{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Vægtøgning efter sterilisering? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle katteejere derude, som har erfaringer med, at deres kat tager på i vægt efter de er blevet steriliseret?

Og i så fald, hvor meget mad (sådan ca - ved godt det kommer an på mærket) skal de have i den efterflg. tid

Musse er 10 mdr!

På forhånd tak for jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtøgning efter sterilisering?
  • #2   7. mar 2009 Jeg har 5 kastrater og ingen af dem er overvægtige og de har alle fri adgang til foder 24/7.

    Jeg tror det er de færreste katte der bliver så overvægtige efter neutralisation at det bliver et problem. Den bedste måde er at veje katten nu og så evt. en gang om måneden i en periode. På den måde kan man holde øje med om vægten stiger drastisk.

    Du skal regne med den vil få en "kastratdelle" under maven og det er ganske normalt og ikke noget katten kan tabe. Selv meget udsultede katte vil ofte have denne kastratdelle.

    Det er sjældent at katte får problemer med overvægt i forhold til hvad mange hunde gør.

    Der er ingen af de kastrater jeg har haft gennem tiden der nogen sinde har haft problemer med overvægt og det er efterhånden en hel del katte.


  • Ghost .
    Ghost . Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   7. mar 2009 min har lidt hængemave, men han har ikke taget på...

  • #4   7. mar 2009 Ghost det er det jeg kalder kastratdelle og er ganske naturligt for neutraliserede katte.

  • #5   7. mar 2009 Den må ikk fortsætte med at få killinge foder, den skal vændes til stille og rolig at få mad der er egnet til neutraliseret katte... Ellers så risiker man at de tager rigtig meget på.......!!

  • #6   7. mar 2009 SIlja blev sterilliseret omkring 12 ugers alderen (er ikke sikker da jeg først fik hende meget senere) men hun lider bestemt ikke af overvægt. Hun har en meget lille mavedelle og synes egentlig hun godt kunne veje et kilo mere. Så selvom hun er indekat, kastrat og fri adgang til tørkost skal jeg holde øje med at hun ikke bliver for tynd.

  • #7   7. mar 2009 altså jeg har lige fået avide af mine sviger forældre at når en killing er blevet sterillisere må den ikke få killinge fodder mere ellers bliver den "fed".... bella har nemlig taget rimelig godt på hun vejer nu 5,5 kg og er 10 mdr og hun er rimelig rund om maven.... men vi skal til dyrelægen mandag og høre om hun skal på slankekur....

Kommentér på:
Vægtøgning efter sterilisering?

Annonce