{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det mon for sent?
  • #1   10. maj 2009 du kan sagtens få indekatte til at være ude, selvom de er så gamle, det tager bare lidt til.

  • #2   10. maj 2009 men hva vil de kunne finde ud af det der med biler?

  • #3   10. maj 2009 er de neutraliseret og hvor tæt bor du på vejen? nogle katte går slet ikke mod vejen, og nogle krydser den hele tiden, så det er slet ikke til at kunne sige. det må du bare tage med i overvejelserne når du vil sætte dem ud. men hvis man tænker på kattene, så tror jeg at de ville nyde det; de ville stadig kunne være hos den ejer de kender, i stedet for at komme et nyt sted hen, og de ville være i naturlige omgivelser. jeg tror de ville elske at blive sat ud. men der er jo altid lige de overvejelser du skal gøre inden. men tror helt sikkert de ville blive mere lykkelige af at komme ud, end at komme et nyt sted hen, som de slet ikke kender

  • #4   10. maj 2009 jamen min have går ud i sådan en spids og vejen er lige ved enden af vore have. jeg kunne selvfølgelig også indhegne haven ?

  • #5   10. maj 2009 Hvorfor står du med det valg? Det plejer at være omvendt. Ingen kan vel tvinge dig til at lukke dine katte ud? Men naboerne kan tvinge dig til at lukke dem inde smiley

    Et forslag: Hegn haven ind. Det er nemt og vil give dine katte et sikkert udeliv smiley


  • #6   10. maj 2009 fordi min kæreste har allergi og vi bor i en lille lejlighed. vil også gerne have indhegnet haven, men ved ikke hvordan jeg skal gøre og hva jeg skal bruge osv. og om det er dyrt.

  • #7   10. maj 2009 Carina - Det er ganske få katte der ikke kan omstille sig til at være ude.
    Mine katte blev udekatte efter at ha' boet i lejlighed i 6 år og det tog de i stiv pote.
    De gik hvor jeg var og vi gik ture i området så de kunne lære det at kende..

    Hvis du vil indhegne haven så skal du ha' tag/tråd på, ellers skal det lille kræ nok finde ud på en eller anden måde. De er snedige er de smiley


  • #8   10. maj 2009 Carina, jeg tror altså ikke, at din kærestes allergi forsvinder ved at I lader kattene komme ud ... for det er vel meningen at de stadig må være inde også?
    Jeg tvivler, men det er da muligt at kærestens symptomer kan blive lettet, hvis kattene ikke er inde hele tiden.
    Hvis du overvejer indhegning så søg på google, og gå i fotoalbums her på KG og søg på indhegning, løbegård og voliere, så kan du få ideer til materialer osv.

    Jeg synes det (for kattene) er bedst, at de bliver boende og får adgang til indhegnet have, men det er ikke sikkert det er godt nok for din kærestes allergi. Hvis nu allergien ikke lettes, selv om kattene kommer ud, og kattene i sidste ende bliver nødt til at flytte, så kræver det nok, at de får udendørsadgang i det nye hjem.

    Håber din kæreste kan få behandling for allergien. Jeg ved ikke hvor og hvordan, men har før læst om noget behandling, der virker. (måske google og en søgning her på KG...)


  • #9   10. maj 2009 Det var trist med allergien. Jeg har selv katteallergi, men har valgt at beholde mine katte og så tage antihistamin dagligt. Jeg har dog forståelse for at andre vælger anderledes.

    Mht. indhegning, så kan du se min i mit galleri. Jeg har selv lavet den - ene kvinde, så det er ikke så svært som det måske kan se ud smiley Der er også en del billeder på min hjemmeside. Jeg har valgt at have el-tråd øverst og ingen af mine katte er kravlet over i de 3 år jeg har haft den nu, så det fungerer ganske effektivt her smiley

    Mht. allergien, så hjælper det mig en del at gøre ekstra rent - især i soveværelset, hvor jeg også skifter sengelinned ret ofte, fordi jeg stadig lader kattene sove i min seng. Hvis I også har kattene i soveværelset, kan det måske være en idé helt at udelukke dem derfra. Hyppig gulvvask er også godt, ligesom det kan være en fordel at børste kattene ofte for at forhindre løse hår i at sprede sig for meget i lejligheden.


