{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Indhegning af have - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Vores kat skal til og ud her om en måneds tid, jeg ikke så bekymret for trafik da vi bor meget roligt men her på det sidste er det begyndt af nage mig med genboens hund, min kat er jo ikke bange for hunde da vi selv har har to den leger med, men naboens hund kan ikke med andre hunde eller kat ( bider dem)
kan man indhegne sin have uden det ligner fordnox ?, er der noget vi skal være opmærksomme på? og hvad mon prisen er ?
- mht til indhegning tænker jeg også på hvis katten skulle løbe ud alligevel kan den jo nok ikke komme ind igen.
vi er ikke så interesserede i et stort bur i haven så hellere hegne det hele ind hvis det kan gøres lidt smart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegning af have - hvordan?
  • #1   26. mar 2009 Jeg er bange for at det hegn skal være meget højt og meget "tæt", da en kat næsten kan forcere alt. Tror ikke alm hønsenæt kan gøre det

  • #2   26. mar 2009 kig på min hjemmeside under haven

  • #3   26. mar 2009 Vi har altså buret os selv inde med en indhegning også og det er alle pengene værd smiley Der er billeder i fotoalbum fra vi lavede det.

    Det er slet ikke så tydligt mere fordi hækkene ligesom er groet lidt igennem. Hvis vi skulle gøre det en anden gang så tror jeg måske vi ville bruge nogle sorte tyndere metal stænger istedet for de stolper vi har nu.

    Det er hønsenet og de har aldrig kravlet over. De kan ikke lide at kravle i sådan noget. Og så er det gravet ca. 20 cm ned i jorden hegnet også. Og så er der lavet med "knæk" på foroven så de slet ikke ku komme ud hvis de sku få den tanke at ville prøve det griner smiley

    Tror vi gav 4000-5000 kr for det smiley


  • #4   26. mar 2009 Jeg har overvejer sådan noget grøn havehegn, dette er dog med mindre masker end det man normalt ser og 150 cm høj, derefter jern ´´rør´´´hvor den øverste ende er bøjet ind ad mod haven og så 2-3 rækker med strømtråd øverst oppe, det burde vel virke at hegnet ikke er højere hvis der en strøm i for oven ?

    hønsenet tror jeg ikke virker i vores have da vi har to hunde der også skal holdes inde, tror ikke det bliver solidt nok til hundene i længden.


  • #5   26. mar 2009 Det grønne havehegn er et ikke "plastic belagt"? Der skal være jordforbinelse ellers får man ikke rappet - vil tro platicen afleder

  • #6   26. mar 2009 Rikke,
    jeg har også overvejet, om man kunne nøjes med lavere hegn, eller evt. undgå det bøjede stykke i toppen, hvis man har strøm foroven, men jeg tror altså ikke at 150 cm er højt nok. Og det vil jo være mildest talt ærgerligt, hvis man hegner hele haven ind osv. og så det ikke kan holde kattene inde.

    Find inspiration i Fotoalbums - søg på indhegning, løbegård og voliere.


  • #7   26. mar 2009 Tinka, mine springbadutters hegn er 130. Har kun haft en der syntes at det var ok at få et rap for friheden:-)

  • #8   26. mar 2009 Lis, hvis man bruger strøm, så er det vel kun de øverste tråde, der skal give "rap" ? ... og så kan man vel godt bruge det plastbelagte havehegn...
    (synes nu det metalfarvede er pænere)


  • #9   26. mar 2009 Så er der endnu et spørgsmål til Lis smiley
    130 cm kun ??? Det kan en kat da let hoppe over. Men er det lave hegn så bøjet i toppen eller .... ?


  • #10   26. mar 2009 Jo det grønne have hegn er plasticbelagt men det burde vel ikke gøre noget hvis de metal stolper jeg bruger bøjer indad foroven mod haven og så har 3 strømtråde på ? ( der skal kun være strøm foroven)

    - indtil videre vil min kat slet ikke med ud, men mon ikke det kommer til sommer, umiddelbart synes jeg 150 cm lyder højt nok i mine ører når der kommer strøm i, men jeg har jo desværre ingen erfaring med det.


  • #11   26. mar 2009 Nå, kan se på Lis' hjemmeside, at hegnet er skråt foroven... (har set det før, men troede det var højere)

    Ja, det ville være rart, hvis man ikke behøvede at have så højt hegn. Mit er nok knapt 2 meter. Altså højere end hækken - ikke så kønt.

    Man kan få delfinhegn i 180 cm. Hvis man så graver 10 cm ned, så får man da 170 ... men det må være svært at styre det stive, uhandy 180-hegn, når man skal sætte det fast på stolperne.

    Det mine katastrofetanker går på med det lave hegn er, at hvis katten hopper op på toppen af hegnet, og får stød, så kan den vel ligeså godt fortsætte den gale vej frem for at hoppe tilbage i haven ...


Kommentér på:
Indhegning af have - hvordan?

Annonce