Urinlugt ud af lædermøbler? Urinlugt ud af lædermøbler?
Jeg står med et problem at mine katte har tisset og pøllet i mine 2 nye læderlænestole. Pøllerne var nemt at fjerne, men urin lugten er jeg bekymret for hvordan jeg fjerner, så det ikke lugter.
Jeg startede med at vaske stolene i en stærk blanding af Matas Grundrens og varmt vand, hvor jeg nu har vasket og tøret stolene af 2 gange hver,
Desværre er stolene ikke 100% dækket af læder, da ryklænet er velkroet fast på selve stolehynden som er dækket af stof.
Jeg er bange for at der er sivet urin ned i stoffet, men har prøvet at vaske så godt jeg kunne.
Hvad kan man ellers gøre, for ikke at mine nye stole vil lugte og jeg kan ende med at smide dem ud, eller få dem renset, hvis man kan det
Mvh
Ankerstjerne
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis stolene er af ægte læder, har det været en barsk omgang for dem, at du to gange har brugt grundrens, så når de er knastørre, ville jeg give dem en god omgang læderfedt.
Vær også obs på, at farvet læder (ikke sort) får skjolder af vand, men trøst dig med, at plettede lædermøbler har "patina", mens plettede stofmøbler ikke er så smukke.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
Mega er det bare alm. lagereddike fra brugsen? eller noglet specielt eddike?
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 85
lonnie
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Den anden stol de have pøllet i, har jeg umådeligt svært ved at få pølle lugten ud af læderet. Det kan kun lugtes hvis jeg sætter snuden helt ned i syningen og i læderet, hvor jeg kan lugte det en smule.
Jeg mangler stadig at prøve hvid lagereddike som *Mega* forslog, men er det muligt at fjerne pølle lugten 100%, er resten noget der skal forgå selv?
Der er intet synligt at se, men lugten sidder stadig i læderet i det område hvor uheldet skete.
feb 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Når møblerne er tørre, kan du give dem et pift Feliway.
Det har ingen virkning på fertile dyr, men på kastrater har det.
God arbejdslyst, og når det hele så er overstået, kan du jo lægge nogle pæne tæpper (ikke syntetiske) i stolene, mere for en sikkerheds skyld.
Urinlugt ud af lædermøbler?