682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Uvelkomment besøg.. Hmmf.. Uvelkomment besøg.. Hmmf..

Hej allesammen..

Tidligere idag havde vi en kat på besøg, den kom ind fra haven og sigtede imod madskålen. Men da den opdagede mig - der sad i sofaen og var overrasket, begyndte den at løbe panisk igennem stuen og da den havde fundet vejen ud igen, havde den altså væltet et lille bord med to af mine meget dyrebare vaser fra Lene Bjerre.. Vi har fundet katten og den er kælen nu og har halsbånd på - dog uden noget tlf. nr. eller lign.
Men den er øremærket og vi har prøvet så godt som muligt at få det aflæst, og så vil vi ringe til katteregister i morgen og få tlf. til ejeren.

Men kan jeg egentlig kræve, at de erstattet mine vaser? Det kan jeg da vel godt, ikke? Det var jo deres kat.
Hvis de har forsikret katten, så betaler deres forsikring vel, gør den ikke?

Er bare bange for, at jeg kommer til at snakke med nogen som slet ikke vil betale eller noget i den stil.

Ville I betale, hvis jeres kat var gået ind i en fremmed stue og havde ødelagt ting for omkring 600-800 kr.?

- Josefine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uvelkomment besøg.. Hmmf..
  • #2   24. maj 2009 du får nok svært ved at bevise at det lige var den kat og ikke en anden ?
    Når min dør står åbent er der tit fremmede katte inde og kikke, men de går som igen på et tidspunkt...
    tror sommetider mine egne " tar venner med hjem " smiley

• #3   24. maj 2009 Jeg ved at mine "tager venner med hjem" og oplever da tit at finde fremmed katte i min seng :o( Men har valgt og sige at så længe vi har kattelem i døren eller døren står åben, jamen så er de også velkommende. Og uheld sker... Og dem har vi også haft et par stykker af. Men min indbo forsikring har altid dækket, og det er den jeg har benyttet hvergang :o) For det er nemlig svært at bevise at det var den der gjorde det...
    Men det er da et forsøg hver, og jeg ville da betale, inden for rimelighedens grænser :o) Men ville også bede dem huske og lukke døren, eller fjerne maden når de lod deres dør stå åben, for det lokker jo...

• #5   24. maj 2009 Nej ikke alt mad, men mad der kan ses fra døren eller lugtes, vi har da med vilje ikke givet vores mad nær ydre døre, for vi vil ikke lokke... Men man kan med lidt omtanke godt fjerne det lidt så der ikke foderes ved åbne døre og vinduer...

• #7   24. maj 2009 Jamen for en kat er mad da mad, og nu bedre det dufter nu mere frister det jo .. katten er som nok lige glad med om den skal hente det på dit sofa bord - bare det dufter... Så vil man undgå andres katte - så luk døren ... evt. køb kattelem med halsbånd så kun din kat kan komme ind...

• #8   24. maj 2009 Altså, jeg tror godt du kan kræve det betalt tilbage, og når det nu er sådan at du har taget dens øremærke, så sys jeg da ikke at der kan herske nogen tvivl! :o) Jeg ville hvertfald blive sindssyg over at en andens kat kom, og ødelagde miine ting :o)

• #9   24. maj 2009 jeg mener da oz at du ka kræve at der blir betalt for det deres kat har ødelagt
    for den er jo kommet ind i dit hus fordi at de ikk har holdt den på deres grund
    man har jo ret til at stille sin mad eller dyrenes ad hvor man selv sys uden at sku tænke på områdets andre katte

• #10   24. maj 2009 Altså nu sad jeg jo inde i stuen - og så må jeg ikke have min terassedør åben så min hund kan rende ind og ud? Jeg synes da ikke, at det kan være mit problem? smiley

Desuden var der netop tale om en tom madskål, så det har måske bare været en gammel duft eller nysgerrighed der har fået katten til at komme ind. Ihvertfald så synes jeg da ikke, at jeg ikke kan have døren åben når jeg selv er hjemme..

Utrolig frække katte der lister rundt må man indrømme..

Mht. at bevise, at det var denne kat. Nu fangede jeg jo netop "forbryderen" - meget bange og skræmt kat, men vi fik da beroliget det lille pus - og tog øremærkningen.. Det er da sjældent, at katte der render rundt udenfor lige er til at komme til og så endda så meget, at man kan læse deres øremærkning. Vores nabo så også det hele, så hun kan jo være vores vidne, hvis det da virkelig kommer så vidt.

Men er vildt trist over mine vaser, havde lyst til at give katten en ordentlig røvfuld *G*, men det ville jo være synd, for den gjorde det jo ikke med vilje - desuden ville det heller ikke hjælpe en disse smiley
    Men tror, at den holder sig væk fra nu af smiley

• #11   24. maj 2009 selvfølgelig ska man ku ha sine døre åbne uden at områdets katte ska rende ind i ens hjem

• #12   24. maj 2009 Hvis jeg var ejer af katten, ville jeg føle mig moralsk forpligtet til at erstatte, men jeg er ret sikker på, at din egen indbosforsikring dækker, eftersom der er tale om "ubudne gæster".

• #13   24. maj 2009 jo de skal da betale for de skader deres kat laver i andre hjem...

det er da fuldstændigt ligegyldigt om du have kattemad fremme eller ej...

de har et ansvar, de skal holde katten på egen grund og sikre at den ike gør skade...

• #14   24. maj 2009 Synes du godt kan bede dem erstatte..

Betina * - hvordan kan en kattelem kun lukke en kat ind?? smiley

• #15   24. maj 2009 Betine mener sikkert de kattelemme, der kun åbnes, hvis katten har en speciel chip i halsbåndet.

• #17   25. maj 2009 hej jeg syndes da også at de skal betale for hvad ders kat har ødelagt det ville jeg da også kræve hvis det vag mig det skete for og jeg kunne finde ud af hvem der er ejerne af den

• #18   25. maj 2009 Hvis den kommer igen, kan du evt tage et billede af den som bevis, og så spore ejeren via øremærket..

• #19   25. maj 2009
    *Mega* .
    - anede jeg ikke fandtes smiley Ret sejt..

• #20   25. maj 2009 Jeg bor i Næstved og øremærket var meget svært at aflæse, så jeg bliver nødt til at finde den igen.. Tsk... For det jeg havde aflæst var selvfølgelig forkert...

Kommentér på:
Uvelkomment besøg.. Hmmf..

Annonce