Ny kat...en eller to ? {{forumTopicSubject}}
Nu skal jeg se om jeg kan forklare mit spørgsmål....
Forhåbentlig bliver jeg kattemor i overmorgen til en kastreret hankat på 1½ år.
Jeg har i forvejen 4 hunde.. Hvor i hvert tilfælde de to af dem sikkert vil elske at putte og nusse med katten.
De har alle været vant til der har været kat her hele deres liv på nær det sidste år efter jeg mistede min sidste kat på 16 år.
Jeg ved der er delte meninger om hvor vidt en kat har brug for artsfæller, men jeg kunne nu godt komme i tanke om at anskaffe endnu en kat, så den havde selskab af andet end hundene.
Mine spørgsmål går som følgende:
Skal jeg vente og se tiden an og se hvordan denne kat falder ind hos os og om den vil "bruge" hundene som selskab ?
Hvis man skal anskaffe en kat mere skal man så vente til denne er faldet på plads eller vil det være godt her med det samme, så hjemmet er lige nyt for dem begge?
Jeg tror ikke det skulle være en killing, da der jo er en del katte der mangler nyt hjem. Skal det være en på samme alder 1-2 år, eller kunne det godt være en ældre 5-7 år ??
Jeg kan læse mig til at det ikke burde betyde noget om det er det ene eller det andet køn så længe den også er neutraliseret. Ikk ??
Nå, det var vist det hele for nu.
Jeg er spændt på at høre jeres tanker ang. dette.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Hvis den anden kat er neutraliseret kan jeg ikke se noget problem i kønnet, men med hensyn til alderen vil jeg lade andre svare..
Jeg har en lille flok på 4 og de er bare kommet, blevet sat ned og det har aldrig givet problemer....
hvis "din" mis er rar - kan han vel godt acceptere en ældre mis ..
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 112
Mine tidligere katte har jeg altid haft fra killing af, men når jeg kikker på nettet og ser hvor mange voksne katte der mangler nyt hjem, så tænker jeg at jeg godt kan undvære den korte killingetid.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Og der er rigtig rigtig mange voksne der søger nye hjem .. Jeg har en hankat der render udenfor - kalder han sofus og han er tam, men nu har han været her siden sidste sommer , så jeg er ret sikker på nogle har glemt ham ...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 28
held og lykke ed projektet
Ny kat...en eller to ?