{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

En eller 2 katte {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har lige et spørgsmål, - vi har desværre mistet vores 2 katte inden for kort tid, og har besluttet os for at få en lille maincoon hankilling. Den ene af vores misser var maincoon, så vi kender til racen.
Vi har i mange år haft 2-3 katte, og nu er jeg pludseligt kommet til at tænke på om vi bør have mere end en? Min egentligt tanke var han skulle være alene og have alt vores kærlighed og opmærksomhed..

Kh Lotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En eller 2 katte
  • #1   30. jul 2 katte har utrolig meget glæde af hinanden, jeg ville klart vælge 2

• #2   30. jul En Maine Coon er en meget social race, som ville være ked af at gå alene uden en ven. Denne ven behøver ikke nødvendigvis være af samme race bare nogenlunde jævnaldrende.

Husk en.Maine Coon er kun en rigtig Maine Coon, når den har stamtavle. Uden stamtavlen kan dens ophav ikke bevises.

• #3   30. jul om en kat har stamtavle eller ej er jo kun vigtigt, hvis man vil avle på den, eller deltage i udstillinger - og tjene penge på det. Vil man ikke det, er det 100% totalt ligegyldigt!

• #4   30. jul Hvis man vil have en kat med racetypiske træk og det væsen, som en Maine Coon har, så er stamtavlen ALT. Uden stamtavle kan det lige så godt være noget Norsk Skovkat blanding, noget Ragdoll eller Hellig Birma. Så jo en stamtavle er SÅ vigtig. De 300 kroner er sku dumme penge at spare, for det er, hvad stamtavlen koster.

• #5   30. jul Jeg vil ikke kommentere på racer, men jeg har altid sagt 2 og har på et tidspunkt haft 4 - men:
    En kat er et solitært dyr, der nødvendigvis ikke trives i flok.
    Hvis du vil have 2, så tag et søskendepar eller 2 der i forvejen er tæt knyttede.
    Stamtavle eller ej? Umiddelbart ligegyldigt, men ikke hvis du vil have en raceren.
    En "ægte" blan-ding" er også en sød kat

• #6   30. jul Jeg er nødt til lige at komme med en lille fodnote mere, når du eller hvis du vælger en med stamtavle, så er begge forældre tjekkede for alverdens sygdomme, der vil vise sig senere, det er sjælden noget der bruges penge på hvis man er back yard breeder, der tæller kun penge, det er heller ikke sikkert at killingen har fået lødig kost. vælger du en med stamtavle, der er der styr på ernæring, man tager kurser inden man bliver opdrætter og det viser sig alligevel at du har fået en killing med fejl og mangler, så har du mulighed for at få hjælp til at få dine penge tilbage.....vælg selv

• #7   30. jul Jeg vil også sige to, jeg har kun en nu, som bliver 15 i november, og blev eneaktionær for 1 1/2 år siden, han savner sin kammerat, ja han er oppe i årene, men han er blevet mere afhængig at mig som med kat, og det er en svær rolle at udfylde, han sover meget, og rokker ikke med ørene, når her er larm, eller jeg kommer eller går,,, han er ikke døv, men sover meget tungt.
    Hvis han var yngre eller jeg var yngre og rigere, så ville jeg have købt en med kat til ham, han mødes så ved hegnet med en nabo kat, så han har lidt selskab på den måde.
    Mine 2 drenge var meget glade for hinanden, og jeg har kun haft en kat før, det var da jeg fik min første, og 3 måneder efter fik jeg den næste.
    Du står i en fantastisk situation ( bortset fra at du har mister) at du kan få 2 små på en gang, så de vokser op sammen, og med 2 drenge vil der blive gang i hjemmet smiley
    Ps, hvis 2 med tavle virker for dyrt, så kan du ofte finde gode opdrættere, som har en killing og en 10 = 12 måneder gammel, som kan komme afsted sammen, det kan der være mange grunde til, måske en som har været holdt, for måske at gå i avl, og så bliver valgt fra.
    Min datter har en, som ikke blev solgt, fordi den var blind på det ene øje, men da hun bad om kat nr 3, fra samme opdrætter, som skulle passe sammen med den dreng hun havde, var der ingen tvivl om, hvem som skulle flytte der ned, og de har det fantastisk sammen, det er man jo aldrig 100% sikker på, når en dør og en anden flytter ind.
    Min datter har kun haft en killing, alle andre 5 styk, har hun fået meget billigt, og de har været fra 1 - 4 år gamle,,, jeg kender så ikke prisniveauet i dag.

