{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Afstamningsattest vs. stamtavle?? {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Efter lang tid diskution med mig selv, er vi blevet enig om at vi vil have en lille misling mere i husholdningen smiley og min drøm er at få en British Shorthair smiley Men er faldet over en, hvor faderen til de snart ankommende killinger ikke har stamtavle (men begge forældre ejes) smiley Så står der at der vil følge en afstamningsattest med.. så er mit spørgsmål.. hvad er forskellen på stamtavle og afstamningsattest?? smiley

Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afstamningsattest vs. stamtavle??
  • #1   27. jan 2009 hmm.. okay smiley hvis nu at der er mulighed for at stamtavle på faderen, kan jeg så få det på killingen?? Jeg har overhoved ikke styr på sådan noget stamtavle noget smiley

• #2   27. jan 2009 Der kan ikke søges stamtavle på en kat der er over 10 måneder gammel - så faderen kan ikke få stamtavle - derfor kan killingen heller ikke, da det kræves begge forældre er stambogsførte

• #3   27. jan 2009 Ok. smiley Vil det være "dumt" at købe sådan en killing. Jeg har ikke tænkt mig at avle på hende, hun skal måske have lov til at få killinger en gang og så steriliseres smiley Men hvor stor er chancen endelig for at få en Britte-hankat til at parer en hun uden stamtavle??
    (har altså slet ikke styr på alt det der stamtavle og alv osv. med racekatte)

• #4   27. jan 2009 Nej, det er også lidt det jeg frygter, og vil jo gerne, de dag jeg får den race, at hun skal have et hold killinger, så jeg selv kan beholde en af dem smiley

• #5   27. jan 2009 det har jeg også tænkt smiley Jeg faldte bare over de killinger herinde, og så er 5000 kr. mange penge på en elevløn.. haha smiley Men tror helt klart også det ender med at jeg køber en med stamtavle smiley Har lidt en drøm om at opdrætte dem en dag, så det vil jo klart være en fordel at have stamtavle på hende smiley

• #6   27. jan 2009 Ja, det skal jeg helt klart også have den dag at jeg kommer dertil , ved ikke særlig meget om opdræt:-) Skal også lige have hus til det først.. hehe smiley

• #7   27. jan 2009 Køb en smuk kastrat, f.eks. en tidligere avlskat, og gå på udstilling.
    Så kommer du in i miljøet, lærer en masse og vil senere få nemmere ved at købe den helt rigtige avlskat

• #8   27. jan 2009 uhhh... frygter lidt det der hankats noget.. hehe smiley Har nemlig 2 damer herhjemme, de er godt nok steriliseret, men tænker bare hvis nu at de begynder at tisse udenfor kattebakken, pga ham. smiley Men vil vildt gerne have en hankat igen smiley og syntes nemlig næsten det skal til at være nu, at vi skal have en kat mere, inden at de to damser her bliver for "gamle" til at få en ny kat ind smiley

• #9   27. jan 2009 Heidi : Takker smiley

• #10   28. jan 2009 Ja en kastrat først, så på udstilling og suge til dig.

Køber du en hankilling nu, så er der stor chance for, at han skal neutraliseres om et år, da han strinter overalt og er stresset.

Men så har du jo også en kastrat....en dyr kastrat *S*

• #11   28. jan 2009 en kastrat (som er tidligere avlskat), som Lis siger, er en SUPER god idé, til at komme ind in miljøet på. Plus du giver et godt hjem til en dejlig mis. En kastrat kan jo sagtens være en tidligere avlspige smiley

British Shorhair har en klub, der kan du helt sikkert henvende dig og høre om de har voksne kastrater som søger nye hjem.

• #12   28. jan 2009 jeg vil egentlig gerne vide om du stadig vil stå på vente liste hos mig.
    og en killing med stamtavle, som skal bruges til avl er tit dyre end 5000kr.
    men hvis det er planen at udstille, syndes jeg da du skal købe en med stamtavle. jeg sælger jo killinger uden stamtavle, til dem som ikke vil udstille, men syndes om denne race, altså til kæle kat.
    mvh sandie

• #13   28. jan 2009 ps hvis det er min annonce er der ikke astamnings attest med. jeg har jo moderens stamtavle, og på faderens side har jeg kun hans fars stamtavle, og ved moderen er ægte med uden tavle, hun er blå.

• #15   28. jan 2009 Felis. : Nej, den kat (britte) jeg gerne vil have nu skal ikke kun bruges til avl.. (det syntes jeg personlig er synd) men vi selvfølgelig gerne opleve et kuld killinger på hende med tiden, og så steriliseres smiley Jeg skal absolut heller ikke til at avle på katte nu eller gå på udstilling, det har jeg ikke tid til at kunne overskue med min uddannelse smiley

Kommentér på:
Afstamningsattest vs. stamtavle??

Annonce