  • #10   10. maj 2009 Katrine **Mht. indhegning, så kan du se min i mit galleri. Jeg har selv lavet den - ene kvinde, så det er ikke så svært som det måske kan se ud ;-)**

    Ene kvinde??? Hvordan pokker har du fået hegnet sat så pænt og stramt op? (og hvor højt er det forresten?)


  • #11   10. maj 2009 Tja..eh øh....Det er faktisk det eneste minus. Hegnet er *ikke* strammet nok op, men jeg havde ikke tålmodighed til at vente på, nogen fik tid til at hjælpe ;-D Men det holder da misserne inde, så det er vist godt nok smiley Jeg ville dog gerne sætte en el-tråd på ydersiden også, for at holde de fremmede katte ude - og det kan jeg ikke, fordi det buler lidt for langt ud nogle steder *øv*

    Selve hegent er alm. havehgen på 180 cm. og det er så gravet ca. 10 cm. ned hele vejen rundt, så det er ca. 170 cm. højt smiley



  • #12   10. maj 2009 Hej Carina,

    Min Mille har også altid været indekat og hun er 4 år, men for 2 måneder siden flyttede vi i hus med en dejlig stor have til.

    Mille begyndte så småt at komme med ud efter 4 uger, hun kom med ned i haven sammen med os og ud på terrassen. I sidste uge blev det så meget svært at holde hende inde, da hun jo har fået smag på det sjove udendørs liv, så sidste weekend måtte jeg give mig med en klump i halsen og sommerfugle i maven lukkede jeg Mille ud.

    Hun holdte sig i haven hele dagen og kom hjem og spiste og sov ofte. Nu er hun så ude næsten hele eftermiddagen og kommer hjem om aftenen. Hun sover stadigvæk inde! Hun holder sig mest i haven og i naboens have.

    Så indtil videre er vores erfaring kun positiv.



  • #13   10. maj 2009 jeg tror også jeg havde lukket mine katte ud hvis ikke den dumme vej lå lige udefor haven smiley

  • #14   10. maj 2009 jeg vil bare ikke have det godt med mig selv hvis jeg lukkede dem ud. den ene var kommet ud på en eller anden måde i sommers sidste år og var væk 3 dage .. det skal jeg ALDRIG opleve igen.

    så hvis nogen har nogle gode tips til materialer til indhegnet have, så ville det være perfekt.


  • #15   11. maj 2009 Hvad jeg ved af, så tager man medicin mod høfeber, hvis man har katte/-kæledyrsallergi. Ofte er det bare ikke nok og det hjælper heller ikke at få udekatte istedet for indekatte, da allergenerne stadig er i omgivelserne. Selvom man har fjernet sine katte fra hjemmet (afsat dem) kan der gå flere måneder, trods kraftig rengøring, før at allergenerne er væk.

    Man kan også få en vacc. mod det, men det bruges vidst kun til folk som har med dyr at gøre i deres arbejde.

    Hvis din kæreste lider af katteallergi - så må han enten tage medicin eller også bør i skaffe jer af med kattene og så evt finde nogle dyr han kan tåle - kommer også an på i hvor svært en grad han har allergien. Han kan få lavet en "priktest" så det kan vurderes om i bør have dyr overhovedet.


  • #16   11. maj 2009 Carina, kig på Katrines hegn.
    Delfinhegn er bedre end hønsenet. Jeg kan i hvert ald ikke anbefale hønsenet op ad en vestvendt hæk - hegnet flænses, når det er stormvejr smiley (og holder heller ikke i længden, når tunge katte klatrer i det) Jeg skal til at skifte halvdelen af hegnet ud, og det er kun to år gammelt :S




Kommentér på:
er det mon for sent?

Annonce