1.328 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Klipning af negle?! Klipning af negle?!
Hej Vores hankat Chili bruger kradsetræet flittigt men det er bare som om hans negle vender skævt når de"kommer helt ud" og de er virkelig lange - Og så forhørte jeg mig hos min far og spurgte om hvordan de klippede deres kattes negle, men i det resultet jeg næsten fik en skider - da det var ulovligt? kan det virkelig passe man skal have en dyrelæge til at klippe dem? Eller er han glat på den? håber i kanhjælpe mig!
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Måske din far har misforstået dig, for man må ikke få kløerne fjernet helt, som er meget normalt i USA.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
okt 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 22
I er virkelig nogle skattere her inde!! altid parart til at hjælpe <'3
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
dec 2007
Man kan ikke komme til at klippe for langt, hvis man bare nøjes med at klippe 2 mm.
Linda: Jeg har både en 3 i ener og en "rigtig" katteklo saks. Jeg bruger det der er tættest på, og der er aldrig nogen af mine der har haft problemer med flossede kløer.
jun 2008
Mille har aldrig haft det problem med at de skulle klippes.
Men da jeg har tænkt på at Don Ø skal sterilliseres kan hun ligeså godt få neglene tjekket af en professional. Jeg vil aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg gjorde hende noget, som gjorde ondt.
dec 2007
De katte jeg har som ikke bliver udstiller, er meget kærlige, og elsker at "ælte" med deres poter på mig. Foretrukne steder er de bløde steder, som f. eks min overarm, min mave og især min barm.
Det er ikke specielt morsomt, hvis katten har uklippede kløer, for de er jo så skarpe, at kløerne nemt går gennem en t-shirt.
Jeg ser det ikke som et problem at klippe kløerne på mine katte regelmæssigt, jeg gør det i en hyggestund, og så ser katten det heller ikke som noget farligt. :o)
jun 2008
Mener heller ikke at det er et problem som sådan, men da jeg ikke har så meget forstand på at klippe negle på katte, er jeg så bange for at gøre noget forkert, som ville komme til at skade min lille elskede misser:)
Jeg skrev det med dyrlæge, da jeg tænkte, at siden hun spurgte om det, vidste hun nok heller ikke så meget om det. Og så er det bedste vel at en professional gør det
okt 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 22
dec 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Ikke helt enig!
Nøjes med at klippe de yderste 2mm af. Klipper man for tæt på nerven, vil den blive meget følsom, når katten skraber i sit wc, og så KAN man risikere, katten bliver urenlig, fordi den forbinder skraben i gruset med noget, der gør ondt.
(Forestil dig selv skrabe med fingerspidserne i grus, hvis dine negle er helt klippet ned).
Desuden KAN der, hvis man klipper for tæt, vandre bakterier op, og det giver neglebylder og i værste fald også betændelse i klobenet.
Fra Netdyredoktor: "Infektion i klobenet kan være årsag til, at man må amputere neglen og evt. dele af tåen."
En dertil beregnet klosaks er at foretrække.
Den skærer neglen over i modsætning til en 3-i-ener, der "klemmer" neglen over.
PS: Jeg havde for år tilbage en hunkat ude til parring.
Hankattens ejer mente åbenbart, at kattens kløer ikke var klippet tæt nok, så hun klippede dem selv med det restultat, at min kat havde neglebylder, da jeg fik hende hjem ige :-((
Klipning af negle?!