{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Nye kat spiser gammel kats mad. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
For ikke så lang tid siden var jeg henne og hente en ny Bette killing (luca) jeg havde allerede en han kat iforvejen på knap 2 år (lobo) efter killingen kom med hjem har det været sårn at med det samme luca kan se at lobo spiser skal han hen og æde det. De får vådkost hver morgen og har tørkost stående hele dagen til selvforsyning. Dog er vi begyndt med at de får 1 vådkost mere da vi syntes luca virker så sulten hele tiden os selvom han lige har spist (han støvsuger alt mad på gulvet i køkkenet, os en Bette krumme på gulvet) men vi er ved at være godt træt af at lobo vores gamle kat ik får så meget at spise da luca den Bette konstant stjæler hans og oveni spiser hans eget.
Vi har prøvet at stille skålende langt fra henanden sårn luca ik kan se lobo spise men det hjælper ikke.
Er der evt nogen som ved hvad i alverden jeg kan gøre????? det piner mig efterhånden at vores gamle kat ik når at få meget at spise.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye kat spiser gammel kats mad.
  • #1   10. sep 2023 Ja du kan nok ikke ændre på det, så køb en top kvalitet foder til dem begge, eller bland det.
    Da jeg fik killing sidst, og havde 2 i forvejen på 8 og 4 år ca. valgte jeg, at skifte foder på de 2 gamle, før killingen kom, mit valg var Orijen til kat og killing, så det passede til dem alle, ja det er lidt dyrt, men også super godt, med masser af protein fra kød.
    Jeg vil anbefale dig, at købe det bedste foder du har råd til, og med høj protein indhold, fra kød, og bruge det til dem begge, eller bland flere slags, igen det bedste du kan købe, så er dine katte ikke så sarte, hvis du må skifte en af slagsene.
    Prøv at kikke på zooplus, der er gode beskrivelser af indholdet.
    Ps. Mine er 10 og snart 12 år, og jeg står stadig vagt ved vådkosten, ellers spiser den lille, gerne det hele, men den store er lidt rund, så måske skulle jeg lade dem være ? Jeres den lille vokser og den store er færdig med at vokse, så yngstemand behøver jo mere for at vokse.


  • #2   10. sep 2023 de sidste 4 killinger jeg har haft har fået voksen tørfoder, og killingvådfoder. Netop af samme årsag som hos dig. voksen tørfoder er åbenbart sjovere end killingfoder
    jeg har haft killinger helt ned til 5 uger som har fået det.
    vælger så at bruget et god killigvådfoder, så man er helt sikker på at de får det de skal have
    mange opdrættere blandet det - så kan man altid overveje slankekur bagefter

    husk fri adgang til tørfoder når man har killing. de må ikke sulte, og bør have fri adgang hele døgnet til det. de er i vokse alderen så der går rigtig meget energi til


Kommentér på:
Nye kat spiser gammel kats mad.

Annonce