{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.406 visninger | Oprettet:

GPS til katte? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Ville høre om der var nogle der havde erfaringer med billige GPS løsninger til katte, som du kan finde dem på 1-3 km's afstand?

Da vi for 8 måneder siden lukkede vores store dejlige hankat Chui ud en aften kl. 23:00, resulterede det i at vi ikke har set ham siden.

At leve i den generelle uvished med hensyn til sådanne ting er ikke særlig rart.

Vi har efterfølgende fået 2 killinger i sommers, som nu er ved at være halvvoksne. Det betyder også at de begynder at være kønsmodne, og da sommeren jo også er startet er de ude i længere perioder af gangen.

Skulle de en dag være væk for længe, blive lukket inden, kørt ned eller andet, ville det være rart at kunne finde dem inden for en rimelig radius.

Men vi kan dog ikke rigtig finde informationer eller holdbare løsninger. Nogle der kender til små GPS/radiobølge chips som sender signal tilbage til en modtager?

Links og priser er mere end velkomne! På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS til katte?
  • #1   22. mar 2009 hvis du finder ud af noget vil jeg meget gerne vide det, jeg har også en dreng der går på dame sjov, og vi er hamrende nervøse når han har været væk i nogle dage

• #2   22. mar 2009 Det kunne være en kanon ide !
    Og hvis man gps'ere til at "påmontere" på demente mennesker,så kan de vel også sættes på et halsbånd ?
    Har desværre pt. ingen link men vil bestemt søge på det...

• #3   22. mar 2009 Hvad med bare at neutralisere jeres katte hvis i ikke skal bruge dem til avl

• #4   22. mar 2009 til Stine M: vi har både en han og en hun, og vi vil gerne give hende lov til at få killinger mindst en gang. og med hensyn til ham, så er der jo ikke grund til at kasterere ham hvis vi kunne få en gps til ham! :0) og da vi har mistet et kat før skal der ikke meget til før at vores nerver hænger uden på tøjet!! :0D

• #5   22. mar 2009 Maya AIsha E ** med hensyn til ham, så er der jo ikke grund til at kasterere ham hvis vi kunne få en gps til ham! **

Jeg kan komme på flere gode grunde til at få hankatte kastreret:
    *At der fødes for mange killinger, er i sig selv en god grund til at kastrere. Jo flere, der sørger for at få deres katte kastreret (både hunner og hanner), desto færre killinger - men den tankegang er måske fremmed for jer, eftersom I vil give jeres hunkat ”lov til” at få killinger...
    *Katten vil sandsynligvis holde sig tættere til hjemmet, når han ikke skal ud og jagte damer. Altså mindre risiko for at han bliver væk.
    *Han vil være mindre tilbøjelig til at strinte mm.
    *Derudover mindskes risikoen for bidsår, bylder, skader og smitsomme sygdomme. Sandsynligvis bliver han billigere i dyrlægeregninger som kastrat. Og lever længere.
    *Øretatovering øger chancen for at få en bortløben kat tilbage. Øretatovering kræver narkose og foretages typisk, når katten alligevel bliver kastreret.

• #6   22. mar 2009 Utroligt hvordan folk kan starte diskutioner over ingen ting på disse forummer.

Vi startede i første omgang ikke denne tråd for at få andres mening i hvorvidt vores kat skulle have killinger eller ej. Vi er ganske klar over den danske katte situation, og en meningsløs diskution som alligevel ender i ren enighed er uden grund.

Med hensyn til øremærkninger, er der kæmpe forskel på det og hvad det er vi forespørger. En øremærket kat kan lige så vel blive smidt i en pose og ind i en hæk hvor den ligger til uendelighed, netop derfor søger vi en mere holdbar løsning. Yderligere går vores katte allerede med halsbånd hvor en lille metalholder har en seddel med adresse på hvilket jo har samme effekt som øremærker.

Desvidere er holdningen til kastretion meget forskellig, vi ender muligvis med at foretage en grundet det minimerede behov for at komme ud. Dog vil vi ikke udelukke at det også tager noget af kattens naturlighed.

Rigtig god søndag smiley

• #7   23. mar 2009 Maya AIsha E: Ok fair nok du vil avle, men tror ikek rigtigt der er markedet for det lige pt. men det skal jeg jo ikke gøre mig klog på. Jeg vil stadig bare mene det er sikrest at holde fertile katte indendørs, men det skal jeg ikk blande mig i.

Maria F: det har ikke noget direkte med emnet at gøre, men indirekte har det jo, for jeres problem er jeres katte stikker af, og det gør fertile katte fordi de går på dame jagt, og hvis det ikke er fordi man har planer om at avle på katten kan man ligeså godt neutralisere den.

• #8   24. mar 2009 jeg forstår bare ikke hvorfor folk begynder at diskutere hvad der er rigtigt og forkert ang. kastration osv... jeg spurgte bare om der var nogen der kendte til GPS til katte!!!

• #9   26. apr 2010 hej. vores huskat er væk. og den er neutralisere og er indekat og øremærket. havde jeg vist at man kunne få gps til katte havde jeg forlængst købt en. hun har været væk i 8 dage nu og er ikke kommet hjem.. den ligner den fra wiskas reklamer og den har kendetegn som en sort plet under venstre bagpote.. et knæk på spidsen af halen og så er hun øremærket med id nummer eov056. hun er bortløbet fra thorning af 8620 kjellerup og hun er efterlyst.. hun er elsket og savnet.

Kommentér på:
GPS til katte?

Annonce