Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problem med min kat kradser i min sofa
  • #1   5. maj 2009 ja det har hun:)

• #2   5. maj 2009 Sarah - skæld ud og vandsprøjt hjælper ikke mod naturlig adfærd.
    Prøv at skrive "kradser" i søgefeltet.

• #3   5. maj 2009 tror du så hun stopper med og kradse i sofaen vis jeg gør det?:)

• #4   5. maj 2009 ved ik hvor søgefeltet er

• #5   5. maj 2009 Ja, jeg tror hun holder op, hvis du følger de råd, jeg før har givet andre - eller også kan du beskytte din sofa med tæpper smiley
    Tryk på forum - så skulle der gerne komme et felt frem, hvor der står søgning smiley

• #6   5. maj 2009 tak for hjælpen:)

• #7   5. maj 2009 Du kan også prøve at klippe kløerne.. Min kat kradser i sofaer og dørkarme hvis hans kløer bliver for lange, og det er selvom han har flere forskellige slags kradsetræer

• #8   5. maj 2009 klipper dem os hver gang de er for lange:)men tak for rådet alligevel

• #9   5. maj 2009 Jeg fulgte et af Tinka's råd mht et tæppe. Tæppet genere dem ganske enkelt, fordi det ikke er en "fast" overflade. Problemet er bare at så snart jeg fjerner tæppet fortsætter de smiley
    Men jeg har på den anden side ikke anskaffet mig baldrian dråber for at gøre kradsebrættet mere attraktivt og "kat væk" sprøjteværk til at sprøjte på sofaen, hvilket nok er mit næste træk.

• #10   5. maj 2009 har ik lige et tæppe jeg kan tag på desværre,ja kan være dråberne måske hjælper håber jeg da:)

• #11   5. maj 2009 Anja - spild ikke penge på "kat-væk-sprøjteværk", bedre med Feliway smiley

Sarah - Du kan købe et udmærket fleece-tæppe for ca. 20 kr. i Jysk. Og Føtex fx har dem ofte til 30-40 kroner.

• #12   5. maj 2009 hvor får man det der feliway?

• #13   5. maj 2009 Tanja *Venter pige til maj * -> Katte hvæser ikke deres klør fordi de bliver for lange, men fordi de skal have fjernet det yderste lag negl som er blevet slidt..
    Nedenunder er der så en ny frisk skarp klo som er klar til brug..
    Det er naturlig adfærd som vi ikke er så glade for i hjemmet smiley

• #14   6. maj 2009 Feliway kan købes hos dyrlæger og i dyrebutikker som fx Petworld. Det virker ikke på alle katte, men er da et forsøg værd - og det er et mere venligt middel end Gå-væk-midler, som bare risikerer at stresse katten. Feliway skulle virke sådan, at det for katten lugter som om den allerede har afsat sin duft der (at afsætte sin egen duft er nemlig også en grund til at katte hvæsser kløer i møblerne).

Det allervigtigste er dog, at der er kradsemuligheder nok - og at det er de rigtige steder. Et enkelt kradsebræt er ikke nok.
    Hver gang din kat lige skal til at kradse i sofaen, så henvis den til kradsetræ - fx ved hjælp af noget legetøj, du fører op i træet. Når katten så hvæsser kløer i træet, så roser du den smiley

Jeg har en enkelt stol, som jeg ikke vil have krads i. Den får af og til et pift Feliway - det gør den mindre interessant for kattene at kradse i. Men når kattene synes, at jeg er for længe om at give dem opmærksomhed, og jeg overhører deres plagen, kan de godt finde på at kradse i stolen, for så ved de at jeg reagerer. Så siger jeg NEEJ sådan rigtig forarget mens jeg ser sur ud .... (og forbarmer mig så og leger med dem - de ville jo bare fortælle mig at de ville have kontakt, leges med eller noget :))

• #15   6. maj 2009 Tina * DK Viderup * - Det er meget muligt, men ved min kat løser det nu stadig problemet at klippe neglen..

• #16   6. maj 2009 Tanja *Venter pige til maj * -> Det virkede bare som om du ikke vidste det -ikke fordi jeg ville påstå at klipningen ikke ville virke smiley

• #17   7. maj 2009 Tina * DK Viderup * - Hvis du læser hvad jeg skriver, skrev jeg kun hvad der hjalp herhjemme, og at hun derfor kunne prøve det.. Jeg skrev ikke at det ville virke på alle katte

Kommentér på:
problem med min kat kradser i min sofa

Annonce