Kattekaos på vej – og et forsikringsråb om hjælp! ?? {{forumTopicSubject}}
Hej katteelskere??
I morgen flytter to små huskattekillinger ind hos mig – og nej, de har endnu ikke præsenteret sig med CV eller yndlingssnack, men navnene er heldigvis allerede på plads:
Biggi & Tupac ??
(Jeps – jeg regner stærkt med, at de allerede planlægger deres første madskåls-battle...)
Beskrivelse og billeder må I vente lidt med, de skal lige lande og markere sofaen som territorium først.
Men før de overtager hjemmet (og mit hjerte), har jeg brug for jeres erfaringer:
Hvilken forsikring har I valgt til jeres kat(te)?
Jeg står og stirrer forvirret på forsikringsjunglen som en killing foran en agurk, så hjælp ønskes til:
?? Har I ansvarsforsikring, sygeforsikring – eller begge?
?? Hvad ligger jeres selvrisiko på – og føltes det fair eller som en murstenskat i hovedet?
?? Nogen oplevelser hvor I tænkte “Godt jeg havde forsikring!” – eller “Argh, hvorfor havde jeg ikke!?”
Er der noget I ville ønske, I havde vidst på forhånd?
Alt fra dyrebare tips til ‘gør-det-ikke’ historier modtages med stor taknemmelighed og spind i stemmen. Jeg vil gerne være forberedt – uden at skulle pantsætte fjernsynet ved første tjek hos dyrlægen ??
Tusind tak fordi du læste med – og stay tuned, Biggi & Tupac er klar til at erobre nettet med deres attitude, når de lander i morgen! ????
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 844
Agria syntes jeg at man har den forsikring man tegner i årene frem.
Jeg har selvrisiko på 10 procent og 795 kr.
den fungere for mig fordi jeg altid bliver ramt af småtingene. - Som så alligevel kan bevæge sig op i de store.
Jeg ville ikke have en kat som ikke var forsikret. Det er blevet så vandvittig dyrt med dyrlæge i dagens Danmark. En almindelig blærebetændelse koster hurtigt 4000 kr.
Jeg har ikke haft et eneste år (i 7 år) hvor jeg ikke har fået mere udbetalt af Agria end jeg har betalt til dem. Og alligevel udbetaler de uden et kny og uden at ændre i mine vilkår og betingelser.
jul 2025
Følger: 4 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 4
Fast selvrisiko: 828 kr. pr. skade
Variabel egenandel: 10 % af den resterende regning efter selvrisikoen er trukket fra
Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan det fungerer i praksis:
?? Betaler man både de 828 kr. og 10 % oveni?
?? Eller er det kun det ene beløb pr. skadeforløb?
Og så et tillægsspørgsmål:
Jeg har hørt, at nogle forsikringer kræver, at kattene bliver vaccineret regelmæssigt for at dækningen gælder – ved I, om det er hvert år eller hver 3. år hos Agria (eller generelt)?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.312
Jeg har været sindssyg glad for min sygeforsikring, for de bliver som regel syge udenfor åbningstid.
MEN: Lucas har ofte været syg, blev fejldianosticeret og det kostede knaster!
Pludselig hæver de præmien på samtlige forsikringer - ogaå dem der aldrig er brugt og jeg får ordret at vide, at jeg var for dyr på bundlinjen!!! Lucas er steget med 100 pct.! Næste gang vælger jeg nok en anden
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 844
Selvrisikoen fungere sådan at du betaler de 800(og noget) ved første regning.
Og derefter betaler du selv 10 procent af den resterende regning.
Skal katten til dyrlæge igen indenfor - er det 120 dage selvrisikoperioden er på? Det kan jeg ikke lige huske. Så skal du på alle regninger indenfor den periode uanset om det er samme sygdom eller noget nyt. Kun betale de 10 procent.
Efter de 120 dage skal du så ved næste regning igen betale de 800 og 10 procent af resten af regningen.
Mon det gav mening?
jul 2025
Følger: 4 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 4
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.312
Kattekaos på vej – og et forsikringsråb om hjælp! ??