4.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Min kat fælder enormt Min kat fælder enormt

Hejsa...

Har den dejligste norsk skovkatte mis. Hun er lige begyndt at komme inden for. Hun bliver vasket efter behov i samme shampoo som hunden (noget fra matas) og hun bliver friseret hverdag. På trods af det så fælder hun enormt og der falder ligesom totter af hende bare hun ligger på tæppet. Noget andet er at hendes pels er meget statisk og jeg får tit givet hende stød ved berøring.

Er der nogen herinde der har nogle gode råd til shampoovalg og børstevalg, så man kan undgå disse ting??

Håber meget på lidt hjælp..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat fælder enormt
  • #1   17. feb 2009 Det er ikke godt at vaske katte for tit, da huden udtørrer, så det kan også være skidt for pelsen.
    Stress kan få katte til at smide ekstra mange hår.
    Måske det har noget at sige, hvis hun kun er vant til at være ude ... eller inde (forstår ikke helt **Hun er lige begyndt at komme inden for**
    Mener du ikke udenfor?...)

Lakseolie og gærtabletter (B-vitamin) er godt for pelsen.

• #2   17. feb 2009 min nfo smider også totter hår over det hele *g* men det tror jeg er meget normalt når de smider baby pelsen for hun har ingen manke mere og den kommer vist nok ikke igen før de er over 1 år.

• #3   17. feb 2009 Hey. Og evt. hvad får den at spise? (:
    - Og gærtabletter.

• #4   17. feb 2009 Er klar over at de ikke skal vaskes så tit. Hun har været vant til at være ude og nu er hun begyndt at komme ind.. håber det forklarer det lidt bedre...

Hun får kittekat, både våd og tørmad. Men er der andre der har problemer med at pelsen bliver statisk??

• #5   17. feb 2009 Det kunne godt være det var madens skyld. Kittekat er langt fra det bedste du kan give dine katte. Der er en forfærdelig masse tilsætningsstoffer og sukker (vistnok også) i foderet.
    Prøv at køb noget mad hos din lokale dyrhandel/dyrlæge som er at meget bedre kvalitet en kittekat. Kan godt ske det virker noget dyrere men det rækker lige så langt - hvis ikke længere. Kattene bliver hurtigere mæt og får langt mere ud af foderet. Hvis det var indekatte vil du meget hurtig se forskel. Jo billigere maden er jo mere skider dine katte. Skidtet ryger lige direkte gennem katten...og de får derfor ikke de vitaminer, mineraler og proteiner de skal have. Og jeg mener mangel på protein fører til hårtab + glansløs og kedelig pels

• #6   17. feb 2009 Katte kan også være elektriske og give stød selvom de får kvalitetsfoder fra dyrlægen...............jeg syntes at det hænger sammen med at vores luftfugtighed giver et dårligt indeklima med høj varme og masser af kondens og hvis der er en del symtetiske møbler, tæpper, gardiner og tøj er risikoen større............jeg giver selv stød hvis jeg har nylontøj eller konstoffer på og hvis mine kattte er i mine sofaer som er kunsstof giver de også stød...........men pelsen stritter ikke af den grund....det er et vinterproblem........ det kunne måske hjælper at give katten noget specielt antistatisk spray til pelsen men jeg er selv imod at putte al den parafyme ipå mine katte...hvis det kan undgåes.....men spændene hvad du finder fram til

• #7   17. feb 2009 Pia L : mit forslag var mere rettet på at kattens pels "falder af i totter" smiley statisk elektricitet er lidt sværre at komme af med da det går mere på luftfugtigheden. (som du selv nævner)
    Mine katte bliver ikke vasket og de giver stadig stød...men sådan er det nu engang

• #8   17. feb 2009 ok må vist hellere finde et andet foder til hende, problemet er bare at kræet er vildt kræsen smiley

• #9   18. feb 2009 Stine B: nu er jeg jo ingen ekspert smiley men dine katte ville sikkert ikke tage skade af noget bedre kvalitetsfodder. Har flere gange hørt at kittekat er kattenes "fastfood". Giver krystaller i urinen osv. Så hvad det ser ud af "sparede penge" ryger til dyrlægen i det lange løb. Men prøv dig frem med forskellige smagsprøver.
    Jeg er selv lige startet på at købe mit fodder på www.zooplus.de /com da det er noget billigere. Og så kan man få kvalitetsfodder som er lige så godt hvis ikke bedre end de sædvanlige mærker dyrehandlen/dyrlægen vil prakke på dig, dog langt billigere! Og køber du over et bestemt beløb er fragten fri og dine varer bliver leveret lige til døren. Jeg bestilte en fredag og varene kom torsdagen ugen efter.
    Min mor arbejder sammen med en som opdrætter maine coon, så hun anbefalede noget jeg aldrig havde hørt om - "Animonda". Men det skulle åbenbart være lige så godt som "orijen" og "arcana" som andre folk nævner herinde som værende "rigtig godt" fodder blot billigere (ca 340 kr for 10 kg). Så nu prøver jeg det og ser hvordan det går. Men er dog stadig i blandingsfasen smiley
    Mærker som "hills" "royal canin" osv lever højt og helligt på deres ry for at være godt foder så det er (min mening) ekstremt dyrt.

Kommentér på:
Min kat fælder enormt

Annonce