Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. husdyrhold
  • #1   7. jan 2009 Ville måske så nøges med to hvis man rigtig kun må havde en kat der hvor du bor.

• #2   7. jan 2009 det kommer jo lidt an på emsig folk omkring dig er... vi må slet ikke have dyr, men da det kun er vores underbo der plejer at være lidt emsig, så har vi taget chancen. vi har endnu ikke fået nogle klager mens vi har haft dyr - heldigvis smiley har to kaniner og to katte smiley jeg kan forstå at man ikke må have hund nogle steder, men kan simpelthen ikke se hvad katte skulle gøre - det er en mærkelig regel. tror nu at to katte leger og larmer lige så meget som 3 katte, så der kan jeg altså ingen forskel se..

• #3   7. jan 2009 Leise - folk omkring mig er slet ikke emsig. De er folk som smådrikker lidt og er meget venlige.

Der var på en tidspunkt vores genbo havde 5 killinger der løb rundt og ingen sagde noget til dem smiley

• #5   7. jan 2009 ja så er det jo nok kun op til dig smiley hvis jeg havde pladsen, havde jeg nok også haft en kat mere smiley men men men, man bliver jo nødt til også selv at kunne være her hehe

• #6   7. jan 2009 Husdyrhold i boligforeninger er min kæphest!

Her hvor jeg bor, må man, som de fleste andre steder, også kun have én kat smiley Men jeg har altså to! Nægter pure at acceptere, at man kun må have én indekat.
    Jeg har dog "forsikret mig" ved at have boligbreve til boligforeninger, der har enkelte afdelinger hvor det er tilladt med to katte. For HVIS nu nogen får ondt bagi. Men hvis det skulle komme dertil at nogen klager, så flytter jeg ikke uden kamp. Det KAN simpelthen ikke være meningen at man ikke må have to neutraliserede indekatte - de kan ikke genere nogen!

Hvis man altså ikke lige står med tre katte i forvejen, så synes jeg ikke man bør anskaffe flere end to, hvis der kun er tilladelse til én. To katte må man da have nogle (få) steder, men tre bliver et problem at finde tilladelse til.
    Du bør ikke anskaffe flere katte, hvis du ikke har en plan B - altså er villig til, og har mulighed for, at flytte til en bolig, hvor det er tilladt at have kattene.

• #7   7. jan 2009 Susanne M, det handler ikke om at man ingen husdyr må have. Det handler om at man godt må have husdyr, men kun et. Det synes jeg er en noget anden situation.

• #8   7. jan 2009 Leise N - nej giver dig også ret i at 3 katte nok ikke larmer meget mere end 2 katte. men jeg ku bare godt tænke at hvis der nu sgu være nogle problemer, er det måske nemmer at få dem til at acceptere at man har en kat mere end man må, end hvis man har to mere.

• #9   7. jan 2009 Hippentossen, Ja de smider jo kun folk ud, hvis de ikke skiller sig af med forbudte katte. Men hvis man vil tage chancen på kattenes bekostning - altså skille sig af med kattene, hvis der kommer klager, så bør man lade være med at anskaffe sig katte!

Jeg mener dog, der er en chance for at vinde en retssag, hvis man har to katte, hvor én kat er tilladt, for det kan ikke være en VÆSENTLIG overtrædelse om man har én eller to katte, hvor én kat ER tilladt. Anderledes hvis man har dyr et sted, hvor dyr slet ikke er tilladt.

Du har fuldstændig ret i, at diverse uhensigtsmæssig adfærd fra naboer sjældent fører til opsigelse. Og det skulle da lige passe at jeg, som går og rydder op efter mine naboers svineri (stinkende affaldssække osv) skulle blive smidt ud fordi jeg har to katte, der ikke generer nogen. Fandme nej, om jeg vil acceptere det. Men hvis det (gudforbydedet) skulle komme dertil, og jeg taber en retssag, så flytter jeg selvfølgelig med kattene.

• #10   7. jan 2009 Susanne, Hvor vi er henne? Ja hvor er vi henne, når der er kattetilladelse ... til én kat? :S Synes du, at der er at bryde"alle regler og love" fordi man har to katte hvor én kat er tilladt?
    De forbandede husdyrregler er lavet af mennesker, der ikke har en skid forstand på katte. Sådanne tåbelige regler vil JEG i hvert fald ikke acceptere. Og jeg føler mig aldeles ikke som nogen forbryder, fordi jeg ikke kan acceptere en komplet tåbelig og meningsløs regel. Men jeg ville føle mig som en forbryder hvis jeg skilte mig af med den ene af mine katte - hvilket ALDRIG aldrig aldrig nogensinde kommer på tale.

Ok for mig, at husdyrhold er forbudt nogle steder, men ikke ok at man kun må have én indekat, hvor kat er tilladt.
    Mange opdrættere sælger ikke killinger til steder, hvor de skal være enekatte. Og det er der en god grund til.

• #11   7. jan 2009 Tinka D - jeg er så enig med dig.

• #12   7. jan 2009 Nej, det er ikke reglebrud som alt andet. For hvilken konsekvens, hvilke GENER skulle det have for andre om man har én eller to ikatte, så længe de er neutraliserede og bliver passet ordentligt og ikke kommer udenfor katteejerens hæk og fire vægge?

Regler uden mening eller ide er kun regler for reglers egen skyld og sådanne idiotiske regler giver jeg ikke en halv potte pis for. Sådanne er kun for analfikserede regelryttere, der mangler noget at gå op i.

• #13   7. jan 2009 hehe, som nævnt, det er min kæphest! Jeg ser rødt og får knopper og mit pis koger.

• #14   7. jan 2009 og kunne skrive en hel roman, (men det skal jeg nok lade være med)

• #15   7. jan 2009 Kunne du ikke nøjes med to - i samme maskefarve, så er det lidt svært at se om det er den ene eller den anden. Især hvis man ikke direkte kan kigge ind ad vinduerne

• #16   7. jan 2009 èn-kat-reglen er nogenlunde ligeså begavet, som hvis der var en regel om, at man kun måtte gå i bad mellem klokken 8 og 12. Sådan en regel ville jeg også skide en hatfuld. Så længe ens adfærd og livsstil ikke har nogen som helst betydning for andre, så er jeg godt nok pisseligeglad med regler.
    Der skulle jo gerne være en MENING med regler, og det giver ikke mening at man kun må have én indekat. Det gør sgutte forskel for nogen om man har en eller to neutraliserede indekatte.
    Og to katte larmer næppe mere end én. I mange tilfælde tværtimod.

