1.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Klipning af negle?! Klipning af negle?!

Hej Vores hankat Chili bruger kradsetræet flittigt men det er bare som om hans negle vender skævt når de"kommer helt ud" og de er virkelig lange - Og så forhørte jeg mig hos min far og spurgte om hvordan de klippede deres kattes negle, men i det resultet jeg næsten fik en skider - da det var ulovligt? kan det virkelig passe man skal have en dyrelæge til at klippe dem? Eller er han glat på den? håber i kanhjælpe mig!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af negle?!
  • #1   13. jan 2009 Nej, det passer altså ikke, man må gerne klippe kløerne.

Måske din far har misforstået dig, for man må ikke få kløerne fjernet helt, som er meget normalt i USA.

• #2   13. jan 2009 Du kan sagtens selv klippe kløerne. Når du klemmer lige foran trædepuden kommer kloen frem. Hvis du har et godt lys kan du se hvor langt inden blodkarret er. Du klipper så bare lige på den "rigtige" side af blodkarret. Hvis du ikke har en rigtig klosaks kan du sagtens bruge en alm 3ien (alm negleklipper)

• #4   13. jan 2009 Okay tusinde mange gange tak!!!

I er virkelig nogle skattere her inde!! altid parart til at hjælpe <'3

• #5   13. jan 2009 Ja du kan sagtens selv klippe dem, men ville anbefale en dyrlæge, da det kan være katastrofalt for katten, hvis man klipper dem for korte. Har tænkt på at min lille Don ø skulle til dyrlægen og få klippet negle:)

• #7   13. jan 2009 Snummi: Det er da unødvendigt at betale en dyrlæge for at klippe kløer, samt at udsætte katten for at skulle til dyrlæge en gang om måneden, når det er noget man selv kan ordne på under 1 minut.

Man kan ikke komme til at klippe for langt, hvis man bare nøjes med at klippe 2 mm.

Linda: Jeg har både en 3 i ener og en "rigtig" katteklo saks. Jeg bruger det der er tættest på, og der er aldrig nogen af mine der har haft problemer med flossede kløer.

• #8   13. jan 2009 Thomani, klipper du dine kattens klør hver måned?
    Mille har aldrig haft det problem med at de skulle klippes.
    Men da jeg har tænkt på at Don Ø skal sterilliseres kan hun ligeså godt få neglene tjekket af en professional. Jeg vil aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg gjorde hende noget, som gjorde ondt.

• #10   13. jan 2009 Snummi: Ja, det gør jeg. Jeg deltager nemlig i udstillinger ca en gang om måneden og en af kriterierne for at din kat må deltage, er at den får klippet kløer inden på alle 4 poter :o)

De katte jeg har som ikke bliver udstiller, er meget kærlige, og elsker at "ælte" med deres poter på mig. Foretrukne steder er de bløde steder, som f. eks min overarm, min mave og især min barm.

Det er ikke specielt morsomt, hvis katten har uklippede kløer, for de er jo så skarpe, at kløerne nemt går gennem en t-shirt.

Jeg ser det ikke som et problem at klippe kløerne på mine katte regelmæssigt, jeg gør det i en hyggestund, og så ser katten det heller ikke som noget farligt. :o)

• #11   13. jan 2009 Thomani, nåeh ja okay, så er det jo klart:)
    Mener heller ikke at det er et problem som sådan, men da jeg ikke har så meget forstand på at klippe negle på katte, er jeg så bange for at gøre noget forkert, som ville komme til at skade min lille elskede misser:)
    Jeg skrev det med dyrlæge, da jeg tænkte, at siden hun spurgte om det, vidste hun nok heller ikke så meget om det. Og så er det bedste vel at en professional gør det

• #12   13. jan 2009 Vi har selv forsøgt, vi brugte "den store 3 i 1'ner" det gik som smurt, og han virkede super glad for det smiley tusinde tak

• #13   13. jan 2009 Lin@mby: Alle tiders :o)

• #14   14. jan 2009 "Du klipper så bare lige på den "rigtige" side af blodkarret. Hvis du ikke har en rigtig klosaks kan du sagtens bruge en alm 3ien (alm negleklipper)"

Ikke helt enig!
    Nøjes med at klippe de yderste 2mm af. Klipper man for tæt på nerven, vil den blive meget følsom, når katten skraber i sit wc, og så KAN man risikere, katten bliver urenlig, fordi den forbinder skraben i gruset med noget, der gør ondt.
    (Forestil dig selv skrabe med fingerspidserne i grus, hvis dine negle er helt klippet ned).

Desuden KAN der, hvis man klipper for tæt, vandre bakterier op, og det giver neglebylder og i værste fald også betændelse i klobenet.
    Fra Netdyredoktor: "Infektion i klobenet kan være årsag til, at man må amputere neglen og evt. dele af tåen."

En dertil beregnet klosaks er at foretrække.
    Den skærer neglen over i modsætning til en 3-i-ener, der "klemmer" neglen over.

PS: Jeg havde for år tilbage en hunkat ude til parring.
    Hankattens ejer mente åbenbart, at kattens kløer ikke var klippet tæt nok, så hun klippede dem selv med det restultat, at min kat havde neglebylder, da jeg fik hende hjem ige :-((

Kommentér på:
Klipning af negle?!

Annonce