1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Orm eller...??? Orm eller...???

Hej og HJÆLP! her til aften da jeg satte mig ind i sofaen til viktor, fandt jeg en meget ulækker tingest på sofaen... Den er hvid/creme, ca. 1 cm lang, bevæger sig som en orm, og skifter form (dvs. gør sig rund/firkantet/aflang osv.). Begge ender på den ser ens ud, så der er altså ikke et hoved at se. Kan det være en orm? Og i så fald hvilken slags? Vi har ellers ikke nogen mistanke om at kattene har orm, det eneste der kunne være et symptom er, at Viktor er meget træt og ugidelig, hvilket han ikke plejer at være. Der er ingen tegn af bændelorm ellers, altså ingen led omkring endetarmsåbninger eller der hvor de opholder sig meget. Hjælp -det er ulækkert!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orm eller...???
  • #1   10. maj 2009 Tænkte jeg også først, men så læste jeg om det, og de led som man kan se fra bændelormene burde jo være døde, og derfor ikke kunne bevæge sig som den her gør...

• #2   11. maj 2009 okay. det er faktisk de samme oplysninger som jeg fandt de andre steder...bortset fra, at her står at ledene fra bændelormene "kravler". Hmm...må nok en tur til dyrlægen med en lorte-prøve smiley

• #3   11. maj 2009 Vi har gemt den smiley ...lidt klamt, det ved jeg, men så kan dyrlægen se om det er en orm eller..

• #4   11. maj 2009 husk at alle katte skal have kur samtidig smiley

• #5   11. maj 2009 det lyder som bændelorm, jeg fandt sådan en hvid flad en på ca en cm på en af mine i januar.
    Dyrlægen sagde pr tlf det var bændelorm og at spolorm nærmest ligner en regnorm..
    Alle katte blev behandlet samtidig..
    Samme orm har jeg fundet på min datter for 2 år siden, men det smitter også dyr/mennesker imellem, især børn får det da de kan finde på at stoppe ting munden uden at vaske fingre osv.

• #6   11. maj 2009 Ved bændelorm er det nok at behandle den inficerede kat, da bændelorm IKKE smitter fra kat til kat, men kræver en mellemvært, f.eks. lopper.
    Men har dine katte lopper, ville jeg behandle samtlige katte.

• #7   11. maj 2009 Vi har været ved dyrlægen, de mener det er bændelorm, så kattene har fået ormekur. Dyrlægen sagde, at hvis en af kattene havde det havde den anden det helt sikkert også. Føj hvor klamt! Kattene har aldrig haft orm før.... FØJ!

• #8   11. maj 2009 tjah...vi har været heldige indtil nu. Kattene er udekatte, men de fanger næsten aldrig fugle og mus. Tilgengæld har de haft lopper... Og de spiser mange fluer og edderkopper, ved ikke om de også kan være mellemværter..

Kommentér på:
Orm eller...???

Annonce