Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Truer med gift?
  • #1   25. maj 2009 Du kan ikke gøre noget... ejer må holde sine katte inde på egen matrikel.

• #2   25. maj 2009 Selvfølgelig må man ikke dræbe en kat ved at forgifte den! Hvad fanden tænker den %"#¤%"/("¤" på?!
    Googl på dyreværnsloven. I kapitel 2 § 13 står der at aflivning af et dyr skal ske så hurtigt og smertefrit som muligt.
    I øvrigt er det kun jægere, dyrlæger og slagtere der må aflive dyr selv.

• #3   25. maj 2009 Det må man ikke......

http://www.juraeksperten.dk/rottegift_til_kat.html

Til gengæld må han forlange at kattens ejer holder katten fra hans matrikkel, og hvis han har forlangt dette, må han indfange og bortskaffe katten, hvis det ikke overholdes.

• #4   25. maj 2009 Nej det må man bestemt ikke! Ejeren skal have en advarsel, hvis katten så fortsat er til gene kan vedkommende få katten aflivet, men kun hos en autoriseret dyrlæge. Man må ikke gå og forgifte katte, det er ulovligt og i øvrigt fuldstændig sygt smiley

• #6   25. maj 2009 Oki, det skal lige siges at kattene aldrig har været til gene overfor naboen, aldrig nogensinde. Det hele startede idag, da der røg nogen små grene indtil naboen efter vi havde fået fjernet en træstub i haven, og de grene gik vi selvfølgelig ind og fjernede, men hun flippede fuldstændig ud, og sagde at hun ville give vores katte gift. Kattene har aldrig gjort hende noget, men hun syntes åbenbart at det skal gå ud over kattene at en par smågrene røg ind på hendes side af hegnet, uden nogen form for ødelæggelse, og nogen grene som vi fjernede med det samme, syntes virkelig at det er en syg tankegang og have, og ville derfor hører om der var nogen regler.

• #7   25. maj 2009 Hvad for et menneske truer dog med at forgifte en kat?! Det er da sygt.

I følge lovgivningen må man bestemt ikke forgifte katte.

"Indfangning og tilbageholdelse
    Ifølge § 14 i mark- og vejfredsloven har man ret til på en hensigtsmæssig måde af fjerne omstrejfende katte fra sin egen grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten kommer til skade eller dør. Omvendt kan ejeren kræve at få katten (levende som død) udleveret. I så fald skal ejeren betale erstatning for skader, katten evt. har været skyld i."

"Nedskydning og drab
    Ifølge § 14, stk. 2 i mark- og vejfredsloven må nedskydning eller anden form for bevidst drab af katten kun finde sted, hvis kattens ejer i forvejen er blevet advaret inden for det seneste år. Hvis ejeren er ukendt, kan en advarsel, som indeholder en kort beskrivelse af katten, annonceres i et lokalt, udbredt dagblad. Det er kun dyrlæger og særligt uddannede der må aflive katten."

Kilde Dyrenes Beskyttelse - link : (link fjernet)

• #8   25. maj 2009 Nej, hvis man er uddannet til at kunne aflive en kat rigtigt, behøver man ikke at være dyrlæge nødvendigvis..

Men at forgifte en kat er IKKE en aflivningsmetode, det er dyreplageri smiley

• #9   25. maj 2009 slagter.... mon så ikke det kun gælder de slagtere der arbejder på rigtig slagterrier.... tvivler ihverflad på jeg må....

men man må vel da også godt ligge rottegift up på sin grund, eller er det kun en rottebekæmper der må det? så vel ikke personen skyld hvis der kommer en fremmet kat og spiser det....

Synes ik om folk der slårs andres dyr ihjel, og man skal da slet ikke forgifte dem... men okay, kan også godt forstå folk der ikke selv har kat, er trætte af andres katte skider på deres grund eller laver andre skader...

• #10   25. maj 2009 Balder og Loke. somsagt som jeg skrev før, så har disse katte aldrig gerneret Naboen, det er først nu her idag, pga at vi har fået en træstub fjernet at hun truer med og give dem gift, så denne trussel har ingen relation til at kattene skulle ha irriteret hende på nogen måde, derfor jeg ikk fostår hvorfor hun kommer med denne trussel?

• #11   25. maj 2009 nej så jeg godt, så dybt mærkeligt grund at begynde at true... hun må sgu virkelig haft en dårlig dag siden der ikke skal mere end et par grene til. Håber da ikke hun seriøst ku finde på det....

men nu heller ik så meget lige i det tilfælde jeg mente, mere fx sådan en som min mor fx som er gartner, og som laver stauder hjemme, hvor hun jo så bruger en masse grus. Hvor der så kommer en masse katte der selvf lige skal ligge en lort i det... Skal lige tilføjes at min mor da aldrig ville hverken skyde eller forgifte en kat af den grund, men kan godt se det ikke er særlig fedt. Det samme med sandkasser, ikke fedt at sætte sit barn op i også sidder de med en lort i hånden to sek efter.
    Eller sådan en som min gode ven der har nolge fisk ude i haven til mange 100 kr, som har oplevet nabo kattene har kommet ind og dræbt dem.
    I fx de tilfælde forstår jeg godt folk bliver rigtig sure over folk skal lade deres katte være ude, men derfor giver det ikke ret til at ligefrem forgifte dem.

• #12   26. maj 2009 **Ikke helt rigtig vedr. at det kun er slagtere, dyrlæger o.s.v. der må aflive - det må alle faktisk - kravet er blot at det gøres hurtigt, effektivt og med mindst mulig lidelse for dyret.**

Alle? Hvor har du det fra? Alle må da ikke bare aflive en sund og rask kat.

• #13   26. maj 2009 Tinka - nej det vil jeg bestemt heller ikke mene. Det står der i hvert fald ingen steder om i lovgivningen. Alle må aflive killinger, hvis de er under en uge gamle, men ikke ved druknedød og andre grusomme måder.

Kommentér på:
Truer med gift?

Annonce