{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Hun banker ham.. Hjælp {{forumTopicSubject}}

Missemor fik kilinger for 11 uger sden og det er gået over alt forventning med farmis. Han blev kastreret i torsdags og i dag lørdag er hun begyndt at banke ham.. Hun er virklig arrig og han får ikke et ben til jorden. Han prøver ikke på noget, og det gør mig endnu mere forvirret. Hvorfor gør hun det? Er der nogen der har erfaringer? De har boet sammen i 1½ år og der har aldrig før været problemer.. Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun banker ham.. Hjælp
  • #1   14. feb 2009 Jamen skal jeg bare lade dem slås?

  • #2   14. feb 2009 Nej, luk dem fra hinanden.

    Det kan også være fordi hun beskytter sine killinger, og en vred mor kan være meget farlig.


  • #3   14. feb 2009 Det er bare kommet som ud af den blå luft. Har sendt farmis i seng med en af vores unger og har lukket døren. Missepigen er stadig oppe på tåspidserne og knurrer når hun tror han kommer.. Bare det nu ikke er for altid. Ville være ked af at skulle af med en af dem

  • #4   14. feb 2009 Det havde han. Er hun måske ved at overtage magten..

  • #5   14. feb 2009 jeg har en hun mis til to kasterede hankatte og synes ik at det virker som om hun er højere end dem..
    Her tror jeg ik at der som sådan er nogen der har magten mere end andre.. DE slås lige meget med hinanden..


  • #6   14. feb 2009 eller de slås ik.. De jagter en gang imellem hinanden men det er det

  • #7   15. feb 2009 ah okay smiley forstod det som at der altid var en styre smiley

  • #8   15. feb 2009 For det første lugter han stadig af dyrlæge (selvom du måske ikke kan lugte det), og for det andet er hun nok også frustreret over, at killingerne er frække og ikke kommer, når hun kalder.

    Er hun forresten på p-piller, eller er hun ved at komme i løbetid?
    Kommer der mange gæster hos jer for tiden og leger med killingerne?
    (for meget i hendes øjne?)

    Jeg har oplevet det en enkelt gang hos en af mine hunkatte, der pludselig så sig ond på en i øvrigt ganske harmløs kat. Den skulle simpelthen splittes til atomer, hver gang hun fik øje på den. Det var virkelig alvor.

    Det der udløste det, tror jeg var, at en af killingerne hvinede højt, mens den tumlede rundt med en af sine søskende, og da denne kat var i nærheden, var det den, det gik ud over.
    Den stakkels - i mine øjne uskyldige - kat lærte lynhurtigt at fortrække og opholde sig langt væk fra hende, men jeg har også masser af plads både inde og ude.

    Efter 2 ugers tid vendte hun pludselig på en tallerken, og alt var igen fryd og gammen. (Pokkers hunkat).

    Men nej, jeg synes bestemt IKKE, du bare skal lade dem slås, så hvis du har mulighed for at holde dem adskilt i en periode, ville jeg gøre det.
    Der er ingen grund til, at hun skal flænse og bide ham, så han evt. får bylder eller skadet sine øjne.

    Hun skal nok tage ham til nåde igen, når der er gået et stykke tid.


  • #9   15. feb 2009 Vi havde en gang en siameser hun og en sort huskat han. Begge var neutraliserede.

    Siameseren kunne ikke fordrage hvis der gik fremmede katte i haven. En dag fik hun øje på en sort kat der gik i haven og hun sad knurrende i vinduet og betragtede katten. Min mor lukkede vores egen hankat ind og siameseren var overbevist om at det var den fremmede kat.

    Hun gik fuldstændig amok og bakede vores stakkels hankat. Vi måtte skille dem ad fordi vores hankat var skrækslagen. Vi måtte til sidst kontakte dyrlægen fordi vi anede ikke vores levende råd. Han foreslog vi skulle sprøjte dem med noget så de dufetede ens, det gav ingen forandring. Hankatten var stiv af skræk og hunkatten helt oppe at køre.

    Til sidst måtte begge katte simpelthen have beroligende midler i nogen dage. Hunkatten for at køre ned i gear, hankatten for at få noget af sin selvtillid tilbage. Det hjalp og begge katte blev igen venner og kunne leve sammen i fred og fordragelighed.

    Men det tog vel over en uge før freden var genoprettet.

    Så det at din hanmis lugter fremmed kan være nok til at hun måske reagerer også fordi hun har killinger at passe på. Det er bare mit bud.


Kommentér på:
Hun banker ham.. Hjælp

Annonce