{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Hvordan finder jeg ud af det?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i tvivl om, om min kat er en blanding.
Jeg har siddet og kigget meget på nogle européer, og jeg synes at der er mange træk der går igen.
Jeg fik af vide at han var en alm. huskat da jeg købte ham, men jeg synes han er usædvanlig stor af hans alder.
Han er 1½ år og vejer omkring 5-6 kg. allerede :s
I må gerne lige kigge billederne af ham og se om ikke der er nogle træk.
Og er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvilken race det er?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan finder jeg ud af det??
  • #2   19. jan 2009 man kan ikke finde ud af hvilke racer der er i ens kat, andet end ved at kigge på den.

    chancen for at der skulle være europé i din kat er meget lille, da der er meget få europé'er i danmark. og de der er går ikke bare lige rundt og parrer sig, de er stambogsført og lever sjældent som fertile udekatte. så det er desværre meget lidt sandsynligt at der skulle være europé i din kat.

    mange af de katte der står som europé herinde er det desværre ikke, men folk tror det er det samme som huskat, og det er det ikke.

    flot vægt for din mis, men ikke usædvanligt for en huskat, han bliver ikke større nu, han skulle være fuldt udvokset hvis han er 1 ½ år


  • #3   19. jan 2009 Okay men moren blev parret med en, men de vidste ikke hvilken race han er.
    Og som der står skrevet under hans beskrivelse, vejede han også omkring 5 kg før han blev syg, og da var han kun omkring et år..


  • #4   19. jan 2009 Han er rigtig dejlig, men jeg tror "bare" han er alm huskat smiley og de er jo også dejlige som alle katte, Min Mickey vejede også næsten 5 kg som 1½ årig, men det er nok meget forskelligt fra kat til kat.
    Hvordan du ellers kunne få noget at vide, ved jeg desværre ikke.
    Men en smuk og dejlig misser du har dig smiley


  • #6   19. jan 2009 hvis moren er en skøn huskat der går ude så er chancen for at hun har parret en racekat meget lille, som i 1 til 50 ihvertfald. det er de færreste racekatte der render udenfor, og samtidig er fertile. chancen for at farkat er en anden dejlig husmis er meget stor. så jeg ville nyde at jeg havde en meget smuk husmis (med meget typiske huskatte farver, sper lækkert at se!) og så glemme alt om racer.

  • #7   19. jan 2009 Lotte: vi er helt enige om at huskat er en dejlig race, men det lød til at trådstarter gerne så der var europé eller andet i katten så derfor "desværre"

    jeg forstår heller ikke hvorfor der skal blandes race i, de er skønne som de er.


  • #8   19. jan 2009 Du har da en af Danmarks smukkeste katteracer - en vaskeægte gråstribet huskat. Den er bare så smuk smiley

  • #9   19. jan 2009 Din kat ligner absolut en huskat - det er han sikkert også. Og vægten er helt normal. Det er forresten fuldstændig uden betydning om der skulle være blandet europé i. Pasning, pleje, osv osv er nøjagtigt den samme smiley

  • #10   19. jan 2009 Og så må jeg i øvrigt erklære mig enig med Britta K. IMO er der intet overgår en stribet huskat.

  • #11   20. jan 2009 Der er måske ikke noget at sige til, at hun stiller spørgsmåltegn ved om hendes kat er en Europé, da de ligner hinanden til forveksling hvis man ikke den "store viden" omkring racen. Så det er da et meget fornuftigt spørgsmål. Den alm standard på en Europé svare til den gennemsnitlige europæiske huskat. Der er bare ikke andre racer indblandet.

    Tror ikke at det har noget med at gøre at man ønsker at ens kat er en racekat, for mig lyder det bare som et ganske alm spørgsmål.


  • #12   20. jan 2009 Jeg har som sådan ikke så forstand på kendetegn ved racekatte, men jeg synes din kats hoved har meget kateristisk træk, som de færreste alm.huskatte har, men det kan være dens far måske har været halv race, så din har arvet nogle træk

Kommentér på:
Hvordan finder jeg ud af det??

Annonce