1.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Malou mave urin problemer Malou mave urin problemer

for og gøre en lang histori lidt kort.. hun har varet væk i 2 dage kom der efter hjem igen med en flænge i snuden og haltede en del en tur til lægen.. hun havde krystaller i urin så hendes blære blev stor som et æbel. og hun ville selvfølig ikke tisse eller lave stort og efter en tur hos lægen fik hun lidt blandet af piller og smærtestilledne så inde for 3 dage skulle hun gerne tisse og lave stort igen.. men ak nej hun kan i nu ikke tisse eller lave stort hun holder det tilbage ser det ud som om.. hun har åben bag til som om der er lort på vej ud men hun piver og piver da det jo gør undt på hende da der har varet forstoppelse.. og ska en tur til lægen igen i morgen har haft ringget til lægen hun sagde vi skulle prøve og få hende på bakken da hun i nu halter kryber meget da der jo er stort pras på.. intet i knogler fejler noget... er såå trist over hun har såå undt da jeg kan se og høre på hende at det er slemt og tænker måske den er helt gal efter der ikke er sket bedering på de sidste par dage og er bange for hun måske ska dø for mig... tænker på har lægen ikke sådan noget afføringsmidl til katte som har forstoppelse ?? eller om de ikke kan give hende en skyldning i tarmene ?? så det kan komme ud. for hun vil selvfølig ikke tisse for så vil der også blive mast for lorten og det jo der det gør undt håber i kan forstå hva jeg har skrevet da jeg er lidt ordblind.. men lidt hjælp hva pokker ska jeg snart gøre... er såå trist.. p.s første gang jeg har haft disse problemer med nogle af vores katte p.s HJÆLP Mig og min Kat..

Mvh Dennis.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malou mave urin problemer
  • #1   19. mar 2009 jeg har ingen forslag til hvad du skal gøre.. men sig til din dyrelæge i morgen at du ikke kan mærke forskel på hvordan hun har det og at du har behov for hjælp der kan hjælpe hende NU..

Ellers må jeg råde dig til at prøve at søge en anden dyrelæge for at få ro i sjælen

• #2   19. mar 2009 ska jo som skrevet der op imorgen.. og har også tænkt mig og sige det til hende serfølig og håber da bestemt på det bedste så hun kan komme sig.. den lille stakkel og ja vis intet mere der fra tager jeg der fra og op til en anden læge til hende ellers bliver det dyrehospitalet.. men har lige betelt 2000.- så det jo ikke helt billigt sidst på månede.. men alt for min kat om så jeg ikke lige får mad et par dage. ved jeg at jeg overlever....

• #3   19. mar 2009
    ** inde for 3 dage skulle hun gerne tisse og lave stort igen.. men ak nej hun kan i nu ikke tisse eller lave stort hun holder det tilbage ser det ud som om.. hun har åben bag til som om der er lort på vej ud men hun piver og piver da det jo gør undt på hende da der har varet forstoppelse.. og ska en tur til lægen igen i morgen har haft ringget til lægen hun sagde vi skulle prøve og få hende på bakken da hun i nu halter kryber meget da der jo er stort pras på.. intet i knogler fejler noget... er såå trist over hun har såå undt da jeg kan se og høre på hende at det er slemt og tænker måske den er helt gal**

Stakkels kat smiley jeg får helt ondt i maven af at læse om det. Jeg tænker også at den er helt gal, og hvis det var min kat, så havde jeg kontaktet en vagtdyrlæge og bedt om en akut tid!

Håber dog jeg har misforstået indlægget. Men er det korrekt forstået, at hun hverken har tisset eller haft afføring i 3-5 dage???
    forstår heller ikke, at dyrlægen har givet en 3-dages frist .. katte må da ikke gå med fyldt blære så længe. Blæren kan springe og så dør katten.

Ked af at jeg maler fanden på væggen, men jeg synes det lyder meget slemt. Når en kat piver af smerte så har den MEGET ondt.

Jeg håber det bedste!

• #4   19. mar 2009 ikke at hun piver dagen lang.. men når hun evt prøver og side i puha stilling.. da hun var til dyrelægen for 3 dage siden fik hun selvfølig tømt hele blæren... men sådan noget kommer jo igen.. og det vi har fået skulle hjælpe hende af med det samt hun fik et skud antibitjoika eller hvordan det nu staves.. har ringer til vagtdyrlæge på dyrehospitalet.. og vis hun sidder med halvt åben til og skide så skulle vi vente og se natten igennem og tage op til dyrelægen i morgen tildligt klokken 7-00 og så må hun enten gøre hva der ska til ellers bliver hun indlagt... da jeg selv frygter det væreste.. og ikke vil miste hende du må ikke misforstå mig vil gøre alt for hende... men 2000 der og 3000 næste gang og evt 10.000 for og lade hende operare det sku dyrt alt sammen men om det der det der skal til så går jeg gerne gennem det men vis det noget hun kommer til og lide med i meget meget lang tid evt så må hun få et beder sted.. vis du forstår... men håber på det bedste for hende da hun er min lille skat...

