{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

FeLV og indekat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Lidt tid siden, jeg har været herinde. Jeg vil lige prøve at høre, hvad I herinde har af erfaringer?

Jeg har en kat, der har været lidt utrivelig i et halvt års tid efterhånden. Hun har løs mave uden det er smat. Er desværre indimellem urenlig efter hun blev utrivelig - men kun med det store.

For en halvanden måneds tid siden sad hendes klo fast og vi måtte afsted til vagtdyrlæge senere samme dag, da kloen skulle fjernes. I denne forbindelse har hun haft dårlig sårheling efterfølgende.

Nu har hun udover dårlig mave fået frisk blod i afføringen og hendes pels er blevet tør, strittende og danner voldsomt mange filter. En blodprøve har vist lavt antal blodplader og røde/hvide blodlegemer.

Hun er indekat, har aldrig været udendørs heller ikke ved et uheld. Hun er blevet vaccineret hvert 3. År med PureVax RCPCh FeLV. Bor med 2 andre indekatte, der i forbindelse med tandoperation begge er tjekket for FeLV indenfor det sidste år. Og i øvrigt også er vaccinerede med samme vaccine hvert 3. År.

Er det ikke meget usandsynligt, at det er det, hun fejler? Jeg håber og krydser for det ikke er det smiley Det var ikke opløftende at læse om.

Jeg når måske at få et svar i dag, ellers først på fredag da dyrlægen har fri i morgen.

Nogen, der har erfaring med, hvor godt vaccinerne beskytter mod den modbydelige virus?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FeLV og indekat?
  • #1   1. nov 2023 Har heldigvis lige fået svar fra dyrlægen. Det er IKKE FeLV. Og hendes blodprøver er marginalt bedre end sidste gang, så jeg håber, det snart bliver bedre. Selvom vi stadig ikke rigtig ved, hvad hun fejler.

  • #2   1. nov 2023 Altid godt at hun har fået det bedre, men er hun udredt for Mycoplasma hemofelis?
    Det havde Andersen og eftersom han selv dannede blodplader, levede han lykkeligt til sine dages ende.
    Så vidt jeg husker, blev det opdaget ved en tilfældighed og Andersen ville ikke spise piller.

    AIHA havde Freddie, men det startede som noget der lignede en infektion og KAN behandles hvis man starter tidligt i forløbet med store doser Medrol - Freddie overlevede og blev medicinfri efter 4 måneder smiley


  • #3   1. nov 2023 Hvordan konstaterer man det? Synes ikke, de har nævnt at de har ledt specifikt efter det. Hun har fået taget almindelige og udvidede blodprøver og almindelige og udvidede afføringsprøver. De udvidede afføringsprøver skulle til Tyskland og måtte derfor vente en 5-7 dage for at få svaret på dem.

  • #4   1. nov 2023 Det må være frustrerende, at du ikke ved, hvad katte fejler, og dyrlægen heller ikke gør.

    Jeg har da i det mindste fundet ud af, hvad der er med vores, selvom det kostede næsten 2500 til en biopsi fra hendes mund, og vi ikke er kommet en løsning ret meget nærmere.


  • #5   1. nov 2023 Det er meget frusterende og det er også temmelig dyrt i længden at køre en masse tests, som desværre ikke har givet en afklaring smiley

  • #6   1. nov 2023 smiley smiley smiley

  • #7   1. nov 2023 jeg gav engang en killing væk. Hele det første år var han dårlig on/off. han fik div ormekurer pencillinkure mm og et hav af div tests. Men ingenting hjalps
    til sidst valgte deres dyrlæge at sende prøver til Tyskland. Og så kom der gang i noget. Det viste sig at han havde en special orm/parasit i tarmene, som ikke reagerede på de kurer han havde fået, både hos mig og hos ny ejer.
    Han endte med at få en kur som varede i mere end 1 mdr
    kan bare ikke huske hvad det var det var han havde

    så mon ikke også at du får nogle svar som din dyrlæge kan gå videre med

    God bedring


  • #8   1. nov 2023 Jeg mener at det var udvidede blodprøver - jeg kan ikke huske om der blev taget afføringsprøver.
    AIHA er vist forholdsvist sjælden, men det viser sig ved regulær blodmangel og skal opdages i tide, så det er det næppe smiley


Kommentér på:
FeLV og indekat?

Annonce