Uvelkomment besøg.. Hmmf.. Uvelkomment besøg.. Hmmf..
Hej allesammen..
Tidligere idag havde vi en kat på besøg, den kom ind fra haven og sigtede imod madskålen. Men da den opdagede mig - der sad i sofaen og var overrasket, begyndte den at løbe panisk igennem stuen og da den havde fundet vejen ud igen, havde den altså væltet et lille bord med to af mine meget dyrebare vaser fra Lene Bjerre.. Vi har fundet katten og den er kælen nu og har halsbånd på - dog uden noget tlf. nr. eller lign.
Men den er øremærket og vi har prøvet så godt som muligt at få det aflæst, og så vil vi ringe til katteregister i morgen og få tlf. til ejeren.
Men kan jeg egentlig kræve, at de erstattet mine vaser? Det kan jeg da vel godt, ikke? Det var jo deres kat.
Hvis de har forsikret katten, så betaler deres forsikring vel, gør den ikke?
Er bare bange for, at jeg kommer til at snakke med nogen som slet ikke vil betale eller noget i den stil.
Ville I betale, hvis jeres kat var gået ind i en fremmed stue og havde ødelagt ting for omkring 600-800 kr.?
- Josefine
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Når min dør står åbent er der tit fremmede katte inde og kikke, men de går som igen på et tidspunkt...
tror sommetider mine egne " tar venner med hjem "
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 26
Men det er da et forsøg hver, og jeg ville da betale, inden for rimelighedens grænser :o) Men ville også bede dem huske og lukke døren, eller fjerne maden når de lod deres dør stå åben, for det lokker jo...
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 26
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
for den er jo kommet ind i dit hus fordi at de ikk har holdt den på deres grund
man har jo ret til at stille sin mad eller dyrenes ad hvor man selv sys uden at sku tænke på områdets andre katte
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 43
Desuden var der netop tale om en tom madskål, så det har måske bare været en gammel duft eller nysgerrighed der har fået katten til at komme ind. Ihvertfald så synes jeg da ikke, at jeg ikke kan have døren åben når jeg selv er hjemme..
Utrolig frække katte der lister rundt må man indrømme..
Mht. at bevise, at det var denne kat. Nu fangede jeg jo netop "forbryderen" - meget bange og skræmt kat, men vi fik da beroliget det lille pus - og tog øremærkningen.. Det er da sjældent, at katte der render rundt udenfor lige er til at komme til og så endda så meget, at man kan læse deres øremærkning. Vores nabo så også det hele, så hun kan jo være vores vidne, hvis det da virkelig kommer så vidt.
Men er vildt trist over mine vaser, havde lyst til at give katten en ordentlig røvfuld *G*, men det ville jo være synd, for den gjorde det jo ikke med vilje - desuden ville det heller ikke hjælpe en disse
Men tror, at den holder sig væk fra nu af
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 130
det er da fuldstændigt ligegyldigt om du have kattemad fremme eller ej...
de har et ansvar, de skal holde katten på egen grund og sikre at den ike gør skade...
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 172
Betina * - hvordan kan en kattelem kun lukke en kat ind??
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
maj 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 64
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 172
*Mega* .
- anede jeg ikke fandtes
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 43