• #17   7. jan 2009 Nej, jeg synes ikke det er ok at GENERE sine naboer med høj musik. Suk, det er lissom det, jeg forsøger at forklare: At der er forskel på om naboer bliver GENERET eller ikke bliver GENERET. Skåret ud i pap:
    Høj musik generer naboerne (men det må man så leve med af og til - og det er i øvrigt billigt sluppet med en time om ugen) To neutraliserede indekatte, der bliver passet optimalt generer IKKE.
    Det handler om at vise hensyn, så alle beboere kan være i deres eget hjem. Og nogle ulemper må man jo tolerere: skrigende unger, musik, knallerter, motoriserede plæneklippere, osv. osv. Men hvilke ulemper naboer kan have af fx mine to katte ... ... min fantasi rækker ikke til hvad det skulle være for ulemper.

• #18   7. jan 2009 Men nu vil jeg se Nabokrig på DR1

• #19   7. jan 2009 Vi må kun have 1 husdyr, det vil sige enten 1 kat eller 1 hund ikke begge dele, og ikke flere af slagsen.
    Alligevel har alle 2-3 hunde, og jeg har tre voksne katte, deriblandt to fertile, og killinger i ny og næ. Min vicevært ringer på døren dagligt fordi han vil ind og nusse med kattene. Der samles en flok udenfor vores vindue når kattene sidder der, for så står folk og snakker med dem gennem ruden. Nej, folk klager ikke over vores dyrehold, men det kan jo være anderledes der hvor du bor.

Jeg ville ikke gå op i de regler ligemeget hvor jeg bor. Jeg kan ikke forsvare overfor min kat at den skal være alene, men jeg har nok også svært ved at forsvare at jeg skal have tre overfor ejendomskontoret hvis det kommer til stykket smiley

• #20   7. jan 2009 jeg har også lidt overvajet og få et kat mere selvom vi kun må ha en kat og en hund.. så jeg ved ikke rigtigt om jeg tør

• #21   7. jan 2009 Undskyld den usammenhængende slutning, men jeg ha set mig nødsaget til at slette en række indlæg, der ikke bare var udenfor emnet, men direkte personangreb, hvilket ikke tolereres.

• #22   7. jan 2009 Hellere total forbud mod kat i lejebolig end kun én kat tilladt. Man kan da godt finde en kat, der kan trives som ene-indekat, men hvorfor fanden da ikke i stedet lave nogle regler der passer til lejerne, og de dyr der bor der altså?!!! Hvis man giver tilladelse til husdyr, så bør tilladelsen indebære, at dyrene kan holdes på en måde så de trives. Og der er altså mange katte, der trives dårligt som inde-enekatte. Den evindelige max-én-kat går over min forstand. og den er desværre udbredt i Danmark. Og helt tåbeligt bliver det, når der kun yderst sjældent er regler om at kattene skal neutraliseres - dvs, én fertil indekat er tilladt, men to neutraliserede er forbudt. Det er jo absurd!

Jeg spurgte på et svensk katteforum, hvordan det var med regler for kattehold i lejebolig,. Og svenskerne måbede over danske boligforenings-husdyrregler. I Sverige blander udlejere sig ikke i folks kattehold. Og så kalder man det forbudssverige. Det er da vist snarere her i dk den er gal.

• #23   7. jan 2009 Og hvor små er folk så lige, når de får ondt i røven over to katte, hvor kat er tilladt, så det ligefrem fører til forbud. Kors min røv i trevler.

• #24   7. jan 2009 Tinka D: ja det er rigtigt i sverige har de en hel anden regl men hvor mange dyr man må ha..

min opdretter er fra sverige og hun har 5 katte var lidt måløs fæste gange jeg var der over he he for man er ikke vand til man må ha så mange så jeg overvejet lidt og fkytte til sverige he he...

• #25   7. jan 2009 **Ja, men der er ingen der forbyder dig at holde en hund så. Den kan godt holdes alene :-)**

Ja, det er nemlig lige præcis hvad HUNDE kan. Og det er lige præcis det der er problemet at husdyrregler er så godt som altid lavet mhp hunde. Hvad faen hjælper det katte og katteejere, at deres katte skal indordne sig hunderegler:S Ifølge "min" boligforenings husdyrregler skal mine katte fx være ansvarsforsikret :S og de må ikke forstyrre ved gøen og hylen :S og skal føres i snor :S. Tydeligt reglerne er for hunde og så har man bare smidt katte ind under samme regler. Det er SÅ respektløst over for katte. Og det gør mig rasende!

• #26   7. jan 2009 susanne m, ja nu kan det jo være svært at finde en lejebolig uden begrænsninger.
    Da jeg flyttede ind til min kæreste her, var det før vi overhovedet tænkte på at få dyr. Vi kender til reglerne, og blir det nogensinde et problem, tager vi da også konsekvensen og flytter. der er bare INGEN i boligejendommen som ser problemer i det. Vil da også sige, at de folk i blokken som har to hunde generer folk mere end mine 3 katte + killinger.
    Der skal snart være afstemmning om begræsningen skal ophæves, da folks holdning her, er at man ikke vil holde alene-dyr.

• #27   7. jan 2009 Julie, jeg har også Sverige som sidste udvej, hvis det skulle blive nødvendigt. (Hehe, det er sgu lige før jeg får helt lyst til at flytte derop smiley og væk fra dette analfikserede lorteregel-land.

• #28   7. jan 2009 ja lige pærcis også mig he he

• #29   7. jan 2009 susanne M, Har du da ikke forstået at folk forklarer. at det netop IKKE er til at finde en lejlighed, hvor det er tilladt at have mere end ét dyr.

• #30   7. jan 2009 tinka, haha.... ja. jeg er bare glad for at vi snart skal have afstemning smiley

Her må man kun have indekat eller hund i snor. Det er fint nok for mig, mine katte skal ikke ud, medmindre det er på min afdækkede altan, så det er fint for mig.

Vi pakker bare alle danmarks katteejere og flytter i flok, så kan du se nogle boligforeninger stå med åben mund og polypper. Ups, så ku det være de skulle tænke sig om.!

• #31   7. jan 2009 Lejligheder hænger ike just på træerne, især ikke leje lejligheder - ihvertfald ikke her på Sjælland.

Jeg har, endda med god samvittighed, mere end en gang solgt to hvor der kun er tilladelse til en - selvfølgelig i helt samme farve.

