873 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kattegrus ? Kattegrus ?

Indtil videre har jeg brugt det mærke som hedder Cat's Best , men vil gerne skifte til et som fjerner lugten og måske klumper lidt bedre . Men der er jo 100 forskellige mærker , med 100 forskellige fordele og 100 forskellige prisklasser ! .. Så hvilken slags bruger i og hvad synes i er bedst ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus ?
  • #1   21. mar 2009 Dem har jeg slet iik hørt om før (: , på hvilke punkter synes du a de er bedre en grus ?

• #2   21. mar 2009 vi bruger extreme classic
    synes det klumper fantastisk godt og holder lugten væk det dufter lidt af baby puder, men det er ikke godt hvis man ikke kan lide duften af baby puder..
    det vigtigste med det grus er at bakken er godt fuld ellers siver tis bare til bunden og koister til bunden...

• #3   21. mar 2009 Lyder godt begge ting (: Men hvor kan man købe træpiller henne ? , Jeg handler også mest i Maxi Zoo , kan de købes der ?

• #4   21. mar 2009 Extreme Classic er det bedste, jeg har prøvet til dato, og det fås også UDEN babypudderlugt.
    Det klumper fantastisk, og det, der er tilbage i bakken, er knastørt. Laget skal blot være ca. 8 cm. tykt.

Der er dog et stort MEN her i huset smiley
    Mine katte elsker at plaske med vand, og de går også frit ud og ind (indhegnet have), selvom det regner, og da de tilmed har meget pels på poterne (Maine Coon), efterlader de "cementaftryk" overalt i huset.

I nogle af bakkerne har jeg også træpiller, og det går jeg nok helt over til.
    Når det bliver tissevådt, bliver det til savsmuld og dufter kun af fyrretræ.

Uanset hvad man bruger, anbefaler jeg at sætte bakkerne på f.eks. et kludetæppe. De koster ikke alverden i Jysk, er lige til at ryste og kan også komme i vaskemaskinen.

• #5   21. mar 2009 Ever Clean er det bedste grus jeg har prøvet.

• #6   21. mar 2009 Mille og Fladsnuserne : Hvad er det gode ved det ? smiley

• #7   21. mar 2009 Jeg må så nok sige at Ever Clean er det værste, så foretrækker jef det billige fra rema 1000, hvis jeg skulle bælge mellem det! Ever clean ligger overalt på gulvet bagefter, og jeg sys ikke det har den optimale klumpe evne. Jeg tager pøller osv. flere gange om dagen, hver gang jeg går forbi tager jeg, har 2 bakker. alligevel er det nødvendigt at jeg skifter hver 2. dag. fordi at den bare lugter frygteligt. (ved godt jeg har en fertil han, men alligevel) :o) men det er bare min mening. Jeg har prøvet det den ene gang, og det er jo dyrt nok. men har brugt de 10 l. meget hurtigt. Jeg bruger Golden Grey, og det sys jeg er suverænt! det klumper nemlig rigtigt godt.

• #9   21. mar 2009 Jeg bruger Fresh and Easy - de klare krystaller - og det synes jeg er super godt og nemt at have med at gøre.

• #10   21. mar 2009 Jeg har hørt lidt om krystallerne , men hvad er det specielle ved dem ?

• #11   21. mar 2009 Vi bruger også extreme classic.. de fåes i 3-4 varianter efterhånden.. Vi er rigtig glade for det.

• #12   21. mar 2009 Da jeg fik bailey hejm brugte jeg Ever Clean da det var det min opdretter brugte synes det var okay synes det klumpet okay tog alt lugt og det holde en månede tid.

Nu bruger jeg extreme classic og det er jeg rigtigt tilfreds med man skal bare søre for at der er nok grus i bakken..

• #13   21. mar 2009 Træpiller er det mest miljøvenlige katte"grus. Men her i huset er vi altså blevet forfaldne til Extreme Classic UDEN duft.

Det problem Mega nævner, oplever jeg også, når det er regnvejr. Kattene kommer ind med pladdervåde poter, går i bakken og så klistrer gruset fast på poterne.

• #14   22. mar 2009 Og Tinka - du kan så godt forestille dig, hvordan det ser ud på sorte lædermøbler og et sort skiferbord smiley
    Men super godt er det altså!

• #15   22. mar 2009 Jeg bruger kun classic extreme, da det er det der fungerer bedst, har dog endnu ikke prøvet træpillerne?
    Hvad med afføringen, I skriver kun om urine, ang de træpiller?

• #16   22. mar 2009 træpiller... efter jeg har prøvet det, - kommer jeg aldrig til at bruge andet!

• #17   22. mar 2009 jeg bruger det fra bilka 40l for 65kr og det er jeg fint tilfreds med.. har en gang haft noget hvor det klumpede og det er det værste ever synes jeg.. og ik mindst for mit toilet

• #18   22. mar 2009 Jamen Tumling, hverken kattegrus eller træpiller skal i toilettet, men fjernes i en lukket pose med dagrenovationen smiley

• #19   22. mar 2009 mega: ahh men her er det også kun lorten der kommer i toilettet haha

• #20   22. mar 2009 Hejsa, her hos os er det altid GOLDEN GREY der bliver benyttet.. Kattene er glade for at bruge det, der er INGEN lugtgener overhovedet.. Det klumper sammen og hodler alt lugt væk.. En pose med 14 Kg koster 95 kroner, men det er vel en lav pris at betale så man undgår at der stinker i hele hytten.. Vil klart anbefale produktet smiley

• #21   22. mar 2009 mange tak til jer alle for jeres henvendelser smiley

Katja N : Kan man købe Golden Grey i Maxi Zoo ?

• #22   22. mar 2009 Kender ikke Maxi Zoo, jeg køber det hos min lokale dyreforretning PETWORLD, Det er et rigtig godt produkt, så det er bestemt værd at prøve smiley

• Baltazar B
    Baltazar B Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #23   26. mar 2009 Vi har tidligere brugt Extreme Classic men bruger nu AK Cat Litter der er mindre støv og en bedre klump end ved EC. Gruset er hvidt så hvis man er uheldig med at kattene pludselig har blod i urinen, så kan man tydeligt se det i gruset, hvilket man ikke kan ses i de grå grus. Træpiller har andre fordele det kan komposteres men der skal slæbes mange kilo både hjem samt smides væk. Vi kan bedre li at man kun skal smide klumpen væk og beholde det der er tilbage i bakken da det ikke fejler noget.

Kommentér på:
Kattegrus ?

Annonce