Erfaring med sammensætning katte Erfaring med sammensætning katte
Vi har en dejlig Fræk og kærlig Birma på 10.5 år. Han er lige så legesyg som han altid har været og meget snaksaglig.
Men desværre og med stor sorg måtte vi forleden lade vores 8 årige kat Twinkle sove ind pga uhelbredelig sygdom.
Andy har aldrig været alene kat.Vi fik købte ham sammen med hans lillebror dengang andy var 9 måneder. De to katte havde det så godt sammen og elskede tydeligvis hinanden. Desværre blev hans bror kun 2 år. En måned efter købte vi Twinkle og i starten kom de også godt ud af det med hinanden og kunne putte samen, men ved ikke hvad der ændrede det og Twinkle ændrede sig da hun blev voksen. De kunne dog stadig ligge tæt på hinanden og Andy kunne til tider få lov at vaske hende og en sjælden gang legede de lidt sammen.
Det jeg så egentlig ville høre var hvad folks erfaring her er med at få en ny killing eller killinger til en lidt ældre kat, som dog stadig har masser af krudt i sig.
Kan ikke helt greje ham om han føler savn. Men jeg ville mene at noget må han tænke eller føle, når han har været vant til hun var her og pludelig ikke er det mere.
MVH
Mille
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Jeg ville ikke give ham en lille ny legekammerat, - synes der er for stor aldersforskel.
Tænk hvis ens bedstemor døde og så vi gav vores gamle bedstefar en lille dreng/pige så han ikke blev ensom... hold da op.. han ville nok blive træt før tid....
Men jeg synes da du skal snakke med din dyrlæge om det... han kan vel bedre råde dig til hvad der er det rigtige for netop din kat.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Det er rigtigt, men man skal bare IKKE forvente at de får noget sammen.
Chancen er ret stor for at han ikke vil gide sådan 2 nye krudt ugler.....
Katten vil sikkert lære at acceptere de 2 nye terrorister, - men ligefrem komme til at "holde! så meget af dem at han vil ligge sammen med dem og soignere sig.... det tror jeg ikke!
Kamilla... synes du skal tænke dig godt om.... hvis du er glad for det sind din kat har og har tid i dagligdagen til at hygge og nusse om din kat, - så behold det du har....
Med det mener jeg, - fra egen erfaring... min kat ændrede sig fuldstændigt da der kom en ny kat... havde jeg vidst det havde jeg ikke gjort det... min skønne mis blev aldrig den samme igen.
Katte reagerer selvfølgelig ikke ens, - så derfor er det da en god idé at forhøre sig lidt rundt... men husk lige at drage din dyrlæge ind i det...
han skulle gerne have lidt indsigt i hvad der er bedst for din kat...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg synes det må komme meget an på hvordan Andy er, om han er en mere tilbagetrukken kat, eller om han er en typisk Birma som er meget social. Sådan som jeg forstår det, lyder det som om han var mere social end Twinkle og deres forhold måske ikke var så "tæt", fordi Twinkle ikke altid gad kæle og lege..(?)
Det kunne lyde som om Andy har et behov for, at have en anden kat han kan lege og nusse med, også selvom han er en "ældre" herre, og så ville det da være synd at han skulle undvære det.
apr 2007
Jeg har aldrig set Twinkle soignere Andy, kun modsat. Men de kunne sagtens ligge ved siden af hinanden jo. og Andy kunne Vaske Twinkle i hovedet g når hun hurtigt ikke gad det mere så fik han lidt potedask med på vejen, men ikke uden hun lige fik igen. Men det var ikke noget alvorligt, men har bare aldrig kunnet forstå hvorfor deres putteri holdt op. Men en kat kan vel ændre sig. Men jeg har ihvertfald et billeder hvor de ligger og putter sammen. andy ligger oven på Twinkle og de ser så søde ud . Ved ikke hvor gammel hun er der, men kan se på billede hun ikke ligner en killing.
Men ja det er noget der nøje skal overvejes og har da også taget det til mig med hvis det skulle være , så to jo fra samme kuld.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En voksen kat derimod vil virke "udfordrende" på ham, og han vil føle sit territorie truet.
Killingerne vil også højst sandsynligt på et tidspunkt søge til ham for at putte, når de er søvninge og færdige med at tumle rundt.
apr 2007
apr 2007
MVH
Mille
Erfaring med sammensætning katte