Indhegning af have - hvordan? Indhegning af have - hvordan?
Vores kat skal til og ud her om en måneds tid, jeg ikke så bekymret for trafik da vi bor meget roligt men her på det sidste er det begyndt af nage mig med genboens hund, min kat er jo ikke bange for hunde da vi selv har har to den leger med, men naboens hund kan ikke med andre hunde eller kat ( bider dem)
kan man indhegne sin have uden det ligner fordnox ?, er der noget vi skal være opmærksomme på? og hvad mon prisen er ?
- mht til indhegning tænker jeg også på hvis katten skulle løbe ud alligevel kan den jo nok ikke komme ind igen.
vi er ikke så interesserede i et stort bur i haven så hellere hegne det hele ind hvis det kan gøres lidt smart.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Det er slet ikke så tydligt mere fordi hækkene ligesom er groet lidt igennem. Hvis vi skulle gøre det en anden gang så tror jeg måske vi ville bruge nogle sorte tyndere metal stænger istedet for de stolper vi har nu.
Det er hønsenet og de har aldrig kravlet over. De kan ikke lide at kravle i sådan noget. Og så er det gravet ca. 20 cm ned i jorden hegnet også. Og så er der lavet med "knæk" på foroven så de slet ikke ku komme ud hvis de sku få den tanke at ville prøve det griner
Tror vi gav 4000-5000 kr for det
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 35 Svar: 117
hønsenet tror jeg ikke virker i vores have da vi har to hunde der også skal holdes inde, tror ikke det bliver solidt nok til hundene i længden.
nov 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jeg har også overvejet, om man kunne nøjes med lavere hegn, eller evt. undgå det bøjede stykke i toppen, hvis man har strøm foroven, men jeg tror altså ikke at 150 cm er højt nok. Og det vil jo være mildest talt ærgerligt, hvis man hegner hele haven ind osv. og så det ikke kan holde kattene inde.
Find inspiration i Fotoalbums - søg på indhegning, løbegård og voliere.
nov 2008
dec 2006
(synes nu det metalfarvede er pænere)
dec 2006
130 cm kun ??? Det kan en kat da let hoppe over. Men er det lave hegn så bøjet i toppen eller .... ?
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 35 Svar: 117
- indtil videre vil min kat slet ikke med ud, men mon ikke det kommer til sommer, umiddelbart synes jeg 150 cm lyder højt nok i mine ører når der kommer strøm i, men jeg har jo desværre ingen erfaring med det.
dec 2006
Ja, det ville være rart, hvis man ikke behøvede at have så højt hegn. Mit er nok knapt 2 meter. Altså højere end hækken - ikke så kønt.
Man kan få delfinhegn i 180 cm. Hvis man så graver 10 cm ned, så får man da 170 ... men det må være svært at styre det stive, uhandy 180-hegn, når man skal sætte det fast på stolperne.
Det mine katastrofetanker går på med det lave hegn er, at hvis katten hopper op på toppen af hegnet, og får stød, så kan den vel ligeså godt fortsætte den gale vej frem for at hoppe tilbage i haven ...
Indhegning af have - hvordan?