{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Drægtighed, lidt hjælp søges??? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder, så er min kat Nim (se hende i min profil) drægtig.
Mit problem er jeg ikke er helt sikker på hvor langt hun er henne.
Jeg så hende blive parret den 11 marts og er hun blevet drægtig der så skulle hun være ca 8 uger henne.

er der nogle som ved hvornår fostrene begynder at bevæge sig?
de er begyndt at sparke og bevæge sig her i løbet af weekeden, er det et tegn på at hun er ikke har længe igen?

jeg har fulgt en side på nettet (netdyrlægerne) de sidste 4 uger, men der står ingen steder hvornår at fostrene begynder at bevæge sig.

Vh Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtighed, lidt hjælp søges???
  • #1   5. maj 2009 hos min hunkat, kan jeg først mærke fostrene de sidste 1,5 - 2 uger smiley så nej der er nok ikke længe igen.

    Jeg plejer at tælle 65 dage fra den dag jeg har set parring, men hvis du tror hun kan have været parret nogle dage før den dag du så en parring, så sig fra den dag hun gik i løbetid, og så ca. 60-63 dage frem.

    Hvis først hun er blevet parret d. 11 marts (første gang), er hun på 60. dagen på lørdag og altså på 63, dagen tirsdag d. 12 maj og 65. dagen d. 14 maj smiley


  • #3   5. maj 2009 Oki, super...

    vi har også regnet os frem til den 14 maj.
    Hun er meget tyk, men er ikke beggyndt at søge væk eller lede efter rede.

    det ville nok være en god ide at lave nogle forskellige redekasser rund omkring nu ik??


  • #4   5. maj 2009 Hun er en meget slank kat og vi kunne se på hende at hun var drægtig allerede 3 uger henne ca.
    Nu ser det ud som om hun bære rundt på en kanon kugle, men virker ikke besværet. hehe

    Hva er normal prisen man kan sætte på blandings killinger?
    jeg tror jeg har de fleste afsat til venner og familie, men skulle der være nogle som jeg ikke kan komme af med, hva vil i så mene jeg kan tage for dem?


  • #5   5. maj 2009 Jeg plejer at sætte 1 fødekasse op. Sæt den der hvor du helst ser hun føder, føder hun så et andet sted, jamen så må du så vidt muligt rykke fødekassen derhen hvor hun har valgt.

    Jeg har min fødekasse i soveværelset, der kan jeg let komme til killingerne, og jeg kan høre dem om natten hvis der skulle være noget. Plus de står i ro for larm og trafik og de er i tilpas mørke.

    Jeg vænner min hunkat til fødekassen ved at tage hende med hen til den, lade hende undersøge den, og gå rundt og snuse/grave lidt i den. De vil meget sjældent være i den, så de hopper hurtigt ud igen, men det skal ikke anses for at hun ikke godtager den, tværtimod er det jo ikke særlig smart for en kat at opholde sig alt for meget på hendes udvalgte fødested når hun ikke skal føde endnu.

    Læg et godt lag aviser i bunden, og så et par gamle lagner (ikke froté) eller evt en fleece plaid (kan købes i Ikea for omkring 15,- mener jeg).
    Ikke håndklæder, lammeskind eller andet, killingerne kan ikke selv trække kløerne til sig, så de vil komme til at sidde fast.
    Når hun har født, kan du lige så forsigtigt skifte det beskidte underlag ud med noget rent. Mørk ned under avispapiret hvor langt ned det er vådt, og læg så et nyt lag og tæppe (lagen, fleece eller andet).

    Jeg plejer at tilpasse en god bund og så rulle det sammen inden hun føder, på den måde kan man ligeså forsigtigt rulle det beskidte samtidig med man ruller den rene bund ud, når man kommer til den side hvor missemor og ungerne ligger, flytter man dem ligeså forsigtigt hen på det rene.

    Puha, den blev lang :S


  • #7   5. maj 2009 prøv at søg i markedet. Det kommer jo helt an på hva der medfølger. Jeg vil klart anbefale at man har vaccineret dem, sundhedstjekket, chippet og neutraliseret dem.

    Du kan læse herinde om hvorfor det er så vigtigt at vaccinere INDEN killinger flytter hjemmefra m.m.

    Hvis alt dette er ordnet (vaccine x 2, sundhedstjek m. bog, (ormekur), (loppekur), neutralisering og chip, vil jeg da godt mene du kan tage 2500,-


  • #8   5. maj 2009 jeg mener godt man kan tillade sig at tage 2000,- - 2500,- for killinger som er "fuldt behandlet" med det hele. Det kommer selvfølgelig an på hvor meget arbejde man ligger i det.

  • #9   5. maj 2009 Hvorfor neutralisere dem??
    kunne man evt aftale med div købere hva de helst vil hva??

    Jeg har i sinde at de ihverfal er orme behandlet, vacc. og sundhedtjekket.
    vil det så være rimeligt at tage 1000 for dem?
    Er det andreledes med prisen i forhold til denge og piger??


  • #10   5. maj 2009 der kan være en forskel på racekatte brugt til avl, men blandingskatte vil jeg ikke mene.

    Der er så mange katte som har brug for nye hjem og som ikke er ønskede, hvorfor bidrage til endnu flere? Det kan man undgå ved at neutralisere de killinger man sælger, så de ikke har mulighed for at lave endnu flere uønskede killinger. Desuden undgår du også dermed at dine katte havner som produktionsmaskine et eller andet sted. Ikke at du sælger til en, men man kan ikke altid stole på folk, og katten kan jo blive solgt videre.

    jeg ville neutralisere dem alle, medmindre der kom en køber som du vidste var opdrætter som DU ville have det fint med at sælge til, og så kan du jo så trække kastrationsprisen fra.


  • #11   5. maj 2009 oki mange tak for hjælpen alle sammen...

    det er en stor hjælp.

    Jeg kan godt se det fornuftige i det med at neutalisere, jeg må jo snakke med den enkelte om det..
    jeg har næsten afsat de fleste til venner og filie og dem stoler jeg på, men kan jo ikke vide hvor mange der kommer..;-)

    Rigtig god dag til alle...;-)


  • #12   5. maj 2009 Fordelen for køber, fremmede som familie/venner, er at hvis du neutraliserer inden køb, så skal de ikke til at have det gjort senere hen, plus at killinger kommer sig langt hurtigere over indgrebet end voksne katte gør. Så medmindre at folk skal bruge dem til avl, ville jeg få det "ordnet" inden.
    Plus at du kan aflevere killingerne med god samvittighed omkring at nu har du ordnet det hele, og killinger og ny ejer skal blot koncentrere sig om at falde til og nyde hinanden smiley

    Jeg er glad for du kan bruge hjælpen smiley Det er jo derfor vi er her smiley


Kommentér på:
Drægtighed, lidt hjælp søges???

Annonce