• #5   20. mar 2009 Dennis - Hvis hun hverken har lavet eller tisset - især tisset - efter hun kom hjem fra dyrlægen, er situationen MEGET kritisk, for så kan hendes blære sprænges. Det gør vanvittigt ondt, og katten dør.

En kat vil normalt lige til det sidste for enhver pris instinktivt undgå at vise, den har ondt, og piver den, har den MEGET ondt.

Du skriver også, at hun kom hjem efter to dage og haltede en del.
    Hun kan evt. være blevet påkørt og fået indre skader, men det undersøgte dyrlægen vel, ligesom han vel også undersøgte, hvad der var i vejen med benet?

Du bor på Sydsjælland - Hvilket dyrehospital benytter du?
    Jeg kan varmt anbefale dig enten Faxe eller Vordingbor Dyreklinik.

Held og lykke!

• #6   20. mar 2009 dennis, Jeg er ikke i tvivl om, at du vil det bedste for din kat. Jeg forstår bare ikke, at dyrlægen mener, man kan se tiden an til i morgen. Tror du dyrlægen fik fat i, at katten ikke har tisset i tre dage?

Nu er der heldigvis ikke så længe til kl. 7. Jeg krydser fingre for, at din kat klarer det!

• #7   20. mar 2009 *Mega* . dyrelæge ørslev dyreklanik og vordingborg dyrehospital.. de mente godt det kunne vente til imorgen jeg selv nej.. men har fået masseres hende lidt så der kom en del urin ud uden hun sagde noget.. mere som om hun nød det... så helt fyldt er den ikke lige nu og her.. men syntes bare det underligt at den ikke kan lave store nu heller... og yes det blev selvfølig tjekket om der evt skulle vare noget galt i selve kroppen ellers ser fint ud ingen inder blødninger eller andet der skulle vare galt der...

Tinka D dyrelægen fik helt bestemt fat i at hun ikke har tisset i de sidste 3 dage.. og hun mente at det evt kunne vare på grund af de piller hun har fået men hun har også fået nogle piller som sku kunne få hende til og slappe af så tisset kom af sig selv .. krydser også selv finger for min lille skat.. og ja dog ikke såå længe til klokken 7 igen.. men ville selv helst have tjek på det gerne her og nuså alt er under kontrol. og ligger jo selv søvnløs på grund af tanker om hva pokker der sker hun har altid varet en dejlig kat eller nu er hun kun 1 år. så men hun er bestemt en kat der helst ikke skulle gå bort... også derfor jeg ligger gerne 10.000 til evt vis der skulle vare noget med hensyn til opertion . men vides jo ikke i nu.. håber bare på det bedste imorgen.. og jo hun har også fået noget til og skulle komme af med afføringen.. og der er også kommet et par meget meget små klumper men de er hårde som sten.. mærket efter med gummihansker bare for og vide hvor hård den´s afføring var i forhold til det ellers skulle vare...

men opdatere når jeg ved mere senere idag....

• #8   20. mar 2009 Hvor var det godt Dennis, du selv tænkte på at hjælpe hende af med noget urin. Det har sikkert lettet hende meget.

Har du forresten lagt mærke til, om hun kan bevæge sin hale?
    For hvis den er brækket, kan den nerve, der styrer afgang af afføring og urin være ødelagt.

Jeg finder det MEGET kritisabelt, at en dyrlæge synes, du kan vente til i morgen. Det er forhåbentlig IKKE den dyrlæge, der skal se katten i morgen smiley

Ellers vil jeg klart anbefale dig Vordingborg Dyreklinik. Lene Thaulow der elsker katte og er meget dygtig og grundig. Jeg har selv benyttet hende i flere år.

Når du nu har været til dyrlægen, skal du måske tænke over, hvad du fodrer hende med.

Pøj, pøj med i morgen!

• #9   20. mar 2009 hun køre diæt kur lige pt som hendes mave skulle have godt af samt altid den gode fra roeal .... uden manusium sorry kan ikke stave det men tror godt du ved.. nej det er han anden der har hende idag.. har varet til dyrelægen nu og han beholdte hende og ville evt se hva pokker der kan vare galt.. røngen billeder prøver bliver taget hun bliver tømt i blæren og tarm.. det var nemlig det samme jeg tænkte med halen da hun ikke bevæger sig.. men han sagde det kunne snilt vare på grund af smærte når hun ikke kan komme af med noget. men inder blødninger er der ikke sagde han. og selve knogler fejler ikke noget hun er meget fin i krop.. men nu sidder jeg og venter spændt... snøft.
    han snakked godt om vis evt naven var ødelagt evt vis hun ar blevet remt af en bil eller andet så ville der ikke vare mange mulighedder tilbage og hun må så få et beder liv i kattehimmelen.. øv øv øv hun ska bare ikke dertil i nu. hun er kun et lille år gammel. (Ung) og det gør bare så undt på mig at hun har det sådan. og vil jo helst ikke holde hende i live vis hun så vil lide... og har haft en del katte gennem tiden.. over mange år bag mig. og ikke en har haft fejlet noget altid et dyrelæge tjæk 2 gange om året for og vide at de er sunde og raske.

