Furminator...? {{forumTopicSubject}}
Hvad er det helt præcist den tingest gør? Hiver den døde hår ud? Synes det ligner en trimmer...men ville den så ikke også trimme de levende (hedder det det? :P) hår?
Min kat har forfærdelig meget underpels og kan bestemt forestille mig en del af det er løst pels som ikke kan finde vejen ud. Og det der med at rede den store er bestemt ikke et hit. Vi er ikke gode venner. Har desværre ikke haft muligheden for at lære hende det under hendes opvækst da jeg fik hende da hun var 5 mdr.
Så vi øver men det er bestemt ikke nemt når katten indtager foster stilling.
Ville du anbefale den? hvor tit skal den bruges (for at undgå at mc'en kommer til at ligne en sphynx) og hvordan lærer jeg kattene at blive redt på den bedst mulige måde?
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg ville forsøge stille og rolig at vænne hende til at blive børstet ved kun at tage 2-3 tag med børsten og holde pause, dernæst et par tag igen og gradvist øge antallet af tag. Men vær opmærksom på hun ikke når at blive sur. Det kan tage sin tid, men efterhånden vænner de sig til det.
Jeg har 5 burmesere og det var ikke alle der brød sig om at blive børstet i starten men jeg væbnede mig med tålmodighed og øgede gradvist antallet at tag med børsten, nu elsker de at blive børstet.
Vær opmærksom på at mange katte ikke bryder sig om at blive børstet på benene, det er nok fordi huden ligger så tæt på knoglerne. Mange bryder sig heller ikke om man børster maven.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Har lige været igang her til aften med at prøve at fjerne de enkelte hårknuder der var ved bagbenene. Endte med jeg klippede dem af får at få det overstået så hurtigt som muligt.
Ikke at hun lider af mange hårknuder (heldigvis), men ville være rart hvis jeg kunne forebygge det så godt som muligt.
dec 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvad angår Furminatoren, så er det MEGET vigtigt, at pelsen er helt fri for filtre først.
Det er i øvrigt min erfaring, at den fjerner mange "levende" dækhår, så min bliver liggende i tasken, og så bruger jeg en stålkam i stedet.
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 90
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 90
Må eje sådan en...
dec 2008
Problemet er bare at den store ikke er en skød-kat. Hun er overhovedet ikke interesseret i at ligger på én. Men det er måske bare et spørgsmål om tilvending
Furminator...?