• #32   7. jan 2009 Du har været usædvanlig heldig så. I almennyttigt byggeri er det en lillebitte brøkdel af afdelingerne, man må have mere end ét dyr.

• #33   7. jan 2009 jeg er så en af de heldige der må have to. jeg har så to "ens" i deres farve på lang afstand ihvertfald. jeg bor på tredje så man kan ikk sådan lige glo ind ad vinduerne. og så har jeg en bonuskat, som ser helt anderledes ud end de andre så der kan jeg ikke snyde.

Er ellers en meget regelorienteret person, synes det er vigtigt at overholde regler, eller er man ike villig til det, så må man være klar på konsekvenserne. Dem tager jeg så på mig. Bliver jeg meldt så er det mit ansvar at finde et andet sted at være med mine 3 bebser.

• #34   7. jan 2009 ja jeg havde også overvejet at få to stribede katte for at have to ens, men var nået til helt at opgive overhovedet at få kat med de elendige regler. Men så skulle jeg jo passe de to sortebrødre (havde nok en lille anelse om at de ville blive hængende her). Selv om de begge er sorte, kan genboerne kan jo nok godt tælle til to, når de kigger ned i min have. 7,9 13 endnu ingen klager smiley Naboer ved hvad de har, men ved sgu ikke hvad de får hvis jeg flytter. Som nævnt generer mine katte ikke nogen, og det gør jeg bestemt heller ikke.

• #35   7. jan 2009 Nina, er det boligforening? Hvilken? Hvor? Har de rækkehuse?

• #36   7. jan 2009 Der er efter min mening bare ting man er nødt til at overveje godt og grundigt inden man bryder reglerne; hvad skal man gøre hvis der bliver klaget? Hvis man skal af med en eller flere katte, kan man lige så godt lade vær. Det er ikke fair overfor katten(e). Hvis man ikke vil af med dem, men til gengæld ikke har noget sted at bo, skal man også lade vær.
    Hvis man står i den situation hvor man "bare" må flytte med sine grisebasser, så er der for mig at se ingen problem i det.
    Den lejlighed jeg boede i før måtte man ikke have dyr, og jeg har to katte.. Underboen brokkede sig til mig en enkelt gang, men jeg fik aldrig nogen klage. Jeg havde bare altid totalt stress over det hvis de sad i vinduet, eller hvis Johnson gik og snakkede ude i gangen. Så det var bare heller ikke ret holdbart for mig.

Jeg kunne helt enormt godt tænke mig en kat mere, og har kunnet det i lang tid.. Min plan er at finde et sted hvor jeg må have flere katte, men jeg vil ærligt indrømme at når jeg overvejer at skulle have en kat mere, kommer hvorvidt det er lovligt, ikke ret meget i betragtning.

• #37   7. jan 2009 Susanne, der er nok der forskellen er, i Jylland bruger man både vakse havelåger og et vip med vognstangen og hvad ved jeg, det har vi ovre på småøerne aldrig lært. Eller også er I bare kvikkere:-)

• #38   7. jan 2009 Sussanne M, Hvor? Hvilken?

• #39   7. jan 2009 Kom i tanker om ... jeg har vist nok før spurgt Nina, og så vidt jeg husker var der ikke rækkehuse i den boligforening smiley

• #40   7. jan 2009 Tinka. Jeg er nu helt enig med dig og det er en dum regl, med man godt må havde en kat men ikke to.

Men jeg tror måske grunden ligger lidt i at okay, naboen må havde to katte, jamen hvorfor må jeg så kun havde en hund, når min hund nu ikke gør fx. eller kun må havde 3 indekatte, men jeg må kun havde en udekat, også skider den udekat i en 3 have hvor den nabo så bliver sur.
    ja, det er bare en rent gæt om hvordan jeg tror det hænger sammen,

men nej kan heller ikke se hvad problemet er med indekatte der ikke kommer ud.

men man kan jo også prøve at ringe til viceværten og sige jeg har altså 3 inde katte, er det okay jeg tager dem med, får man et nej, ja så lad vær med at anskaffe sig nogle. men ku jo være man var heldig han sagde ja.

• #41   7. jan 2009 Vi har været oppe på at have 4 hvor vi kun må have én.. Vi har haft både formanden for vores område og boliginspektøren på besøg og de sys bare det er de dejligste katte vi har.. De er så søde som de sige.. De siger ikke noget da vores hjem altid er pænt og rent og da der ikke er ødelagt noget. De kommer sjældent ud og laver derfor ikke ballade i området.. Sys man skal se dem der kan smide en ud an for mange ser gennem fingre med det når det er katte.. Mange siger at reglen om 1 husdyr er blevet lavet så der ikke flytter fok ind med fx. 3 store hunde eller 10 katte som ødelægger hjemmet..

Jeg sys du skal gøre op med dig selv om du tør det og se dem an som står for boligen også self sørge for at holde dig gode venner med dine naboer så de ikke melder dig...!

• #42   7. jan 2009 tinka...nej ingen rækkehuse desværre kun lejligheder.

• #43   8. jan 2009 Boligforeningerne er så ikke bedre i Jylland, det vil jeg gerne skrive under på, for vores regler omkring husdyr lyder fuldstændig som det Tinka beskriver - nemlig noget som er skrevet til hunde. Der står intet som kunne relateres til katte, heller ikke noget omkring neutralisering eller lignende.
    Da vi søgte lejligheder i vores boligforening, bad vi om dem hvor man måtte holde kat. Da vi så endelig fik en, viste det sig at man kun måtte holde én kat (eller én hund) Jeg tror ikke der er nogen steder, hvor du må holde mere end ét kæledyr, i vores boligforening, den regel er bare gennemgående for alle afdelinger. Så det har jeg altså valgt at være ligeglad med.
    Det virker for mig fuldstændig åndssvagt at man kun må holde én kat. Hvor mange herinde ville ikke tale for, at en ene indekat skal have selskab af en artsfælle??
    Min fantasi rækker godt nok heller ikke til, hvordan det kan genere mine naboere at jeg har to katte, istedet for en. Jeg synes simpelthen de boligforeninger skulle blande sig udenom, hvorvidt folk har en potteplante eller en indekat til at sidde i vinduet. "Generne" er omtrent de samme. Det er simpelthen som Tinka siger, de har ikke sat sig ind i hvad det vil sige at holde kat, så hvordan skal man kunne tage sådan nogle regler alvorligt, når vedkommende som har lavet dem, ikke aner en fis om hvad det vil sige at holde indekatte.

