AD, min kat er halvt stinkdyr! {{forumTopicSubject}}
Medea er en ellers dejlig perserkat, men desværre har hun det med at blive filtret omme bag på og somme tider hænger der noget fast og så må man jo træde til og hjælpe hende.. Men det bryder hun sig absolut ikke om! Nu har jeg tilmed oplevet, at det er som om hun "sprøjter" en ildelugtende væske efter mig, når jeg står og roder for at udrede hendes bagdel. AD! Altså jeg har godt hørt at hunkatte kan strinte, men hun er neutraliseret og det lugter heller ikke som tis.. Har de nogle kirtler bagpå der indeholder sådan noget stinkdyrsvæske??
Synes det er meget mærkeligt og ulækkert, bvadr.. Håber der er nogle kloge hoveder der ved hvad det er..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Er det fordi hun bliver sur over jeg børster hende og så prøver hun at "skræmme" mig væk?
feb 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Er det fordi hun bliver sur over jeg børster hende og så prøver hun at "skræmme" mig væk?"
Ja - Det er normalt, og det er en form for forsvarsmekanisme.
Og så kan du forresten være sikker på, at hendes analkirtler ikke er tilstoppede, så hold fingrene væk fra dem.
Vil det være et meget stort "tab" for dig, hvis du klipper pelsen væk omkring hendes numsehul? Det vil kunne hjælpe noget på problemet.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
feb 2007
Jeg plejer normalt også at klippe hendes pels deromme, men skal have hende med på udstilling snart, så har med vilje ladet være, fordi jeg tænkte at de nok helst ser katten er så "naturlig" som muligt.
feb 2007
Ja, jeg synes godt nok også hun er tarvelig
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
AD, min kat er halvt stinkdyr!