{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

British Shorthair {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg tænkte på om der sidder nogle der vil dele ud af deres oplevelser / erfaringer med/om Briten?

Jeg ved godt, at jeg kan gå ind og læse om racen, men synes det er rart også at vide lidt om racen fra de som ejer en eller flere Briter.

Det er nemlig sådan, at jeg har kig på en Brite og synes generelt at racen er super dejlig. Den tiltaler mig meget og tror den vil passe godt til min nuværende kat i sind.

Håber der er nogle der vil skrive lidt i tråden her :o)

/ Jeanette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  British Shorthair
  • #1   27. mar 2009 Briten er intet mindre end fantastisk, ihvertfald min brite smiley

    Han hedder chester og kan ses på min profil.

    Han er verdens største puttegris, spinder 24 timer i døgnet og er yderst selskabelig med andre katte, og mennesker hvis han lige kan få lov at se dem an først.

    hans pels er skøn at røre ved, meget tyk og lækker. og de der store orange øjne er helt uimodståelige, når man kombinerer med de tykke kinder og den stumpede næse kommer han til at ligne en fræk unge.

    han elsker at lege, men ville helst hvis han kunne ligge på min mave 24 timer i døgnet. han elsker at "kysse" med snuden helt hen på min næse, mens han spinder højt. og så er han fræk som en slagterhund, han ved godt hvad han ikke må, men har valgt at lege at han kun behøver rette sig efter reglerne hvis han bliver opdaget smiley

    Han er aldrig voldsom, og har aldrig brugt klør under leg. Til gengæld har han 1 fejl, han snakker meget og meget højt! det lyder som en vred baby der skriger *G* meget sjovt, men ind imellem lidt irriterende


  • #2   27. mar 2009 skal du have brite så skal du helt klart købe en "ren" brite. er der huskat/langhårskat/enden race i vil du nok ikke se brite egenskaberne med de tykke kinder, øjenfarven og kropsbygningen samt den lækre pelskvalitet og det er jo de ting der gør dem så forbandet nuttede smiley

    de er dyre men klart alle pengene værd!


  • #3   27. mar 2009 Tak for dit indlæg Nina :o)

    Jeg har kig på en med stamtavle - en lilla hunmis - hun er så kær og har de sødeste kinder hehe Men det er jo det de er "kendt" for, er faldet pladask for racen - synes de virker så skønne. Og ja de er lidt pebrede, men det synes jeg nu de fleste racerene katte er. Hende her er 19 uger, så hun passer fint i alder og str hjem til os - vi vil helst ikke have dem for små, når vi har hvalp i huset :o)

    Min Fluffy snakker også meget og især efter Magnus er død - han kræver min opmærksomhed hele tiden og det er ved at være ret irriterende, så nu bliver jeg nødt til at finde ham en ny legekammerat, så han kan snakke med hende / ham istedet hehe


  • #4   27. mar 2009 Jeg har en blanding med Brite i sig. Og sådan som Nina beskriver personligheden kan jeg også sige godt for, for sådan er min dreng også. Min dreng har også en meget lækker pels, men har ikke så mange kendetegn for briten, udover det runde store hoved.

    Min drøm er også at få en ren Brite en dag.


  • #5   27. mar 2009 Så har jeg været ude og se på de to af Briterne jeg har øje til - skal se de andre to på Tirsdag - de er stadig vildt søde og jeg vil rigtig gerne have en af den race - men min kæreste er desværre ikke så vilde med dem :o(

    Samtidigt var det rigtig søde og reelle opdrætter - dem kunne vi nu godt lide, og så havde de også helt små killinger i beigefarvet - jeg var solgt! Hehe

    Men nu ved jeg ikke om vi skal have den race alligevel - når nu kæresten ikke bryder sig særlig meget om dem....tror han synes de ligner lidt for meget en Perser i hovedet....men kan være at jeg kan få ham overtalt alligvel - har fundet dem til spotpriser hehe :o)


Kommentér på:
British Shorthair

Annonce