• #44   8. jan 2009 personligt syns jeg det ville være dumt at anskaffe sig dyr når man bor et sted hvor det ikke er tilladt.
    man har jo skrevet under på en kontrakt, så anskaffer man dig dyr er det brud på denne kontrakt.
    Hvorfor så ikke flytte et sted hen hvor dyr er tilladt.

Jeg forstår dog heller ikke det der med at man nogle steder kun må have EN hund eller kat. Hvad er forskellen lige på at man har 1 eller 2, eller 3 for den sags skyld.

• #45   8. jan 2009 Jeg ville personligt først læse det igennem hvis jeg bor et sådan sted, så ville jeg evt søge om tilladelse til de dyr jeg gerne ville have.. kan man ikke få det, ville jeg søge en lejlighed hvor jeg måtte have dyr..
    Jeg ville aldrig bringe mig selv og mine dyr i den risiko for at blive anklaget og enten smidt ud eller påtvunget at skulle gå af med et eller flere dyr..

Så hellere finde det rette sted.. Jeg sys ikke man kan byde dyrene at måtte sælge dem igen for at blive boende, det er bare for stor en risiko for mig.. Den ville jeg ikke løbe.

• #46   8. jan 2009 Jeg har 23 katte.

Jeg har mit egety hus.

Jeg elsker dyr, og har engang boet hvor vi havde en lejlighed vi lejede ud.

Folk måtte gerne have dyr der.

Da vi så havde haft 4 lejere i træk med dyr, som ialt havde kostet os 134.000,- så blev der simpelthen lukket for dyr.

Og så lige en kommentar til den der med regelbrud for én eller to katte.

Hvad er så forskellen på om man kører 50 eller 80 ind igennem byen.

Det er altså ikke en menneskeret at have dyr, så når der er regler må de oveholdes.

At reglerne er dumme, er i princippet ligegyldigt, for de skal stadig overholdes.

Hilsen Dorte der engang har boet næsten 2 år uden dyr, fordi man ikke måtte der hvor hun boedee.

• #47   8. jan 2009 Forskellen imellem at køre 50 eller 80 ind igennem byen, kan betyde liv eller død, for dem man evt. påkører. Det kan det jo ligesom ikke, når det drejer sig om at holde én eller to katte :-S

Den slags regler, som bare er regler for reglernes skyld og som ikke bunder i noget logisk eller fornuftigt har jeg svært ved at tage alvorligt. Det er jo noget andet med færdselsregler o. l. hvor der jo ligger noget til grund for det, og det er for at beskytte folk fra at komme til skade.

Hvis mine katte ødelægger noget i vores lejlighed, så er det mig der står med regningen og ikke nogen andre. Så kan simpelthen ikke se hvad problemet skulle være.

• #48   8. jan 2009 Der er fornuft i udlejer siger kun neutraliserede dyr for de har ikke de samme kedelige tendenser som fertile. Kan også se fornuften i en form for begrænsning antalsmæssigt - man fatter ikke man godt må have en hund men ikke to katte. Det vidner ikke om sund fornuft, hverken reglen eller for katten

• #49   8. jan 2009 Jeg ser sagen lidt fra begge sider...
    Jeg forstår godt du har lyst til at have flere katte og du ved jo bedst selv at den ene kat mere ikke kan genere nogen...
    MEN hvis reglerne siger kun en kat, så tror jeg som mange andre herinde, at det er lidt for "farligt" at have flere...
    For hvis nogen af en eller anden mystisk grund ser sig ond på dig, det kan handle om alt muligt andet end dyr...
    Så kan de bruge antallet af dine katte til at klage over dig og forlange at få dig smidt ud... :¤(
    Et eksempel hvor jeg forstår udlejer:
    Der hvor jeg købte min Lucky engang, det var hos nogen som boede på 3. sal i en lejlighed i holte...
    De havde nærmest en zoologisk have i den der 2-værelses lejlighed...
    Konen som stod for dyrene havde: 1 hund, en kat (Lucky), ildere, chinchillaer, marsvin, kaniner, fugle og meget mere... (jeg kan ikke huske alle dyrene).
    Der var så mange dyr at burene stod stablet ovenpå hinanden..
    Men de så nu ud til at blive passet godt..
    Men NOGEN havde klaget over hende fortalte hun, og reglerne der sagde: max en hund ELLER en kat...
    Så hun valgte at sælge katten, og var så grædefærdig over det men hun var jo nød til det..
    Jeg har ladet mig fortælle at der i loven hører hund og kat ind under husdyr (det gør heste også, men feks en ko er et avsdyr, lille sidespring, men det har stor betydning i loven, også forsikringsmæssigt)..
    Men alle de andre dyr hun havde, både ildere, kaniner, marsvin, fugle osv osv, de hører i loven ind under en anden kategori, nemlig KÆLEDYR, og ingen udlejer må forbyde dig at have kæledyr, men de kan forbyde husdyr...
    Så derfor kunne de kun forlange hun skaffede sig af med hunden eller katten da hun kun måtte have en af dem...
    Men jeg forstår nu godt at nogen havde klaget over hende, for der STANK af h-til i den lejlighed, men det har sandsynligvis mest været pga de ildere hun havde..
    De blev badet et par gange om ugen sagde hun, men de stod i et bur på gulvet, hvor der åbenbart var et hul i plastikbunden, for rundt om det ene hjørne af buret, var der en klam plamage af tis der var sevet ned i gulvet (trægulv)...
    Udlejer er jo nød til at sætte nogle regler der er ens for alle, de kan jo ikke se på folk og sortere: du må for du kan passe dine dyr så de ikke generer nogen eller ødelægger noget, og: du må ikke for det bliver noget værre svineri eller støj osv...
    Så, ja det bedste jeg ville gøre hvis jeg var dig, er også at overholde reglen ellerflytte til et sted hvorder ikke er begrænsning på dit husdyrhold...
    Mvh Janni....

• #50   9. jan 2009 Mille **Den slags regler, som bare er regler for reglernes skyld og som ikke bunder i noget logisk eller fornuftigt har jeg svært ved at tage alvorligt. Det er jo noget andet med færdselsregler o. l. hvor der jo ligger noget til grund for det, og det er for at beskytte folk fra at komme til skade.

Hvis mine katte ødelægger noget i vores lejlighed, så er det mig der står med regningen og ikke nogen andre. Så kan simpelthen ikke se hvad problemet skulle være.**

Mille, lige præcis!

