{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Har fået ny killing og min gamle kat jagter ham. {{forumTopicSubject}}

Hej for 2 dage siden fik jeg en ny han-killing. Har allerede en kasteret hankat på ca. 3 år. De kan godt sidde tæt på hinande, spise mad og spise snacks lige ved siden af hinanden. Det eneste jeg er bekymret for er at min kat på 3 år godt kan lide at jagte killingen, når han leger. Killingen hvæser og ligger sig på ryggen eller flygter når den store kat gør det. Efter kort tid vil killingen igen lege med noget kattelegetøj. Så min 3 årige kat slikke killingen lidt idag, da killingen lå og slappede af.
Kan ikke helt finde ud af om den store kat prøver at gøre killingen ondt eller om han bare gerne vil lege med killingen, men er for voldsom. Stopper min store kat når jeg synes han jagter killingen for meget. Er det forkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fået ny killing og min gamle kat jagter ham.
  • #1   16. jun Det er helt normalt. Den store skal lige lære den lilles grænser at kende. Så længe der ikke flyver pels eller blod, skal det nok gå.

  • #2   16. jun de store kan godt være hårde ved killingerne Men det er altså helt normalt at de store reagere som de gør. Så lang tid at det "bare" er klap og i den stil
    jeg blander mig også
    men oftes er voksne katte ret gode til ikke at være hårde ved de små. ja de sætter grænser for dem. Og tjekker lige hvor langt de kan gå

    det er jo nyt for ham at skulle bo sammen med sådan en bette en.
    holde øje og bland dig hvis det bliver for meget
    Men bare vent om en uges tid så er der nok 180 igennem stuen -begge to


  • #3   17. jun Det er rigtig gode tegn at de slikker hinanden. Sådan bonder kattedyr.
    Nu var det jo den store der kom først - og det skal den nye sandelig vide, så det er helt normalt hvis der bliver sat grænser, men som Susanne skriver, der må ikke flyve totter og blod.
    Freddie flyttede ind i en meget ung alder og han blev opdraget af en der var 1,5 år. Han stak lussinger - som i lussinger og var umådelig grim imens det stod på.
    De blev de bedste venner og der var stor sorg da jeg måtte tage afsked med Elvis og der er gået lang tid inden at de har fundet deres nye pladser.
    Du skal også vide, at hankattes leg kan være ret voldsom.

    Tillykke med den lille smiley


  • #4   17. jun Tusind tak for jeres svar. Det har været en stor hjælp. Lader dem lege, men når jeg synes det bliver lidt for voldsomt stopper jeg dem. Har også snakket med min dyrelæge og hun forslog Feline dispenser, som også kunne hjælpe med at gøre dem mere trygge og rolige. Den store er begyndt at slikke den lille lidt mere, som er rart at se.

    Igen tusind tak, det har virkelig hjulpet mig med mine bekymringer ????


Kommentér på:
Har fået ny killing og min gamle kat jagter ham.

Annonce