{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Blodsygdom... øremider og bændelorm. {{forumTopicSubject}}

ØV - jeg var hos dyrelægen med begge mine katte, da jeg havde mistanke om at de havde fået øremider. Mini skulle samtidig, undersøges og vaccineres.

Jeg fik desværre ret - Tumle var godt nok ikke glad for at få renset ørerne - han både hvæsede og spruttede - han var rigtig utilfreds. Mini derimod tog det meget roligt - hun har nok også haft dem længe, da jeg tror det er hende der har smittet Tumle. Nå, men - de fik renset deres ører og fik noget dryppet i og jeg fik ørerdråber med hjem til dem begge.

Mini skulle så undersøges og vaccineres. Vi fik konstateret at jeg ikke havde taget fejl hvad angør kønnet - hun er en lille pige-mis. Jeg spurgte om de kunne fortælle mig hvor gammel hun er, da vi jo havde fundet hende i vores gårdsplads - hun spurgte om jeg havde et bu - jeg gættede på 15 uger. Dyrelægen sagde så, at hun havde skiftet hjørnetænder, så hun ville regne med at hun var 1/2 år, men hun havde haft en hård start på livet og var derfor ikke ret stor.
Hun blev undersøgt og "heldigvis" så sad der et led fra bændelorm, på hendes hale - FEDT smiley
Så var der dømt ormekur, til begge katte.
Hun blev undersøgt yderligere og havde sår lignende skorper på øreflapperne, dette kunne være pga. øremider, men det kunne også være en blodsygdom, men vi skulle se tiden an og komme igen med hende når der var gået 4 uger og hun skal re-vaccineres og steriliseres - hun skal veje over 2 kg. inden hun kan blive steriliseret og der er et lille stykke endnu, inden hun vejer det.

Jeg er lidt bekymret, hvad angår en evt. blodsygdom - er der nogen af jer der kender til en sådan??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodsygdom... øremider og bændelorm.
Kommentér på:
Blodsygdom... øremider og bændelorm.

Annonce