Men skriver mere når han har ringet.. så jeg får noget mere info...

• #10   20. mar 2009 må meddele at hun det svære ville vare beder tjænt i kattehimlen og dyrehospitalet har måtte give det nødvendige snøøft min lille skat er kommet videre. hvor hun har nær så undt.. skriver mere sener i profil da jeg ikke lige holder til det nu...
    R.i.P

• #11   20. mar 2009 Det gør mig usigeligt ondt for dig Dennis smiley
    Du gjorde alt, hvad du kunne for hende, og trøst dig med, at hun nu har fået fred og venter på dig ved Regnbuebroen.

Sender dig et trøsteknus!

• #12   20. mar 2009 Århh nej, jeg frygtede det ville gå sådan smiley Hvor er det synd for dig. Og synd for Malou, at der skulle gå flere dage med smerter. Men nu har hun heldigvis fået fred og lider ikke mere. Jeg er sikker på, at hun har haft et dejligt liv hos dig. Håber, at du snart kan tænke tilbage på alle de gode stunder, I har haft sammen.
    Trøsteknus og mange medfølende tanker herfra.

• #13   20. mar 2009 mange gange tak for jeres medfølser ja det er bestemt hårdt.. men er mere glad på hendes vegne ikke flere smærter og sikkert en hel del han. katte i himlen der venter hende..

da vi var der oppe tidligt imorges hun virkede noget såå frisk i det. men ak nej hun blev holdt et par timer hvor hun ville gennemgå nogle test få tømt blære og tam der var denne her gang meget blod i hendes urin... hvordan det er kommet siden sidst fatter jeg bare ikke og heller ikke Jhon den dyrelæge der havde hende idag. han fant en slem flækket hofte ikke til og se på billed næsten da det skjulte sig bag en muskel.. og som han sagde det ville hun lide med resten af livet og ville jeg jo ikke kunne byde hende.. og hun kunne få lagt kateter så når hun skulle tisse eller skide ville hun gøre det i en pose. men kan man jo bare ikke byde sin kat man elsker noget såå højt.. så valgte det blev at hun måtte få det beder i himmlen... ved slet ikke hvor man ska gøre af sig selv her idag... bare tanken om det hele dog kan jeg mærke på vores anden hun mis.. at hun er også ked for hendes leje ven er jo væk og snakker en hel del.. mere ind hun plejer... i med det fik vi også hende tjækket for er jo bange for at miste den sidste men sund og rask er hun.. meget in da men alt i alt mente lægen at hun ar blevet remt af en bil og har haft gemt sig væk uden for nogle dage.. og så har kæmpet med og komme hjem igen for de ved jo hvor de har det godt sådan nogle katte. men er ved og blive mere glad igen også fordi man kan se det nok var det bedste og lade hende sove ind...... snøft hun er dybt savnet i hjemmet....

og hus alle der læser her pas godt på jeres katte.. det kan ske for hvem som helst... så et dyrelæge tjæk 2 gange om året er altid godt... og ville selv sige at når det kommer der til er de hver en krone hver.. havde aller rede snakket med banken om og låne 10.000.- vis det skulle vare så der var ikke noget problem..

• #14   20. mar 2009 Dennis - Når du nu har sundet dig, skulle du se at få indhegnet din have, eller en del af den, så ikke flere af dine katte risikerer at blive kørt over.

Den næste, det sker for, har måske IKKE mulighed for at slæbe sig hjem for at få hjælp, men vil ligge og dø langsomt et eller andet sted med store smerter.
    Den tanke er ikke til at bære, vel?

Det er ikke særligt svært, og det behøver heller ikke blive så dyrt igen, og når det er gjort, vil du også have mere ro med dig selv.

Der er rigtigt mange sider, hvor du kan gå ind og få ideer til, hvordan det kan gøres, og hellere bruge penge på sådan et projekt frem for til dyrlægeregninger.

• #15   20. mar 2009 dette er skam gjordt for mange år siden men katte klatter gerne over grr. men som sagt vores sidste kat blev væk fra vejen som lille 3 meter fra huset havde hende i 9 år før hun døde i sin kuruv hun lå og hygged sig i... og vores anden kat holder sig bestemt også fra vejen.. men det jeg tænker er om hun har varet løbet over ved nogle sommerrhuse grunde der ligger 200 meter væk der køre tidt nogle hvor de ikke tager hensyn til om der evt skulle vare en kat på vejen... for da hun var væk var jeg den føreste der var ude og lure langs vejen og rundt omkring ovenikøbet hele den grusgrav vi bor op og ned af hvor der befinder sig en masse ander katte.. men intet og finde før hun lå foran døren...

men ja ska sku samle karfter igen efter det her... savn er en stor del efter at måtte sende hende vider...

p.s vi har en hæk på 130 cm høj og gitter mellem hegn.. og selv dette kommer de over.. men de holder sig væk ude fra denne her vej men ikke over i sommerhusgrunden. det svære og man kan ikke følge sin udekat dagen lang heller...

Kommentér på:
Malou mave urin problemer

Annonce