Og hvad kan vi ordentlige kattejere bruge det til, at andres ildere, hunde og katte har ødelagt lejligheder? Skal det forestille at være et argument for, at det kun skal være tilladt med én indekat? (Vil én (lovlig) fertil indekat ødelægge mindre end to neutraliserede?)

Forresten findes der utallige eksempler på, at mennesker (UDEN husdyr) har ødelagt lejligheder...... så det var måske smart slet ikke at leje lejeboliger ud til nogen overhovedet :S

• #51   9. jan 2009 Alle lejere KAN jo ødelægge lejeboliger, med eller uden husdyr... Men der må jo være en grund til at de sætter deres regler og at der er en lovgivning på området om hvad de må forbyde osv.
    Jeg kender altså til et par tilfælde hvor et par lejeboliger, og en ejerbolig er ødelagt pga katte, det kunne sikkerk ligeså godt være et andet husdyr, eller et kæledyr som havde gjort det.
    Men så skal man nok op på et politisk plan for at ændre på det når loven siger noget om hvad de må og hvad de ikke må forbyde..
    Der er jo desværre nogen som er nogle svin med deres dyr, som så kan ødelægge den bolig de bor i...
    jeg kender også et tilfælde hvor en boede med 11 hunde på førstesalen af et hus, den blev totalt ødelagt, for hun kunne jo ikke komme ned og lufte alle de hunde... :¤(
    Lejer kan jo ikke stå og sortere, hvem er gode nok/renlige nok til husdyrhold, så derfor er man nød til at indrette sig efter ens regler...
    Man vælger vel også sin bolig efter sit behov, har man katte, heste eller hvad dyr det nu drejer sig om, så er det da bare at flytte til et sted det er muligt og tilladt at holde de dyr man ønsker sig...
    Så hvorfor flytte ind i en lejebolig hvis man er utilfreds med deres regler, dem er man jo nød til at rette sig efter...
    jeg ville feks ikke leje mit hus ud til en ryger, uanset hvor tåbeligt en evt lejer syntes jeg var, så kan vedkommende jo bare finde oget andet...
    Det er ikke for at holde med nogen som helst, men jeg syntes nu man må respektere de regler der er på området...

• #52   10. jan 2009 Forklar mig, hvordan det giver mening at tillade én fertil kat, men forbyde to neutraliserede. Hvad er ræsonnementet? Hvilken sammenhæng har det med fx geder i lejligheder, en idiot, der holder 11 hunde hun ikke kan magte, og hvad der ellers findes af uansvarlige måder at holde dyr på?

Der må dog være en IDE med regler og forbud, og det giver altså (for sidste gang) ikke MENING at tillade én fertil kat men forbyde to neutraliserede.

Janni Y**jeg ville feks ikke leje mit hus ud til en ryger**

Nej, det står dig frit for (og tobaksrøg ødelægger da også mere end neutraliserede katte, vil jeg mene). Og jeg har såmænd heller ikke noget imod, at husdyr er helt forbudt nogle steder. Men jeg har (som de opmærksomme nok har bemærket ;)) virkelig meget imod, at man tillader kat og så sætter grænsen ved én. ÈN!
    Begrænsning til max én kat i en bolig hvor husdyr er tilladt, svarer IMO til at rygning er tilladt, men max tilladt at ryge én cigaret om dagen, og hvis lejeren så ryger to cigaretter, ryger h*n ud af sin bolig.

Janni Y**Men der må jo være en grund til at de sætter deres regler og at der er en lovgivning på området om hvad de må forbyde osv.**

Ja hvilken GRUND der er til max-reglen, det må guderne vide :S Og bare fordi det efter loven ikke er forbudt udlejere at forbyde det ene og det andet, så behøver de jo da ikke forbyde det !!! Det kan næsten virke som om, at boligselskaber forbyder, bare fordi de kan :S At forbyde to neutraliserede katte, hvor kat er tilladt, ligger der i hvert fald ikke noget fornuftigt ræsonnement bag.
    Og konsekvenserne for gud ved hvor mange katte og deres ejere er ulykkelige. Og det er SÅ unødvendigt, at det skal være sådan smiley

• #53   10. jan 2009 Janni Y**Man vælger vel også sin bolig efter sit behov, har man katte, heste eller hvad dyr det nu drejer sig om, så er det da bare at flytte til et sted det er muligt og tilladt at holde de dyr man ønsker sig...
    Så hvorfor flytte ind i en lejebolig hvis man er utilfreds med deres regler, dem er man jo nød til at rette sig efter...**

Det her kunne nok gå hen og blive en politisk diskussion om A- og B-hold i det såkaldte velfærdssamfund. Jeg kan forsikre dig for, at ikke alle har mulighed for at købe deres egen bolig. Og der findes ikke lejeboliger nok hvor husdyr er tilladt. Og glem ikke, at dem, der sidder på flæsket nu i egen bolig og har deres på det tørre, og har et par katte, risikerer at komme i en situation, hvor de kan blive nødt til at flytte .... i lejebolig .....men så kan de jo selvfølgelig bare aflive den ene kat smiley Regler er jo da det vigtigste :S
    (Host host)

