{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

Myrer indenfor {{forumTopicSubject}}

Håber I kan hjælpe smiley

Jeg skal bare lige høre om noget. Jeg har myrer indenfor hvert år. Men jeg bruger ikke gift, men der er kommet lidt flere.

Der er noget, som hedder Trinol 810. Men jeg tør ikke bruge det indendørs, selvom nogle siger, jeg bare skal holde katten væk i omkring 20 minutter til det er tørt.

Men der er nogle som siger, jeg kan bruge myrelokkedåser. Det er en dåse, hvor giften er indeni. Det skulle katten ikke kunne slikke i, men ulempen er, at står det i solen, kan klumpen blive flydende og løbe ud. Nu er det under radiatoren de er, så der er ikke sol, men er alligevel lidt nervøs for det. Tænker også at de dåser jo lokker myrerne til, så er bange for, der kommer flere, når de står indenfor.

Jeg bruger lidt bagepulver. Det har dog ikke den store effekt. Marie har slikket lidt på det, men ikke så meget.

Ellers har jeg hørt at peber også kunne virke. Det tror jeg ikke hun vil i nærheden af smiley

Men kanel skulle være rigtig godt. Det er der flere som har katte, som bruger. Men nu er kanel sødt, og katte kan ikke smage søde sager. Så hvad sker der, hvis hun slikker det eller spiser det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Myrer indenfor
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 477 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 495
    #1   3. jun Jeg bruger myrelokkedåser,jeg sætter dem bag potteplanter,så de er gemt lidt af vejen.
    myrelokkedåser er meget effektive,og de virker jo ved at myren tager giften med ned i deres bo.
    Her måtte noget gøres,da vi var helt invaderet af myrer i alle vindueskarme.
    først prøvede vi de økologiske myrelokkedåser,men med meget ringe virkning.


  • #2   3. jun Her er det også myrelokkedåser, både inde og uden for døren, hvor de altid kommer ind, og bag ved blomster eller en stor sten oven på, jeg bruger ecostyle, gerne den du selv kan fylde, så har man til hele sommeren.
    Husk at støvsuge og vaske gulv, så de ikke kan finde noget spiseligt, og put eddike eller lavendel i vaskevandet, det kan myrene ikke lide, eddike ødelægger de duftspor som de laver, men husk ikke alle katte kan lide de dufte, jeg har ikke haft problemer med mine katte, men bruger det mest, der hvor myrene kommer ind.


  • #3   3. jun hvis du ved hvor de kommer ind, så brug tandpasta i hullet. Bare ikke whitening, for det har ikke samme virkning
    vi bruger tandpasta hver år og det holder dem væk


  • #4   5. jun Vi bruger myrelokkedåser udendørs to stategiske steder, hvor de plejer at holde til. Det holder dem ude.

Kommentér på:
Myrer indenfor

Annonce