{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Anja N
Anja N
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204

Furminator...? {{forumTopicSubject}}

Hvad er det helt præcist den tingest gør? Hiver den døde hår ud? Synes det ligner en trimmer...men ville den så ikke også trimme de levende (hedder det det? :P) hår?
Min kat har forfærdelig meget underpels og kan bestemt forestille mig en del af det er løst pels som ikke kan finde vejen ud. Og det der med at rede den store er bestemt ikke et hit. Vi er ikke gode venner. Har desværre ikke haft muligheden for at lære hende det under hendes opvækst da jeg fik hende da hun var 5 mdr.
Så vi øver men det er bestemt ikke nemt når katten indtager foster stilling.
Ville du anbefale den? hvor tit skal den bruges (for at undgå at mc'en kommer til at ligne en sphynx) og hvordan lærer jeg kattene at blive redt på den bedst mulige måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Furminator...?
  • #1   22. jan 2009 jeg bruger den på både mine korthårskatte og på hundene og jeg er rigtig glad for den. Den fjerner en masse af det løse underuld, men jeg har ikke intrykket af den napper de friske hår.

Jeg ville forsøge stille og rolig at vænne hende til at blive børstet ved kun at tage 2-3 tag med børsten og holde pause, dernæst et par tag igen og gradvist øge antallet af tag. Men vær opmærksom på hun ikke når at blive sur. Det kan tage sin tid, men efterhånden vænner de sig til det.

Jeg har 5 burmesere og det var ikke alle der brød sig om at blive børstet i starten men jeg væbnede mig med tålmodighed og øgede gradvist antallet at tag med børsten, nu elsker de at blive børstet.

Vær opmærksom på at mange katte ikke bryder sig om at blive børstet på benene, det er nok fordi huden ligger så tæt på knoglerne. Mange bryder sig heller ikke om man børster maven.

• #2   22. jan 2009 Min 6 måneder gammel killing er meget ømtåelig med at ligge på maven og i det hele taget at blive rørt på maven. Fik at vide af hende jeg købte den hos at såret fra sterilisationen gik op en søndag aften og tarmene røg ud. Så hun er temmelig heldig hun stadig er her (var en lille dyr killing for den forrige ejer), så tror det har meget med det at gøre. Ikke at hun bider mig eller nogen, men bare meget meget utilfreds og utilpas over at den hun elsker vil blotte maven på den måde.

Har lige været igang her til aften med at prøve at fjerne de enkelte hårknuder der var ved bagbenene. Endte med jeg klippede dem af får at få det overstået så hurtigt som muligt.
    Ikke at hun lider af mange hårknuder (heldigvis), men ville være rart hvis jeg kunne forebygge det så godt som muligt.

• #3   22. jan 2009 Heh..ligge på ryggen og ikke på maven smiley

• #4   23. jan 2009 Jeg ordner pels på mine katte, mens de ligger i mit skød. Når de skal redes på maven, halvvejs ligger/sidder de på mit skød med ryggen op ad min mave.

Hvad angår Furminatoren, så er det MEGET vigtigt, at pelsen er helt fri for filtre først.
    Det er i øvrigt min erfaring, at den fjerner mange "levende" dækhår, så min bliver liggende i tasken, og så bruger jeg en stålkam i stedet.

• #5   23. jan 2009 er der nogen der kan linke eller forklare hvad det er... Er MEGET INTRA da jeg har en hund med tyk og lang pels...

• #6   23. jan 2009 behøves ikke. fandt den selv.
    Må eje sådan en...

• #7   23. jan 2009 Mega: Ja det var lidt min opfattelse også. Det er jo trods alt en trimmer (hvis jeg ikke tager meget fejl) så hvordan den kan tage underpelsen uden at trimme rundt i dækpelsen kan jeg ikke forstå.
    Problemet er bare at den store ikke er en skød-kat. Hun er overhovedet ikke interesseret i at ligger på én. Men det er måske bare et spørgsmål om tilvending smiley og så lige en kam hvor tænderne sidder tættere end den jeg har, for jeg synes ikke rigtig at den får fat i noget som helst da knuderne snart er for små til den.

Kommentér på:
Furminator...?

Annonce