5.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Katte voliere Katte voliere

Hej alle..
Nu står og skal forhåbenligt snart have kat igen, men har erfaret at vi ikke kan have dem gående fritløbene når vi bor ved en trafikeret vej, så nu skal vi have indekat. Men så syntes vi jo den skulle have muligheden for at komme ud, så vi tænkte på at bygge en katte voliere i haven.
Men nu kommer spørgsmålet så:
-Hvor stor mener i en katte voliere bør være til én kat?

På forhånd, tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte voliere
  • #1   30. apr 2009 Kommer jo an på hvor meget plads i har at gøre godt med. Men min erfaring er at katte bruger meget tid med bare at ligge og kigge..
    Men kan de gå fra volieren og ind i huset eller kan de først kommer ind når i henter dem ?

Hvis de kunne gå ind i huset når de har lyst synes jeg ikke at det behøver mere plads end 1 meter i længde og bredde og 2 meter i højden..
    Kan den ikke gå ind selv ville jeg sige minimum 2X2X2 meter og så en kasse den kunne gå i ly i..

Men er ikke katteekspert så bare hvad jég synes *G*

• #2   30. apr 2009 Stine P: Sådan som det ser ud lige nu kommer den ikke til at kunne gå ind og ud som den vil, men kun komme ind og ud når vi henter den. Vi har en pæn stor have, så der er plads nok at gøre på, men ved ikke hvor stor den må blive for min mor og far, selv om de også er fuldstændigt med på idéen. - Tak for svaret smiley

• #3   30. apr 2009 vores er vist 12 kvm og er rigelig stor så hvis du kun har en kat er det ikke behov for få meget pads hehe smiley

• #4   30. apr 2009 Har lige været ude at måle. Det stykke min mor har i tankerne er ca. 4x6 meter.

• #5   30. apr 2009 Renate B: Haha, okay. Tak smiley

• #6   30. apr 2009 24 kvm er stort nok til en enkelt kat smiley

• #7   30. apr 2009 Annie: Tak smiley

• #8   30. apr 2009 KG: Okay, den ser også fin ud smiley
    - Tak smiley

• #9   30. apr 2009 Når nu du vil gøre der så godt burde du få to katte - de har meget glæde af hinanden

• #10   30. apr 2009 Lis: Har spurgt men mine forældre er ikke heeeeeelt med på idéen... Men det er så vidt jeg husker også kun min far jeg har spurgt indtil vidre, så ved ikke helt med mor. Er selv godt klar over de vil have masser af glæde af hinanden smiley

• #11   30. apr 2009 Hvor stor en kategård?

Den kan kun være for lille...*S*

Men hellere en lille kattegård med div adspredelser, en en stor flad ingenting med sten som bund.

Så meget afhænger af kattegårdens opbygning *S*

• #12   2. maj 2009 KG: Regner da med der skal være noget træ derinde (Regner med at spørge mine forældre om vi evt. kunne få den sidste halvdel af birketræet der ind) , og nogle hylder eller noget så den kan komme lidt op i højden xD Og så self. et hus, så den ka få læ hvis det begynder at regne eller noget smiley

Anne: Hehe, det er sikkert rigtigt. Den kommer til at være ca. 4x6 meter, højden har jeg ikke styr på, men den bliver vel omkring de 2 meter eller noget, det skal ihvertfald være sådan vi kan stå derinde, uden at slå hovedet i loftet xD Bunden er af græs.. Eller faktisk er det meste mos, i den ende af haven. Resten af det jeg regner med skal være derinde står oven over xD

• #13   2. maj 2009 Janine og Louise **Sådan som det ser ud lige nu kommer den ikke til at kunne gå ind og ud som den vil, men kun komme ind og ud når vi henter den. **

Hvorfor dog ikke bygge løbegården i forbindelse med huset? Ellers får I jo stadig bøvl med at holde havedør og vinduer lukket. Jeg kan virkelig ikke se fordelen i en løbegård, der ligger midt i haven, og som katten skal bæres frem og tilbage til.

• #14   2. maj 2009 Tinka: Det er der desværre ikke rigtig mulighed for, efter som vi har hen holdsvis, bede, garage og terasser hele vejen om vores hus, så der er ikke rigtig mulighed for andet...

• #15   2. maj 2009 Jeg forstår ikke, hvordan bede og terrasser kan være en hindring for at lave løbegård i direkte forbindelse med huset.

Søg evt på løbegårde / voliere / indhegning i fotoalbums her på KG eller Google.

• #16   5. maj 2009 Tinka: I vores tilfælde er det desværre, densuden ville mine forældre ikke gå med til det lige meget hvad, så det bliver nød til at være sådan ..
    - Har været ved at kigge..

• #17   6. maj 2009 KG: Det kan vi ikke rigtigt ved os da vi har højbede om begge terasser, og tror hverken mine forældre eller katten ville være glad for det xD Det er desværre ikke rigtigt en mulighed..

• #18   6. maj 2009
    Min kattegård er blevet til min teresse.
    100 kvm lukket trådgård hvor ca 50% er med fliser, bord, bænke, grill. Bakkerne står under et lille halvskur. Træstammer, træ, græs, bambus og springvand i resten. Har kun bakker ude nu (med mindre jeg får killinger *S*)
    Kattelem i væggen ind til stuen, så altid fri adgang.
    Jeg skal ha købt nogle af de der solcellelamper som skal stå inde i kattegården, da kattene sikkert vil finde det morsomt, at jage de insekter, som bliver draget af lyset om natten....

Desuden kan de under opsyn komme med ned i hele haven

• #19   11. maj 2009 Anne: Lyder vildt hyggeligt, og dejligt, vi har dog i helt samme muligheder her, uheldigvis..

• #20   11. maj 2009 i = ikke xD

Kommentér på:
Katte voliere

Annonce