken, for at se det nogenlunde det samme + billigere. Begge dele kan hun lide. Så findes der også Royal Canin, som jeh bare synes jeg hører ALLE bruger… synes selv hun er lidt tyk, det måske bare mig… sååå hvilket et af dem er sundest (ved fx selected Gold findes i en light version - men skulle man vælge den frem for steriliseret så??). Alle de spørgsmål, diskuterede lige med mig selv xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal canin, selected Gold vs. premiere
  • #1   14. aug 2023 man skal vælge det katten trives på . og kan lide
    og så hvad det passer ens pengepung

    jeg bruger selv Royal canin, 3 slags. Og det har jeg gjort i mange år
    ville endelig gerne prøve noget andet, og har da også prøvet lidt frskelligt men ryder tilbage til RC hver gang. Har nemlig to som ikke vil spise andet end exigent. Så jeg holder mig til RC. Men kan så også se at kattene har fine pelse, og trives.


  • #2   16. aug 2023 Hvis hun er for tyk, så find et produkt med mere kød og fiv mere vådfoder. Korn feder. RC består mest af korn. De to andre har jeg ikke lige tjekket, men minimum de to første pladser i ingredienser skal være kød - ikke mel eller korn.

  • #3   26. aug 2023 Jeg er enig både med Anja n og Susanne.
    Vigtigst er at katten trives på fodret, næst så kan det være en god idé at undgå for meget stivelse i fodret, så korn og mel, men det er ikke alle katte der trives på kornfrit foder. Jeg har selv fodret på Royal canin, det gør jeg ikke mere da jeg syntes det er for dyrt og så skal min ene kat have special foder pga nedsat nyrefunktion, så hun får noget Hills foder for det blandet med lidt Smilla (købt hos zoo plus) min anden kat får ren Smilla til steriliserede katte, begge trives rigtig godt på det foder, deres pels er blød og blank, dyrlægen siger de er sunde og raske og har fine tænder, så alt er fint.
    Smilla findes både i en kornfri og en ikke kornfri version, jeg køber den ikke kornfrie, da mine katte ikke kan lide den kornfrie.
    Men hvis du syntes din kat er begyndt at blive lidt før til, så giv mere vådfoder hvis den vil spise det, vådfoder mætter længere og indeholder meget væske så det feder ikke så meget.
    Og ellers masser af motion = leg.


  • #4   29. aug 2023 Heidi N, der findes også godt foder, der ikke nødvendigvis er kornfrit. Jeg fodrer ikke kornfrit. Men derfor kan proteinet godt stamme primært fra kød.

    Før var et af mine 4 varianter kornfrit, men med en ny pris på over 70 Euro, er det blevet mig for dyrt.


Kommentér på:
Royal canin, selected Gold vs. premiere

Annonce