• #54   10. jan 2009 Hej Tinka...
    Jeg aner ikke hvad du har imod mig, men jeg har åbenbart bragt dit p.. i kog...
    Det var ikke min mening at provokere nogen, men sådan har du da opfattet det...
    Jeg kender ikke nogen som holder geder i lejligheder, og kan ikke forestille mig det er lovligt da jeg mener det er et husdyr som sandsynligvis ikke tillades ?
    Men det gør man måske der hvor du bor... Jo jeg har hørt om hjemmeslagtninger af får på altaner hvor de bare har smidt slagteraffald ud over altanen, det blev der klaget over...
    Det forstår jeg godt, det er sku da ikke normal adfærd og var heller ikke lovligt..
    Har du ondt et vis sted over jeg har min egen bolig ? jeg har mit på det tørre mht mit dyrehold, og jeg kan berolige dig med at min økonomi IKKE er i risiko her, jeg kan leve her på dagpenge hvis jeg blev arbejdsløs, da jeg købte det her sted boede jeg til leje i en lejlighed/rækkehus,der havde jeg "kun" 3 ponyer dengang, men de kunne jo ikke stå i min 12 kvm have, så da jeg så det her var til salg og terminer til det var mindre end huslejen hvor jeg boede, slog jeg til.
    Jeg ved ikke om du er misundelig over du ikke har egen bolig, men jeg syntes da ikke jeg sidder på noget "flæsk", jeg har bae handlet fornuftigt...
    Jeg aner ikke hvad reglerne for husdyrhold var i den lejlighed jeg boede i, men der havde jeg ikke katte og jeg forsøgte ikke at forlange at få mine ponyer i den miniaturehave og opstalde dem i et skur... Nej de var opstaldet på en hestepension.
    Så stille og rolig Tinka...
    Jeg mener jo bare at man må flytte efter sit behov og hvad der er muligt og tilladt.
    Hvis jeg ikke havde råd til at have have en bolig som passede lovligt og forsvarligt til mit dyrehold, så ville jeg da ikke anskaffe mig flere dyr end det var tilladt/muligt.
    Men det skriver du jo også selv flere steder i denne tråd,
    ¤¤¤ Du bør ikke anskaffe flere katte, hvis du ikke har en plan B - altså er villig til, og har mulighed for, at flytte til en bolig, hvor det er tilladt at have kattene. ¤¤¤¤
    Det var bare et af dine eksempler..
    Her hvor jeg bor på mit landsted gælder ingen regler, kun mine egne, og jeg har 4 katte, 3 neutraliserede og en fertil, men jeg kan gøre hvad jeg vil, hvis jeg vil.
    Hvis jeg stadig boede i lejlighed ville jeg ikke anskaffe flere katte end der er tilladt, men sådan er vi jo så forskellige...
    Jeg er godt klar over at nogen sagtens kan passe deres katte uden de generer andre, men der er jo desværre også nogen som ikke kan...
    De tilfælde jeg har oplevet, er hvor der er blevet s.... og p..... alle vegne så gulv er blevet ødelagt, og der er blevet kradset i vægge og karme så det også er ødelagt...
    Jeg mener bare at hvis man ikke har råd til en bolig hvor der er tilladt at have sine katte lovligt, bør man kun holde det antal katte der er tilladt, ligesom man jo heller ikke har flere katte end man har råd til at fordre på, ta til dyrlæge osv.
    Uden at kende dig, så tror jeg da at du er en af dem som sagtens kan passe to katte uden at ødelægge eller genere nogen, og HVIS det sker alligevel, har du vel råd til at betale regningen for det som er ødelagt, ligesom du jo har råd til alt andet dine katte koster dig.
    Jeg ved godt at der desværre findes nogen som hader katte, og de KAN finde på at klage over nogen som bryder reglerne, og så er det regler som gælder selvom kattene egentlig ikke har gjort noget.
    Jeg syntes da at du skulle forsøge at tage emnet op med boligforeningen, altså at de skulle rette deres "Ret til EN kat" til "Ret til TO katte", og så kan du jo forklare dem på en pæn måde (det nytter ikke at blive hidsig og gal) hvad det betyder rent socialt for en kat at være to og at en kat mere ikke ødelægger mere.
    De er jo nok nød til at sætte en begrænsning, så ikke nogen ender som jeg har oplevet med en hær af katte, men prøv dog at tale med de øverste fra boligforeningen om at få ændret på reglerne, de har måske intet forstand på katte og har ikke tænkt yderligere over deres max antal..
    Ellers må man vel som Marsini skriver, være indstillet på hvis der bliver klaget over ens overskridelse af antal katte, flytte til et sted hvor ingen bestemmer, længere er den vel ikke..
    Mvh en stille og rolig pige som må have alle de katte hun vil... :¤)

• #55   10. jan 2009 Janni Y, At jeg er dybt uenig med dig (og så mange andre), betyder ikke, at jeg har noget imod dig. Jeg har skam intet imod dig. Det var slet ikke faldet mig ind, at du ville tage mine indlæg personligt. (geden var noget Susanne bragte på bane). Og det er ikke din person, der har bragt mit pis i kog - det koger generelt over den tåbelige max-én-kat-regel, der er til diskussion her. Det skrev jeg også inden du overhovedet kom på banen.

Jeg synes det er fortvivlende, at regelrytteriet har så stor magt, at tåbelige regler, der er lavet ud af det blå, anses for vigtigere end velfærden for de mennesker og dyr reglerne er lavet for. Og jeg kommer aldrig til at forstå, hvad diverse eksempler på uansvarligt dyrehold skulle have at gøre med at begrænse ”husdyr tilladt” til max én kat. Som skrevet længere oppe, har de personer, der har lavet reglerne slet ikke forstand på katte. Det burde være en selvfølge, at dem der laver reglerne, har en smule indsigt i det, de sidder og laver regler om.

Mht at tale med boligforeningen. Hahaha. Jeg har skam været i gang længe inden jeg fik mine katte. Jeg sendte en længere afhandling om katteadfærd, forslag til regler for katte, og vedlagde kopier fra KV, IK, Dyrefondet, Netdyredoktor og div. kattebøger til boligforeningen. Til et bestyrelsesmøde blev jeg mødt med korsagte arme og et ”jeg kan ikke li’ katte!” :S. Altså et håbløst projekt smiley

Folk må for min skyld eje alle de huse de har lyst og råd til. Jeg orker ikke selv at sætte mig ind i servitutter, pantebreve og al den slags. Den eneste grund til, at jeg skulle købe et hus (hvis jeg ellers havde råd) var, udover mere plads, at så kunne jeg have mine to neutraliserede katte uden at have følelsen af at ”bo på lånt tid”. Og det er lige præcis dét jeg mener er så unødvendigt!!! Der er ingen som helst rimelig grund til, at lejere der bor, hvor husdyr faktisk ER tilladt, ikke skulle have lov til at have to neutraliserede katte - eller tre for den sags skyld.

Ja, jeg skrev :¤¤ Du bør ikke anskaffe flere katte, hvis du ikke har en plan B - altså er villig til, og har mulighed for, at flytte til en bolig, hvor det er tilladt at have kattene. ¤¤¤¤
    Synes det fremgår af sammenhængen, hvorfor jeg skrev det. Jeg skrev det sørme ikke fordi reglerne er rimelige (hvilket de ikke er), eller fordi jeg synes urimelige regler bør overholdes, jeg tænkte selvfølgelig på kattene, HVIS det skulle komme dertil, at trådstarter skulle blive opsagt. Det duer ikke at man tænker ”Går den så går den. Går den ikke, så skiller jeg mig af med kattene”. Af hensyn til kattene er man nødt til at have en plan B klar så længe husdyrreglerne er så elendige og uegnede for katte, som de desværre er.