• #8   30. jul Jeg kan ikke lige få lov til at redigere smiley så der er et par fejl smiley

• #9   31. jul altså jeg er så ikke helt normalt

for jeg har 10 katte
    to af dem er maine cooner - og jo jeg har stamtavle på dem, selvom at de ikke bruges til avl - i min verden så har en racekat en stamtavle, og ellers er det "bare" en huskat.
    jeg valgte at få med tavle, fordi jeg så ved hvad der gemmer sig i katten (og for den sags skyld hestene). Blandingskatte kan nemlig give pelsproblemer så det batter. Og man behøver altås ikke at starte med at have de problemer

jeg har haft nr tre også, Simba. Han var morfar til Pippi og oldenfar til Bølle.

lige med maine coonerne så ELSKER de altså bare selvskab. Bølle og Pippi vasker hinanden rigtig mange gange om dagen. Pippi elsker at vaske alle.
    Bølle har så fået en bedste ven i Buster, en huskat , De to leger rigtig meget sammen - altså rigtig drengelege. Og de elsker det. De to putter også tit sammen

de andre 8 har også deres egne bedste venner.

så jeg vil helt sikkert anbefale mindst to

• #10   2. aug Hej Alle,
    Mange tak for jeres tilbage meldinger svar om en eller 2 katte, vi har besluttet os for ham den sorte og går lige og tænker om vi ikke også skal have hans bror med ?? de er så søde..
    6 uger gamle på mandag smiley
    De ene har en ekstra klo på forpoterne, er der nogle der har erfaring med dette, er det bare en ekstra charme?

profilbillede
  • #11   2. aug

profilbillede
  • #12   2. aug Ved en polydactyl kat skal man vide, at oftest ved en ekstra tå, følger der en ekstra klo med. Den klo kan de langt fra altid slide selv, så da skal man være obs på at klippe den jævnligt. Ellers er der ikke noget usædvanligt ved en poly.

• #13   2. aug Når han har en bror, så synes jeg at I skal tage ham med i købet smiley

• #14   3. aug Vi har så lige fået at vide at det højst sandsynligt er en søster smiley vil det være en idé med en han og hun, eller er det bedre at finde en han et andet sted, hvad er jeres erfaringer med dette??

• #15   3. aug De bliver naturligvis neutraliseret

• #16   3. aug Hvis du tror, at de to er Maine Coon, så må jeg nok desværre skuffe dig. Jeg har killinger pt med stamtavle, og de er racetypiske.

profilbillede
  • #17   3. aug Hvor gammel er dine killinger smiley

• #18   3. aug På billedet er han nok 4 uger. Nu er de 5.

• #19   3. aug Skriver lige en privat besked til dig

• #20   3. aug Nå det kan jeg åbenbart ikke finde ud af - vil du skrive til mig

• #21   3. aug hvis du peger på profilnavn med din mus, så kan du sende besked

• #22   3. aug Tak Bente smiley - er godt nok forvirret om hvad vi skal.

• #23   6. aug Hvis de er søskende, så er det ligegyldigt.

