{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Forkert køn {{forumTopicSubject}}

Hej til jer.

Min veninde købte (for et stykke tid siden) en lille mis hos en privatperson.
Min veninde hentede så katten i lørdags og var så forfærdelig lykkelig da hun kom hjem med den lille kat.
Privatpersonen (lad os kalde hende Linda), havde sagt til min veninde (som vi kalder Bella), at katten hun havde betalt for, var en hunkat..
Idag opdager Bella så, at katten er en han!
Da Bella så ringer til Linda og spørger hvad der er sket og hvorfor, så siger Linda, at det var dyrlægen der sagde, at det var en hunkat, da de blev født..
Da Bella allerede har en hunkat - som ikke er neutraliseret - så kan hun ikke have en hankat - som heller ikke er neutraliseret - sammen med hendes hunkat.. Men hun har ikke råd til at betale for neutraliseringen..
Hun vil ikke af med den kat hun så har fået (hankatten), da hun allerede har skabt et personligt forhold til ham.

Mit spørgsmål er bare (eller.. mine spørgsmål):
Hvilken slags dyrlæge, kan ikke kende forskel?
- personligt synes jeg det lyder som fusk..
Hvis kattene ikke har været til dyrlægen siden deres fødsel, er der da noget i vejen alligevel? De skal da have deres vaccinationer og sundhedstestes osv.
Skal min veninde kræve at Linda betaler for neutraliseringen?
Skal hun måske først tage til sin egen dyrlæge og få den tjekket for diverse sygdomme osv.?

Håber i kan hjælpe.

Mvh,
Eva

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert køn
  • #1   2. feb 2009 hmmm... lyder som om der ikke er styr på ret meget omkring den kat.
    Og hun har vel hellere ikke fået nogle papirer på købet.

Der er nok ikke ret meget andet at gøre end at betale for at den bliver neutraliseret.
    Men jeg forstår ikke helt hvordan man kan have 2 katte hvis ikke man har råd til at få dem neutraliseret.

På 5 år har jeg brugt 13500 i dyrlæge regninger - og dette er da ikke engang fordi det er vildt meget.....

Mit råd til hende er at gå ned til dyrlægen og få begge katte neutraliseret og så lave en afdragsordning med dyrlægen.

• #2   2. feb 2009 Jeg spørger måske dumt, men er der papir på købet? Jeg tænker på, om der er skrevet ned, hvad der følger med i købet?

Hvis ikke der er en "købskontrakt", så har din veninde ikke krav på noget. Hun kan ikke forlange, at Linda skal betale kastrationen af hankatten - heller ikke selvom han er solgt som en hunkat.

Jeg vil anbefale din veninde, at tage ned til dyrlægen, og få begge kastreret. Så slipper din veninde for uønskede killinger, og belastende løbetider.

• #3   2. feb 2009 Din veninde skal da bare være glad.

For hun sparer jo penge når hun skal have den nye neutraliseret.

For det er vel planen at begge katte skal fixes?

Hilsen Dorte og de mange nussemisser.

• #4   3. feb 2009 Personligt synes jeg også, at hun skulle neutralisere dem begge, men hun har ikke de hvad.. 1500 kr det koster at få dem begge ordnet.
    Jeg ved dog ikke om der er papirer på katten.
    Men tak for svarene smiley I svarede jo sådan set det samme, så jeg vil sige det videre til min veninde, og så må vi se hvad der sker..

Tusinde tak smiley

• #5   3. feb 2009 undskyld jeg siger det, og det er ikke for at være hård, nu er det jo heller ikke dig, men din veninde det drejer sig om, men jeg synes det lyder noget uansvarligt at anskaffe sig en kat eller to, og ikke have råd til at få den kastreret. Har hun heller ikke råd til dyrlæge??

Hvis ikke der er papirer på katten, er der ikke krav på, at den skal være sundhedstjekket og have vaccine. Det kan meget vel være at hun selv står for det.

• #6   3. feb 2009 Hvis man ikke har råd til neutraliseringen, har man ikke råd til at holde katten! Og da slet ikke to katte for den sags skyld. Det er bare min mening.. Kan ikke klare når folk anskaffer sig en kat og mener at de ikke har råd til at få den neutraliseret. Det er for kattens skyld og desuden til glæde for ejeren også. Hvad skal der ske hvis den får øjenbetændelse, slår sig eller bliver akut syg? Det vil der så nok heller ikke være råd til?

Og det er ikke ment på dig Eva, jeg synes bare din veninde skulle have tænkt lidt længere og evt. brugt sine penge på at få den gamle kat neutraliseret, istedet for at anskaffe en ny.

• #7   4. feb 2009 Hvis hun ikke har råd til neutralisering burde hun ikke have kat!
    Der kan hurtigt komme dyrlægeregninger hvis den bliver syg osv.
    DYBT UANSVARLIGT!!!!!

Kommentér på:
Forkert køn

Annonce