• #56   11. jan 2009 Jeg har mit eget lille landsted med 4 tdr land, det er meget billigt i drift, men det har ikke noget med sagen at gøre, men jeg risikerer ikke at blive tvunget i lejebolig med div regler.
    Jeg har haft 3 stk kødkvæg på hobbyplan, og ville også gerne have en tyr igen, MEN pga en masse regler og krav til at holde AVLSdyr, som er den kategori de hører ind i, så har jeg opgivet at have kvæg længere da jeg ikke tør have dem ulovligt gående selvom jeg syntes reglerne er tåbelige, nogen af dem er nu fornuftige nok, men ikke alle...
    Jeg kender flere hobbybønder som har opgivet deres dyrehold med både kvæg og får efter nogle nye regler/lovgivning trådte i kraft, de slagtede hele deres besætning... :¤(
    Jeg kender også nogen som skider det hele et langt stykke og har deres dyr ulovligt..
    Det har jeg ikke "nerver" til, tør simpelthen ikke, da konserkvenserne er ret store hvis man bliver meldt...
    Det samme med katte i lejebolig, man risikerer at blive smidt ud, nogen kan klage over ens katte selvom de rent faktisk ikke gør nogen noget eller ødelægger noget.
    Man risikerer at en eller anden sur nabo melder en for at have for mange katte, bare fordi han er sur på dig og egentlig ikke kattene, men bruger dem som "undskyldning" for at få smidt dig ud, derfor ville jeg personligt ikke gøre det...
    Jeg kan godt forstå din holdning med at du gerne vil have to katte, og at reglen kun tillader en forstår jeg nu heller ikke, men de er jo nød til at sætte en begrænsning på, da der jo desværre er nogen som kan fylde en lejlighed med en hær af katte, så det kan være synd for både kat og lejlighed som bliver ødelagt..
    Men får man først tilladelse til to katte (og de er fertile), skal det så også tillades at have et kuld killinger ? det kan hurtigt blive til mange, så derfor set fra udlejers øjne, er det nok lettest for dem at sige én, hvordan skulle de dog kunne kontrollere om de er fertile eller neutraliserede osv...
    Prøv at se det fra begge sider, de kan jo ikke stå og sortere lejere: du er god nok til at styre dit kattehold og du er ikke...
    Det er det jeg mener, og så er man jo nød til at indrette sine boligforhold efter sine behov, så må man finde en bolig som passer til sit dyrehold eller minimere det man har så det er lovligt (som jeg gjorde med mine kvæg) om det er kvæg eller katte, man må overholde de regler der er uanset om man bor i ejer eller lejebolig..
    Så længe det er ens eget, kan ingen jo bestemme hvor mange katte man må have, men man er jo nød til at rette sig efter regler i noget som ikke er ens eget, også selvom man syntes de er tåbelige...
    Der er skam også andre regler jeg må følge selvom jeg bor i mit eget, jeg har feks ikke høns mere da jeg nægter at lukke dem inde bag hegn noget af året, jeg kender faktisk ikke alle reglerne, men mine høns rendte frit over det hele, og det ville jeg ikke lave om på, så nu har jeg ikke høns mere...
    HVIS jeg af en eller anden grund blev tvunget i lejebolig, ville jeg aldrig flytte ind i en hvor jeg ikke måtte have mine katte med, og jeg ville heller ikke anskaffe mig flere katte mens jeg boede i lejebolig end der var tilladt...
    Jeg syntes at når man bor i noget der ikke er sit eget, må man rette sig efter de regler ejer/udlejer har sat, selvom man syntes reglerne er tåbelige..
    Jeg håber da for dig, at du engang får mulighed for at bo et sted hvor der ikke er de regler om antal katte, det må da ikke være rart at blive tvunget til at begrænse sig hvis man gerne vil have flere katte end man må. Jeg er ihvertfald glad for at have min frihed til at gøre hvad jeg vil uden at skulle spørge nogen om lov ang mine katte...
    Mvh Janni, ejer af 4 katte på lovlig vis... :¤)

• #57   11. jan 2009 Diskussionen her er lidt som en muslim og en buddhist, der diskuterer religion. Så enighed når vi aldrig til. Sådan må det så være. Du mener, at regler skal overholdes, uanset hvor tåbelige de er - endda så vidt som ** så må man finde en bolig som passer til sit dyrehold eller minimere det man har så det er lovligt** Det mener jeg ikke!

Jeg forstår bare ikke, hvorfor du kommer med eksempler som intet har at gøre med debatten vedr. tilladelse én eller to katte. Det siger da sig selv (som jeg også har skrevet flere gange) at når jeg taler for to katte tilladt, så er det selvfølgelig neutraliserede katte, jeg taler om! For mig handler problematikken ikke mindst om kattevelfærd.

**Jeg kan godt forstå din holdning med at du gerne vil have to katte, og at reglen kun tillader en forstår jeg nu heller ikke, men de er jo nød til at sætte en begrænsning på, da der jo desværre er nogen som kan fylde en lejlighed med en hær af katte, så det kan være synd for både kat og lejlighed som bliver ødelagt..**

Denne diskussion handler ikke så meget om, at JEG gerne vil have to katte. Det handler mere om kattevelfærd.
    Jeg synes egentlig, at katte skal have lov til at løbe frit, men kan forstå, at der findes argumenter for det modsatte, når man bor i tæt bebyggelse - og i særdeleshed når det gælder kattehold i etagebyggeri. Stort set alle steder er det da også KUN indekatte, der er tilladt. Men når det så er forbudt at holde to katte bliver konsekvensen, at en kat der bor ”til leje” ikke i hele sit liv har mulighed for at omgås en artsfælle smiley
    Jeg opfordrer altid folk til at anskaffe en voksen kat, der trives som ene-og indekat, hvis de kun vil have én indekat. Jeg kan dog ikke fortænke nogen (heller ikke lejere) i, at de gerne vil have deres kat fra killing. Men især når den skal være indekat, så ER det altså smartest at få to killinger fra start. Der er da nogle killinger, der finder sig til rette med livet som ene-og indekat, det kan man bare ikke vide sig sikker på på forhånd. En stor del af disse enekillinger viser sig at trives så dårligt ved det, at de måske endda får psykiske problemer - såkaldte adfærdsforstyrrelser. I mange af disse tilfælde er løsningen en jævnaldrende misse-legekammerat. Men det er så forbudt, at kurere adfærdsforstyrrelsen, og give sin kat et godt liv, når man bor til leje under den særdeles uhensigtsmæssige regel om max én kat :S Komplet uacceptabelt!
    Igen: To-neutraliserede-katte-tilladt har absolut INTET at gøre med **en hel hær af katte** og derfor giver det ikke mening at bruge dette som argument for at begrænse til én kat.