• #24   8. aug Jeg har engang haft 4 katte og en hund samtidigt… + 3 børn. Startede med en Maine Coon, fandt senere en lille skadet kat i Ungarn, som vi tog med hjem (vi reddede hendes liv), og hun blev en fantastisk kat, præcis ligesom vores Maine Coon. Så fik vi en ny hund, da den gamle døde af alderdom, og senere overtog vi to gamle Siamesere, fordi svigerfar blev syg og ikke længere kunne tåle katte. Altså alle sammenførte dyr. Når jeg kom hjem fra arbejde og satte mig i en stol, gik der præcis 30 sekunder, inden jeg havde 5 dyr liggende på mit skød, fuldstændigt viklet ind i hinanden!!! Jeg har stor erfaring med at føre dyr sammen, især katte, og på nær een eneste gang, hvor vi overtog to orientalere, og jeg havde rigeligt at se til med tre små børn + en hund, er det lykkedes hver gang. For 5 år siden førte jeg en gammel schæfer sammen med min gamle hankat, og det gik fint med den strategi, jeg havde planlagt. Jeg havde ellers fået at vide, at hunden ikke kunne lide katte, men det kom til at gå fint. Desværre blev hun kun 11 år. For nogle år siden, førte vi en ny schæferhvalp sammen med min gamle hankat, og senest er der tilføjet en tilløben hunkat. De ligger ikke i ske (endnu), men de er nu kommet så langt, at de alle tre gerne ligger sammen på sengen. Så min erfaring siger, at man sagtens kan føre flere katte OG hund(e) sammen. Faktisk har jeg også ført katte og hund sammen FØR ovennævnte… det ligger bare omkring 40 år tilbage i tiden… Vi fik hund først, og derefter en kat. Min daværende hund sad med snudeskaftet helt nede i den kasse, hvor min søde hunkat fødte killinger - og med hendes fulde accept. Jeg har også oplevet, at hunden “kidnappede” en killing; hun bar den lige så forsigtigt ned i stuen, som havde den været en hundehvalp. Men dyr er jo meget følsomme. Hvis de kan mærke, at du er usikker, bange el. lign., vil det smitte af på dyrene.

Min Maine Coon havde også en ekstra klo. Det gav ingen problemer.
    Spørg Google (AI):
    Ja, Maine Coon katte kan have en ekstra klo, en tilstand kendt som polydaktyli. Denne genetiske mutation er almindelig hos Maine Coons, hvor op til 40% af kattene i den oprindelige population havde ekstra tæer, ifølge Maine Coon-ringen i Norge.
    Polydaktyli er et ufarligt anatomisk afvig, og katte med ekstra tæer kan leve et normalt liv. Mange Maine Coon-opdrættere avler bevidst på polydaktyli, mens andre ikke gør det. Nogle katteorganisationer tillader udstilling af polydaktylkatte, mens andre ikke gør.
    Yderligere information:
    Polydaktyli nedarves som et dominant træk, hvilket betyder, at hvis en forælder har det, er der en stor chance for, at afkommet også vil have det.
    Der er forskellige mutationer, der kan føre til polydaktyli, og forskere arbejder stadig på at forstå alle mekanismerne bag det.
    "Hemingway-katte" er et andet navn for polydaktylkatte, opkaldt efter forfatteren Ernest Hemingway, der var kendt for at have mange af disse katte, ifølge Zooplus

• #25   8. aug Min Maine Coon havde også en ekstra klo. Det gav ingen problemer.

Spørg Google (AI):
    Ja, Maine Coon katte kan have en ekstra klo, en tilstand kendt som polydaktyli. Denne genetiske mutation er almindelig hos Maine Coons, hvor op til 40% af kattene i den oprindelige population havde ekstra tæer, ifølge Maine Coon-ringen i Norge.
    Polydaktyli er et ufarligt anatomisk afvig, og katte med ekstra tæer kan leve et normalt liv. Mange Maine Coon-opdrættere avler bevidst på polydaktyli, mens andre ikke gør det. Nogle katteorganisationer tillader udstilling af polydaktylkatte, mens andre ikke gør.
    Yderligere information:
    Polydaktyli nedarves som et dominant træk, hvilket betyder, at hvis en forælder har det, er der en stor chance for, at afkommet også vil have det.
    Der er forskellige mutationer, der kan føre til polydaktyli, og forskere arbejder stadig på at forstå alle mekanismerne bag det.
    "Hemingway-katte" er et andet navn for polydaktylkatte, opkaldt efter forfatteren Ernest Hemingway, der var kendt for at have mange af disse katte, ifølge Zooplus

• #26   8. aug Jeg skrev også, at en del katte har problemer med selv at slide den ekstra klo, der sidder inde mellem trædepuderne. Vores var blot en af dem. Hendes måtte klippes.

Kommentér på:
En eller 2 katte

Annonce