1.523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Øjenoperation Øjenoperation

Jeg ville endelig bare redigere mit tidligere indlæg, men kom i stedet til at slette det.....Så jeg prøver lige igen, måske kommer der lidt flere svar denne gang:)
Min kat Freja har fået en øjen (corneasekvester) operation.
De første par dage fik hun lov til at slippe for skærmen/kraven, men da hun begynde at vaske sig i ansigtet, blev jeg nød til at give hende den på.
Indtil videre er det gået nogenlunde, men jeg synes det er lang tid hun skal have den på, 10 dage tilbage inden hendes sting skal ud:(
Jeg er super nervøs for om det hele nu også vil gå godt, det er jo på et meget sart område hun er blevet opereret.
Normalt er det i Århus denne type operation udføres, men min egen dyrlæge tog chancen og sagde at det var forløbet godt. Men alt er jo først sikket når stingene er taget ud og man kan se resultatet.

Er der andre der har prøvet at få sådan en øjenoperation på jeres kat ?
Hvad er jeres erfaring med at bruge plastik katte skærmen/kraven ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenoperation
  • #1   22. feb 2009 Kan desværre ikke hjælpe dig..:/ Har ikke prøvet det før. Heldigvis! Men jeg håber din kat får det godt igen ;p

• #2   22. feb 2009 Man kan som alternativ til den stive plastik-skærm få nogle i tykt, blødt stof. Håber, nogen kommer på banen mht. hvor.
    Ellers prøv at søge på stofkrave.

Husk lige at vaske katten om munden, når den har spist, for ellers kan der dannes svamp pga. madrester.

• #3   22. feb 2009 Jeg har prøvet at søge efter en"nakkering" der laves i stof, men jeg kan kun købe den online. Det kan ikke betale sig, da det vil tage flere dage inden den kommer med posten og så er der ikke længe til hun skal have den af.
    Den hun går med nu er i plastik, men den har bløde kanter og er ikke så lang, og så er den nem at lukke.

• #4   22. feb 2009 Har fået lavet samme operation på kat, men ikke med krave bagefter.
    Fik det foretaget på Århus. Min kat fik fjernet ca 75% af hornhinden i dybden og ca 2 mm i bredden - det blev erstattet med svineblære

• #5   23. feb 2009 Lailah A, Kunne din kat godt holde sig fra at gnide sig i øjet ?

Min dyrlæge mente heller ikke at jeg nødvendigvis blev nød til at bruge kraven, men jeg har valgt at give hende den på for at være på den sikre side.

Hvordan er det gået din kat efter operationen, har den haft nogle problemer siden?

Jeg fik at vide at det var et typisk perser problem, pga deres lidt udstående øjne, men jeg har ikke fået en dybere forklaring på det. Jeg troede at det var opstået fordi hun måske har prikket sig i øjet på en af mine planter der har skabe blade ( den har jeg nu smidt ud).
    Men jeg håber at når hun skal have stingene ud, at jeg bliver lidt klogere på hvad der har været årsag.
    Jeg har nu ikke fået noget at vide om at der skulle været blevet erstattet noget af hornhinden med svineblære, dyrlægen sagde kun at han havde fjernet en "flap".

• #6   25. feb 2009 Operationen gik fint, og der var bestemt ingen gener bagefter. Mener hun skulle have fjernet efter 7-10 dage. Det indvendige øjenlåg blev syet op - ingen krave og heller ikke noget "pilleri".

Jeg fik engang en forklaring, håber, at du forstår - svært at forklare på skrift smiley

Forestil dig en bold, som du halverer. Så hælder du vand den af den ovenfra. Vandet vil løbe ned af siden, det runde "foran" vil aldrig blive våd - sådan er kattens øjne også hvis de er meget udestående. Så fugtes øjnene ikke ved blink, da vandet ikke rammer midt på men kun ved siden... Håber du forstår smiley

• #7   11. maj 2009 Jeg afslutter lige mit emne og kan fortælle at alt gik godt med Frejas øje. Hun har stadigvæk en lille grålig hinde på øjet, der nok aldrig forsvinder helt, men heller ikke er til gene for hende.
    Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Øjenoperation

Annonce