**Men får man først tilladelse til to katte (og de er fertile), skal det så også tillades at have et kuld killinger ? det kan hurtigt blive til mange, så derfor set fra udlejers øjne, er det nok lettest for dem at sige én, hvordan skulle de dog kunne kontrollere om de er fertile eller neutraliserede osv…**

Som nævnt har der fra min side hele vejen igennem denne debat, KUN været tale om neutraliserede katte! I forvejen er det sådan i de fleste boligforeninger, hvor kat er tilladt, at man skal man have en skriftlig tilladelse til kat. Og det skulle da ikke være så svært at indføre krav om, at lejeren skal fremvise attest for neutralisation + øremærke. Det ville da også give meget mere mening end bare at få et stykke papir, hvor der står: ”tilladt at holde max én kat”.

• #58   12. jan 2009 Tja folk har jo hver sin mening, og du mener ikke man skal reapektere noget man ikke ejer..

• #59   12. jan 2009 Det var da noget sært noget at skyde mig i skoene :S At jeg mener, at man ikke behøver ligge under for nogle tåbelige regler, betyder jo ikke, at jeg mener, at man ikke skal respektere noget, man ikke ejer.

Nå, men jeg håber da at Mette N har fået noget ud af debatten. Nu ved hun i hvert fald, at der findes mennekser der er så rigide, at de mener at man bør skaffe sig af med den ene af sine to katte, blot for at tækkes en idiotisk regel, der ikke er til gavn eller glæde for nogen!

• #60   13. jan 2009 Jeg tror du er meget nærtagende...
    Men når man låner noget ud/udlejer noget, er det jo klart at man sætter nogle regler, og det må ejer jo gøre som han/hun vil (og loven tillader)...
    Jeg forstår ikke at man så vælger en bolig hvor man er utilfreds med reglerne, så er det da bedre at finde en bolig som svarer til det behov man har, i stedet for at bryde reglerne fordi man mener de er dumme, det er jo en holdningssag og berettiger dig ikke i at gøre som det passer dig..
    Jeg er dig jo ikke uening i at katte har det bedre med to (dog ikke i alle tilfælde, nogle katte er så selvstændige at de har det bedst alene, jeg har ihvertfald selv haft en der ikke kunne med andre, og kender to andre der har sådan en kat, de tør simpelthen ikke anskaffe sig flere pga den de har tæsker andre)
    Jeg respekterer de regler der er for husdyrhold, også selvom jeg ikke er helt enig med hvad de siger... Derfor mine eksempler, og jeg ville også følge dem for katte hvis der var nogen her hvor jeg bor eller jeg engang kom til at bo et sted hvor der var den slags regler...
    Du er katteelsker og kæmper selvfølgelig for kattens sag, men det berettiger dig jo stadig ikke til at bryde regler...
    Om man leølge de regler der gælder unanset om man syntes de er tåbelige...
    Hvis eg skal leje noget, ser jeg da efter om det jeg lejer opfylder mine behov inden jeg skriver kontrakt...

• #61   13. jan 2009 Jamen i de fleste boligforeninger er reglerne sådan - og lavet af folk som ikke aner noget om hvad det vil sige at holde indekatte. Det er sgu svært at vælge almene boligforeninger fra, hvis man ikke har råd til at købe sit eget, og det er det ligesom ikke alle der har.

Som sagt, da vi søgte lejligheder sagde vi at vi kun ønskede dem hvor man måtte holde kat - det viste sig så at man kun måtte have én kat og ikke to, hvilket vi allerede havde. Jeg har før boet i andelslejlighed, hvor jeg selv kunne bestemme den slags. Men skulle min kæreste og jeg flytte sammen, måtte det blive i almen boligforening, for vi har ikke råd til at købe vores eget, da jeg er studerende.
    Skulle jeg så skaffe mig af med den ene af mine katte, for at overholde en tåbelig regel? Eller måske bare lade være med at flytte sammen med min kæreste, så jeg kunne holde mine katte "lovligt"? Gu' vil jeg da ej, ikke når det ikke kan genere nogen at jeg har to katte.

• #62   14. jan 2009 Jeg har også prøvet at bo til leje, men købte det her da det var lidt billigere end huslejen hvor jeg boede og så var det en god investering..
    Og så sparede jeg en masse ved at kunne have mine ponyer hjemme, hvis ikke der havde været plads til dem havde jeg ikke købt det.
    Jeg vælger bolig ud fra mit behov og økonomi, jeg flytter ikke bare ind i noget fordi der har jeg råd til at bo, jeg ville ikke flytte ind uden mine dyr.
    Jeg ville heller ikke flytte flere dyr ind her end jeg havde råd og plads til og hvad loven tillader hvis der var en lov om det..
    Her i området kan man godt finde lejeboliger som ikke er alm-nyttige, det kan være et hus eller del af hus, eller privat lejlighed eller værelse..
    Men der selvfølgelig også private som sætter regler...
    Hvis jeg stod og skulle leje ud, ville jeg ihvertfald (i samarbejde med en advokat der ved jeg jeg må rent juridisk) skrive en meget detaljeret kontrakt om hvad lejer må (rygning osv) og tilladelse af husdyr så der ikke er nogen tvivl om hvad aftalen handler om..
    Og så ved jeg godt, at nogen kan have 10 katte, eller flere, neutraliserede eller ej uden problemer, og nogen kan have en kat de ikke har styr på..
    Jeg mener både deres efterladenskaber på gulve, kradseri i vægge/skabe osv.
    Det er også det jeg mener, nogen er bedre til at passe og holde dyr, nogen kan desværre ødelægge en masse...
    Og dem kan det som udlejer jo være helt umulig at se hvem der kan og ikke kan, og så tror jeg altså loven forbyder at man siger: du må og du må ikke have en eller to katte eller kat i det hele taget..
    Jeg kan da heller ikke se hvad mine høns kunne genere nogen at de rendte frit, men jeg overholder reglen alligevel..
    Der er jo desværre meget forskel på hvordan folk holder dyr... Derfor tror jeg også, selvom det er møg ærgeligt for dem som er gode nok, at det bla.a er derfor de sætter de regler.

Kommentér på:
Ang. husdyrhold

Annonce