1.852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Trak bagende hen over gulv pga lort :( Trak bagende hen over gulv pga lort :(

Hej alle katteelskere:)
Jeg har fået min første kat for 2-3 uger siden. Har lige været i en lidt "shitty situation", som jeg ønsker råd til at kunne undgå eller håndtere bedre "næste" gang:

Min lille killing på 3 3/4 måned havde lort siddende på bagenden, som jeg opdagede ved at hun tog turen henover gulvet med bagenden for at "slide" det af. Jeg sagde bestemt og højt nej, men hun blev ved med at trække bagenden.

Nåede at få sagt bestemt og højt nej tre gange inden jeg fik hende hurtigst muligt ud i kattebakken og satte hende der, hvorefter hun trak bagende rundt i bakken i et halv minut og løb så væk.
Hun var ikke meget for at lade mig tage hende op, så jeg kunne se hendes bagende. Da det lykkedes, kunne jeg se, at hun havde en medium indtørret klump (størrelse med en 25 øre). Jeg prøvede at få lidt af den af.
Da jeg kom tilbage efter at have vasket hænder, sad hun og rengjorde sig selv. Ville tjekke hendes bagenden, men hun var "ikke til at fange". Besluttede at vaske gulv (det kom heldigvis ikke på tæpperne).
Efter jeg havde vasket gulv, tjekkede jeg hende igen og hun var helt ren.

Hvad har I af konstruktive råd?

Bonusinfo - hvis det nu skulle tænkes have forbindelse med foderet: hun får RC Babycat. Dog er jeg begyndt at give hende godbidder hver anden dag i form at vådfoder, cat sticks og whiskas temptations.

Venlig hilsen
Hende der ønsker det bedste for sin killing

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trak bagende hen over gulv pga lort :(
  • #1   9. mar 2009 Er før blevet kaldt overpylret smiley men ville gerne vide om jeg kan gøre noget bedre en evt. næste gang.
    Hvad kan det skyldes at hun havde beskidt bagende? Kan der gøres noget fra min side? Eller sker det bare for killinger?

• #2   9. mar 2009 Mette - Jeg synes faktisk, det var meget urimeligt af dig at skælde hende ud for at gøre det.

Du tørrer dig vel også bagi, når du har været på wc, og det her er nu engang kattes måde at gøre det på, med mindre de vil have afføring i munden.

At skælde ud er som sagt både urimeligt, og det eneste du opnår er, at hun bliver bange for dig.

Hvad skulle formålet for øvrigt være med at sætte hende på bakken?
    Det ville da ikke fjerne klumpen. Og igen: Hvis du skal have tørret dig bagi efter toiletbesøg, hjælper det jo ikke at sætte sig på wc'et.

Gør dig for vane jævnligt at se hende efter bagi, og sidder der noget, der er svært at fjerne, så klip totten af.

• #3   9. mar 2009 Uhh mette, hvor irriterende! havde samme problem med min langhårsdreng Balder.

Han havde blød mave, hvilket gjorde at der satte sig snask i pelsen. Mere fiber i foderet hjalp. men nu er senna jo ikke så gammel. Babycat er op til 4 mdr. derefter skal hun have kitten, prøv evt. hills natures finest. Det trives alle mine på, også min brite. Whiskas skal ud af fodringen, det er skidt og møg. Prøv felina porta, min brite er helt syg med det fordi det ligner rigtig kylling.

Jeg tænker lidt som Mega, jeg ville ikke skælde ud eller sætte tilbage på bakken. hellere tage en vaskeklud og vaske rumpen blidt, lidt som hendes mor ville gøre da hun var lille. hun skal nok lære det med tiden.

ved godt du vil hende det bedste! så jeg håber du får styr på det smiley

• #4   9. mar 2009 Jeg kan godt se at bestemt og højt nej ikke hjalp. Vil gøre mit bedste for at holde øje i fremtiden og bruge våd klud, hvis det sker igen. Måske klipning skal til, hvis det bliver et uheld, der sker ofte.

Til Mega:
    Svar på "Hvad skulle formålet for øvrigt være med at sætte hende på bakken?"

Grunden til at jeg reagerede som jeg gjorde, var, at det hjalp, da hun på første døgn sked på gulvet i soveværelset. Da jeg den gang satte hende derud, fortsatte hun med at "benytte bakken" smiley
    Det er den eneste tidligere erfaring, som jeg har haft med "lort udenfor kattebakken".
    Dog kan jeg godt se nu (her bagefter) at denne situation er en anden. Tidligere havde hun nok glemt hvor kattebakken var. Her hjalp kattebakken hende ikke. Jeg er ny som katteejer og må også lære sammen med min lille killing. Man kan desværre ikke læse sig til alt.

Til alle:
    Tak for jeres konstruktive råd.

I behøver ikke svare mere på dette emne, tak.

• #5   10. mar 2009 Det er heller ikke nemt at være ny katteejer men du må aldrig skælde din kat ud hvis den har besørget udenfor bakken fordi den viser dig kun at den har et problem i form af hård mave eller tyndt afføring og måske lider at en sygdom så den forbinder bakken med noget ubehageligt...........din killing skal nok lære at blive mere renlig og hvis den har en knold siddene er det ofte fodret som giver et problem og det er for hård mave eller blød.........du skal endelig ikke begynde at gnide for meget i lorten men forsigtigt forsøge at klippe den af og de omkring liggendene hår som der er smurt ind.........hvis den har tynd mave er det også nemmere at klippe det af selvom der er ulækkert så tænk på hvordan din kat har det for de er jo selv utrolige renlige hvis deres omgivelser også er det.............du kan evt. pudre den med noget specielt til katte so både renser og giver en friskere duft efter uheldet er ude...........god fornøjelse og du kan lige så godt venne dig til for sådan er det at have dyr.........lige en ting mere så vær lidt varsom med at tive din kat alt for meget forskelligt kost og især dårlig kost som ofte fremkalder maveproblemer...........men pøj pøj med den lille ny

Kommentér på:
Trak bagende hen over gulv pga lort :(

Annonce