756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

udspilet mave udspilet mave

jaa .. som overskriften siger.. Har jeg en lille killing som er 4 døgn gammel. Har fodret den med modermælkserstatning siden igår eftermiddags.
Jeg tørre den bagi med en lunken klud når jeg er færdig. men har kun set afføring 1 gang siden igår.
der kommer kun urin. dens mave er MEGET udspile t lige nu.
kan dette skyldes den ikke har været af med afføring siden? jeg ved ikke om den ghar været af med det når moderen gør den ren , hvilket hun gør hver gang eg ligger den ned til hende igen?

den får ca. 4.5 ml. da jeg læste igår at Lis havde skrevet den ca. skulle have 1 ml pr. 30 g. den vejer.

håber nogen kan give mig et svar. er så nervøs for min lille pus..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udspilet mave
  • #1   27. maj 2009 slet ingen vågen med denne erfrring ??

• #2   28. maj 2009 nu har jeg sidder og kørt i små forsigtige cirkler på dens mave, og lagde den ned til sin mor igen. den nåede kun derned før den s mor vaskede den bagi,. kan denh ha fået noget afføring fra den ?
    dens mave er stadigvæk meget udspilet midt på maven. men ikke i siderne mere. så meget da.
    den virker heller ikke så sløv mere som den gjorde tidligere

• #3   28. maj 2009 Du giver den forhåbentlig FLYDENDE KMR-mælk (blandet med lidt vand) og ikke pulver, du selv har rørt op?

De killinger, jeg har flasket op, har nogle gange også kun haft afføring 1-2 gange i døgnet, men det lyder nu også til, at missemor renser den.

Har missemor kun den ene killing, og hvorfor flasker du den - Er du sikker på, hunkatten ingen mælk har?
    Har du set den die hos hende?

Bortset fra det, virker killinger tykmavede. Det skyldes, at deres lever er ret stor og fylder meget.

• #4   28. maj 2009 ingen <af dyrlægerne i byen havde flydende så måtte købe pulver da den skulle ha mad. den kan ikke selv patte.
    det er kun den store af dem. så fik af vide af dyrlægen jeg skulle give den modermælkserstaning da den jo ellers ikke fik mad

• #5   28. maj 2009 jeg synes bare dens mave er meget udspilet og hård i forhold til den anden. og blir meget nervør for den

• #6   28. maj 2009 og har kun set den die hos moren den første dag. men der gik mange timer før den kunne. og næste dag var denn helt slap og ikke kunne spise og havde tabt sig derfor jeg kontaktede dyrægen

• #7   28. maj 2009 Så lille en killing må IKKE få pulvermælk.
    Uanset hvor godt man blander det, danner det bundfald, og det gør det også i killingens tarmsystem, og så får den forstoppelse, også fordi tarmene lynhurtigt optager vandet (og ikke pulveret).

Så havde det faktisk været bedre, hvis du havde lavet en flydende blanding selv, til du fik bestilt noget over nettet.
    Det kunne din dyrlæge nu også have gjort hos Kruse.

Som en udvej kan du prøve at give den 4-5 dråber parafinolie i noget sødmælk (det kan killinger godt tåle).

• #8   28. maj 2009 min killing har lige fået fred nu smiley
    er helt ulykkelig. det havde intet med mit modermælk at gøre. den havde simpelhten ikke ordenlitt gennemgang i tarmsystemet

Kommentér på:
udspilet mave

Annonce