{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Katte opkast {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Min hellig birma på 1 år, er på det seneste begyndt at kaste op. Det sker ca 1-3 gange om måneden. Hans opkast er ofte hans vådfoder der ryger med op. Af og til er det også hårboller. I aftes skete der efter at han havde spist en lille smule af sin vådfoder (han plejer spise det hele op), hvor han efterfølgende træk sig og tydeligt fik det mindre godt. Han ville ikke spise godbider eller lignende. 2 timer senere kastede han det hele op, og gik hen og drak en masse vand, og slikkede saften fra den del af vådfoderet der var tilbage.
Jeg kan ej heller se om det røde i hans opkast er blod, eller om det blot er hans vådfoder.

Jeg ville høre om min bekymring er velbegrundet, eller om det er helt normalt? Jeg læser mig frem til at det er normalt katte af og til kaster op, men jeg kan ikke finde ud af hvor ofte det svare til.

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte opkast
  • #1   26. feb Jeg ser en stor hårbolle, så den har generet ham, og ja de spiser ikke lige efter sådan en omgang, så hvis det sker tit, så må du have noget som hjælper, feks adgang til græs, noget foder som forebygger, eller noget som letter passagen.
    Noget andet som kan hjælpe, er at børste rigtigt tit, særligt nu foråret er på vej, det betyder ekstra meget pels bliver slikket af, og det som sidder i din kam, kommer ikke ned i halsen.
    Der kan være stor forskel på, hvor tit og hvor meget en kat kaster op, på grund af hårboller, jeg har haft katte hvor jeg aldrig oplevede det, og 2 af mine bimser kom tit med en omgang, og hvis de ikke har kunnet få græs om vinteren, eller som de sidste mange år, har været tandløse, og skulle hjælpes til hvert et strå, så kan de godt finde på, at spise så meget tørfoder, at det kommer op igen, sammen med en hårbolle, det ser ud til, at det er det som er sket for din kat.
    Nogle katte kan miste appetitten og virke nedtrykte før de får hårboller op, og nogen bliver sig selv lige så snart den er væk igen, andre tager noget vand og så sover de en omgang.
    Du skal huske, at det er første gang din kat er voksen, op til et pelsskifte, så det er noget du vender dig til, altså daglig børstning og så en tur med støvsugeren, og ekstra meget hår på dit tøj,,,, det med tøjet kan afhjælpes en del, med en tur i tørretumbleren med det tørre tøj, bare på et koldt program i mindst 10 minutter, så sidder pelsen i filtret.
    Jeg har meget tøj som ikke må tørres i tørretumbleren, men hænger til tørre, og bagefter får den kolde tur.


  • #2   27. feb Vi blander Iams anti-hairball i deres foder og ekstra, når de fælder. Det giver mindre opkast.

  • #3   29. feb Jeg har langhårskatte og ved fældning så får de daglig lidt malt fra tube, det hjælper tarmene med at få hårene igemmen.

Kommentér på:
Katte opkast

Annonce