722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kristian E
Kristian E
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Løbetid eller ej? Løbetid eller ej?

Hej, jeg har en kat på 9 måneder, men kan ikke finde ud af om der kan være noget galt, eller om hun bare er i løbetid.
Hun går og miaver og piver stortset hele tiden, og nu da hun er en indekat og altid har været det, så er hun begyndt på at spænde mod døren ligeså snart der bliver åbnet ud til.
Det er pludselig hun er begyndt at være sådan.

P.F.H. Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid eller ej?
  • Kristian E
    Kristian E Tilmeldt:
    aug 2008

#1   30. jan 2009 Og jeg ligger ikke så meget mærke til om hun bløder eller sådan, da hun er meget renlig og vasker sig selv flere gange om dagen

• #2   30. jan 2009 Det lyder som løbetid. Katte bløder ikke når de er i løbetid.

• Kristian E
    Kristian E Tilmeldt:
    aug 2008

#3   30. jan 2009 okay vidste jeg ikke, troede bare det var som en hund

• #4   30. jan 2009 Nej det er ikke som en hund. Men en hunkat i løbetid, kan drive en til vanvid med sin miaven.

• #5   31. jan 2009 Hun har alderen til løbetid. Du bør nok tænke på snart at bestille tid hos dyrlægen til neutralisation - både aht dig selv, dine naboer og dit indbo (hylen og urinmarkering) OG ikke mindst af hensyn til din kat, da gentagne løbetider kan forårsage både fysisk og psykisk skade ... og det kan p-piller forresten også.

• #6   31. jan 2009 kristian:
    prøv at kæle med din kat, og læg armen ned af ryggen, når du kommer til bagpartiet vil hun ligge halen til side (var en metode en veninde fortalte mig) så er man ikke i tvivl... mange er bare super kæle og skyder måsen op ad..men er hun i løbetid kommer halen til siden.

tinka:
    hvor slemt er det egentlig med p-piller...har hørt det mange steder meeeen kender godt nok mange katte der har fået p-piller hele livet ligesom mennesker...og vi mennesker bliver da ikke tosset eller syge af p-piller??

• #7   31. jan 2009 Jeg ved ikke om der er lavet statistik over, hvor slemt det er med p-piller til katte, men mit indtryk er, at det er meget slemt. Rent faktisk har jeg aldrig mødt en ældre hunkat der har fået p-piller hele sit liv, som ikke også har fået kræftknuder i mælkekirtlerne ... 3 af disse katte var mine smiley

Selvom risikoen for alvorlige bivirkninger ved p-piller ikke er så stor for mennesker, er der nu også kvinder, der bliver syge af p-piller (blodpropper fx).

Men læs selv her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=857/sprog=1/grp=2/menu=2

• #8   31. jan 2009 Må give Tinka ret. Kræft i mælkekirtler og livmoder/underliv er desværre så normalt blandt katte der får/ har fået p-piller, at det er uhyggeligt smiley P-piller er lavet til mennesker og ikke til dyr.

Kattene kommer i løbetid lige præcis nu i januar og så frem til efteråret, så der er ingen grund til at vente, det er bare at få sterilisret og øremærket katten nu. Det er meget forskelligt hvor lang tid der er mellem hver løbetid, for nogle er det 1 måned, for andre er det stort set hver uge... så gør noget godt for katten, få hende steriliseret, og du vil få en helt anden dejlig kat bagefter..

• #9   31. jan 2009 øv troede bare det var løse rygter min morfars katte har aldrig haft noget og han har haft 4 hunkatte der har været på piller hele deres liv... vi havde også selv nogle hunkatte da jeg var yngre, de har heller aldrig haft noget, og en af mine kom endda af pillerne og fik killinger efterfølgende der intet fejlede??

hmm kan så forklare kiki er så tit i løbetid...havde ikke troet det kunne være rigtig hun var i løbetid mere end en gang om måneden men kan bekræfte herfra det kan lade sig gøre... måske hun skal sterilliceres hvis der er så meget som i siger smiley

• #10   31. jan 2009 Ja Kiki bør neutraliseres. Det er synd for hende med alle de løbetider.

Godt der findes neutralisation, for p-piller eller de gentagne løbetider er desværre som at vælge mellem pest eller kolera. Begge dele giver øget risiko for fysiske og psykiske lidelser.
    Her er fx lidt at læse om livmoderbetændelse:
    (link fjernet)

• #11   1. feb 2009 tænkte bare når hun går herinde, sker der jo intet, udover hun er dejlig kæle når hun er i løbetid.

• #12   1. feb 2009 Gentagne løbetider er altså ikke godt for kattens helbred, så der kan nu godt ske noget med hende, hvis du lader stå til.

• #13   1. feb 2009 hun kan ikke blive gravid så længe hun går inde smiley var det jeg tænkte på

• #14   1. feb 2009 at hun ikke kan blive gravid er det eneste der ikke kan ske hende når hun er indekat. det er meget meget frustrerende for en kat at være i løbetid. de følger bare deres instinkter. når hun bliver steriliseret, vil hun få meget mere glæde af livet.

• #15   1. feb 2009 synes godt nok det er lidt vildt de skulle kunne gå så meget ned over det men må jo være sandt når så mange siger det. det eneste jeg kan mærke på kiki er dog at hun bare snakker rigtig meget og bliver vildt kæle hvorimod hun passer sig selv lidt mere når hun ikke er.

• #16   1. feb 2009 for så vidt er hun ikke kælen overfor dig, det er kun hendes hormoner der "taler". Hun vil blive mere rolig når hun er blevet steriliseret.

Kommentér på:
Løbetid eller ej?

Annonce