{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

hvad er der galt - agressiv kat {{forumTopicSubject}}

nu opretter jeg et link om en kat jeg kender, for jeg ved at ejer ikke får det gjort, selv om jeg nu mange gange har foreslået dettte.

S er en kat M og J har haft i nogle år nu, hun er ca fire år tror jeg. De har også tre andre katte.
S er meget agressiv og angriber både mennesker og dyr. De oplever ikke denne adfærd hos de andre katte.
Men det er helt galt, s kan finde på at smyge sig op ad et menneske, ejere eller fremmede gør ingen forskel, og når du så kæler hende er det okay og så lige pludselig ud af den blå luft går hun på dig, båder river og bider.
M er mest knyttet til s og kan tage hende op, dette betyder dog ikke at s ikke også angriber m.
J tager aldrig s op.
S kan sågar finde på at snige sig ind under et tæppe og rive dem i benene. S har angrebet en pige der kom gående med sin kat udenfor, pigen blev revet til blods.
S angriber de andre katte i hjemmet. det er jo kommet dertil at folk ærmest er bange for den her kat.. Hun vil både gerne lege og kæle og lægger mange gange op til kæl, men man tør ikke, for man ved at det vil gå galt.

M o J har taget kontakt til dyrlæge og adfærdskonsulten, som ikke ritig hjalp. de havde sagt at de skulle prøve at snakke anderledes til hende. Vi oplever at de snakker stille og roligt til hende, gerne med den søde "baby" stemme... Vi vil så gerne kunne hjælpe dem, men vi kan ikke lade vær med at tænke at katten er sindsyg. Som killing var hun en god kat, dette var noget der lige pludselig kom op i hende da hun blev lidt større.
Det eneste vi har bidt mærke i er, at vi aldrig har set hende med små pupiler, de er altid udspilede, som om hun er fræk og opstemt.

Tænkte på om nogle havde prøvet noget lignende?
de er begyndt at snakke om hvad de mon skal stille op, men de nænner ikke at aflive aller give hende til en gård. Specielt ikke m som jo inderst inde elsker s alligevel.

hjælp...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er der galt - agressiv kat
  • #1   21. jan 2009 ja det har de

  • #2   21. jan 2009 jeg tror der er noget med det stress du nævner, lopper tror jeg altså ikke.. det ville heller ikke forklare at hun angriber dem hvis hun kan se deres ben under et tæppe.. og går til angreb på de andre katte.

    Det er simpelthen så svært..


  • #3   21. jan 2009 ja det ved jeg godt, men sammenlagt med alt det andet omkring denne kat, så virker intet harmløst.. jeg tør sgu ikke røre den, for jeg er også blevet angrebet nogle gange... det virker bare som om der er noget virkelig galt.. måske noget med hendes hjerne.. ved det ikke..

  • #4   21. jan 2009 ej come on.. det er altså ikke normalt at have en kat man ikke kan røre af frygt for at blive angrebet.. der er tydeligvis noget rigtig galt med denne kat, som jeg skriver lægger hun jo selv op til kæl og så får du bare hvis du stryger hende mere end en gang.. hun er så agressiv...

  • #5   21. jan 2009 klart hun styrer flokken, de andre katte ved sgu godt de får langet sig en.. og ja hun er super sær.. men som jeg skriver var hun en skøn killing, jeg ved virkelig ikke hvad der kan være gået galt.. og de har virkelig brug for hjælp til at komme videre herfra

  • #6   21. jan 2009 strealiseret

  • #7   21. jan 2009 nej kun hunner og de er udekatte.. så om hun flirter på marken ved jeg ikke.. tiihi

    Ja hun har altid været lederen..


  • #12   21. jan 2009 "Det eneste vi har bidt mærke i er, at vi aldrig har set hende med små pupiler, de er altid udspilede, som om hun er fræk og opstemt."

    FORKERT tolket. Store pupiler er tegn på angst og på smerte!

    Er hun neutraliseret, på p-piller, eller har hun gentagne løbetider uden parring.
    Er hun en huskat ell. racekat?
    Har hun fået undersøgt sine tænder?
    Hvor gammel var hun, da hun ændrede adfærd?

    Katte er instinktivt ekstremt gode til ikke at vise smerte, men hvis hun har kronisk ondt, f.eks. i sine tænder, kan det være forklaringen.


  • #13   21. jan 2009 tak for alle jeres indlæg, som jeg skriver er det jo ikke mine katte.. men jeg vil straks tage fat i dem og sige de skal logge herind og se dette indlæg.

    Mega: hun er steraliseret, huskat og hun er vidst nok ikke blevet tjekket fysisk efter af dyrlægen.

    Jeg vil snakke med dem nu og se hvad de siger til jeres råd.. sammenlagt råder i vidst til et sundhedstjek hos dyrlægen smiley


  • #14   21. jan 2009 ikke bare et sundhedstjek, medmindre at de finder ud af hvad der er galt, allerede ved sundhedstjekket.
    Hun skal nok have taget blodprøver m.m., for at se om alt fungerer, men hvad der præcist skal tjekkes har jeg ikke forstand på, og det er jeg sikker på andre herinde har.

    Hvis dyrlægen ikke har tjekket katten fysisk igennem, kunne det måske være katten skal tjekkes hos anden dyrlæge? ikke at jeg siger det er en dårlig dyrlæge, i mine øjne umiddelbart, lyder det bare forkert at katten ikke er tjekket igennem.


  • #15   21. jan 2009 "... og hun er vidst nok ikke blevet tjekket fysisk efter af dyrlægen."

    Dette burde under alle omstændigheder være en selvfølge ved et dyrlægebesøg, så jeg ville pr. omgående finde en anden dyrlæge, og en med et indgående kendskab til katte.


Kommentér på:
hvad er der galt - agressiv kat

Annonce